نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

یک نماینده مجلس: با فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی و محدودکردن کسب‌وکارها مخالفیم

  • کد خبر: ۷۶۱۴۱
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
یک نماینده مجلس: با فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی و محدودکردن کسب‌وکارها مخالفیم
یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما با فیلترینگ پلتفرم های خارجی و به دنبال آن محدود کردن کسب و کارهای فضای مجازی مخالف بوده و ابهامات طرح در فرآیند بررسی مرتفع خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی حدادی درباره بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی، بیان کرد: روز چهارشنبه هفته گذشته درخواست عده ای از نمایندگان برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی در کمیسیون مشترک تصویب شد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که فعلا تنها پیش نویس این طرح در مجلس تهیه شده و نمایندگان نیز رای به آغاز بررسی مفاد این طرح در کمیسیونی مشترک دادند. اکنون مفاد این طرح با حضور نمایندگان متخصص در این حوزه و کارشناسان مربوطه باید در کمیسیون مشترک مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد، آسیب شناسی و ابهامات موجود در طرح نیز برطرف شود و در نهایت برخی از مواد کم یا برخی زیاد خواهد شد. پس فعلا طرحی نهایی نشده که ما با آن موافق یا مخالف باشیم.

 

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، چهارباغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا در خصوص روند بررسی این طرح در کمیسیون مشترک اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت و روند بررسی این طرح باید شفاف باشد. در اهداف این طرح بحث فیلترینگ و محدود سازی واتس اپ، اینستاگرام و یا سایر پلتفرم های خارجی مطرح نیست، بلکه هدف این طرح حکمرانی قانونمند در فضای مجازی است.

 

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور در ادامه با بیان اینکه اکنون همه کشورها در حوزه فضای مجازی خود دارای قانون هستند و آیا ما نباید برای حوزه فضای مجازی خود قانون بنویسیم؟ تاکید کرد: ما با فیلترینگ پلتفرم های خارجی و به دنبال آن محدود کردن کسب و کارهای فضای مجازی مخالف هستیم، حفظ حقوق کاربران و حرکت به سمت توسعه کسب و کارها از مواردی است که باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

 

حدادی با بیان اینکه متاسفانه شبکه های بیگانه علیه این طرح که صرفا در حد پیش نویس است فضاسازی به راه انداختند و آن را وارونه جلوه دادند، تصریح کرد: متاسفانه رسانه های داخلی آن طور که باید و شاید روند بررسی این طرح را تبیین نکردند و ابهاماتی در اذهان جامعه به وجود آمد. لازم بود قبل از طرح شدن آن در صحن مجلس روشنگری در این موضوع صورت می گرفت.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->