نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

روحانی: در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کار بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است

  • کد خبر: ۷۶۱۷۸
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
روحانی: در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کار بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است
رئیس جمهور با بیان اینکه کشور همیشه در حال توسعه و سازندگی است، گفت: در دورانی که از یک طرف با جنگ تحمیلی اقتصادی و از طرف دیگر با هجمه کرونا مواجه بودیم، بسیار مهم بود که به دنیا جواب بدهیم و افتتاح طرح های ملی در روزهای پنج شنبه خاری بود در چشم کسانی که علیه ایران طراحی کرده بودند.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت خانه‌های نفت و کشور و سازمان‌های انرژی اتمی و تامین اجتماعی در سراسر کشور، در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، اظهار داشت: در ۸ سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در کشور انجام شده و طرح‌های بزرگ و عظیمی افتتاح شده و وقتی از این موفقیت‌ها سخن می‌گوییم، نه تعریف از دولت بلکه تعریف از ملت بزرگ ایران است.

روحانی با بیان اینکه در این دولت در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کار‌های بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است، گفت: توسعه پارس جنوبی و عسلویه امروز به خوبی مشهود است و باید بدانیم که این پول نبود که عسلویه را ساخت بلکه عشق به آبادانی ایران و ایمان مردم بزرگ ما بود که عسلویه را ساخت.

رئیس جمهور طرح‌های افتتاح‌شده در منطقه عسلویه را عظیم‌ترین پروژه اقتصادی تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: در طول ۸ سال گذشته غیر از دوران شیوع کرونا که مانع سفر بود، ۶ نوبت از عسلویه بازدید کردم و در هر بار افتتاح فاز‌های مهمی را در این منطقه شاهد بودیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در طول دولت تدبیر و امید، ۱۰ فاز فعال در پارس جنوبی به ۲۷ فازافزایش یافته است و ۱۷ فاز در طول ۸ سال گذشته به افتتاح رسید و امروز می‌توان گفت که تقریباً فاز‌های پارس جنوبی به اتمام رسیده است و فقط یک فاز بخاطر شرایط تحریم و جنگ اقتصادی باقی مانده است.

رئیس جمهور گفت: در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، اقدامات بی‌نظیری در طول ۸ سال گذشته انجام شده که در تاریخ ایران بی‌سابقه است و کار‌های انجام شده در ۸ سال را می‌توان با ده‌ها سال قبل مقایسه کرد و البته در این زمینه، کار اصلی را ملت ایران، مهندسین و جوانان انجام دادند.

روحانی گفت: به ملت بزرگ و سرافراز ایران و به کشور، اسلام و انقلاب خود افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به پروژه‌های انجام شده در زمینه انرژی هسته‌ای با بیان اینکه در زمینه انرژی هسته‌ای تعصب خاصی داریم، اظهار داشت: فشار‌ها و اذیت‌های زیادی از سال ۸۲ تا امروز علیه ملت ایران به بهانه مسأله هسته‌ای انجام شده است، بنابراین موضوع هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است.

روحانی خاطر نشان کرد: بعد از برجام تبلیغات سویی انجام شد که دولت ایران در قبال دلار و پول، فناوری هسته‌ای را معامله کرده است در حالی که این حرف نادرست و غیردقیقی بود و با افتتاح‌هایی که در زمینه هسته‌ای انجام می‌شد، به نوعی اقدامات انجام شده در این زمینه متبلور می‌گردید و در ماه‌های اخیر هم که انرژی اتمی موظف شد به یکباره غنی‌سازی ۲۰ درصد و ۶۰ درصد انجام داده و مقدار غنی‌سازی را افزایش دهد و ماشین‌ها و تجهیزات جدید را به صورت زنجیره‌ای فعال کند، اقدامات بزرگی که در این زمینه انجام شده بود، بیشتر تبلور پیدا کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در فناوری هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشتیم، اما در ماده اولیه آن و کیک زرد کمبود داشتیم و یکی از خواص برجام ورود کیک زرد به ایران بود و ده‌ها تن در هر مقطعی وارد ایران شده و منابع ما را غنی کرد.

روحانی افزود: امروز از لحاظ فناوری در ساخت کسک و فعال‌سازی منابع و معادن خود اقدامات نیز خوبی انجام شده است و هزینه تولید کیک زرد از هزار دلار برای یک کیلو به ۸۰ دلار کاهش یافته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در همه حال فناوری خود را حفظ کرده و حفظ خواهیم کرد، تصریح کرد: البته باید گره تحریم را برطرف کنیم و در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم ادامه این روند در دولت بعد به ثمر بنشیند.

روحانی با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده در بخش تأمین اجتماعی، اظهار داشت: اقدامات انجام شده برای استفاده رایگان کارگران و بازنشستگان از بیمارستان‌های دولتی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت در کمتر از ۲ سال اخیر علیرغم همه مشکلات بدهی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد و امیدواریم از ثمرات آن همه کارگران و ملت ایران بهره‌مند شوند.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->