دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

مشهد تعطیل نمی‌شود، سفر‌ها محدود می‌شود | بیمارستان ویژه کرونا در مشهد افتتاح می شود

  • کد خبر: ۷۶۱۸۸
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
مشهد تعطیل نمی‌شود، سفر‌ها محدود می‌شود | بیمارستان ویژه کرونا در مشهد افتتاح می شود
استاندار خراسان رضوی معتقد است تعطیلی کامل شهر اثر معکوس دارد و به سرایت و شیوع بیشتر بیماری دامن می‌زند و وضعیت را حاد می‌کند و راهکار کنترل اوضاع مشهد ایجاد محدودیت جدی در سفر‌های هوایی و زمینی به مشهد است؛

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ هم زمان با اوج گرفتن کرونا در مشهد و وخیم شدن اوضاع در شهر، تعطیلی تمام و کمال شهر و قرنطینه مشهد به اولین مطالبه نهاد‌های پزشکی و البته مردم تبدیل شد. مسئله‌ای که در بیانیه‌های دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشهدآشکارا به آن اشاره شد. با این حال استاندار خراسان رضوی معتقد است تعطیلی کامل شهر اثر معکوس دارد و به سرایت و شیوع بیشتر بیماری دامن می‌زند و وضعیت را حاد می‌کند و راهکار کنترل اوضاع مشهد ایجاد محدودیت جدی در سفر‌های هوایی و زمینی به مشهد است؛ پیشنهادی که دیروز از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی ارسال شده و استان برای اجرای آن منتظر پاسخ این قرارگاه است.


محمدصادق معتمدیان در نشست خبری تشریح وضعیت شیوع کرونا در خراسان رضوی با بیان اینکه آمد و شد‌ها از مسیر‌های هوایی و زمینی به مشهد بسیار زیاد است و به هیچ وجه متناسب با وضعیت هشدار قرمز نیست، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته سفر‌ها به مشهد از طریق هواپیما و قطار و اتوبوس بسیار زیاد بوده و همین مسئله باعث گسترش بیشتر این بیماری در مشهد شده است. همچنین در پیک پنجم کرونا، شمار مبتلایان در خراسان‌رضوی ۴ برابر شده است.


در انتظار مجوز

وی مهم‌ترین راهکار کاهش کرونا را در مشهد ایجاد محدودیت جدی برای سفر به این شهر دانست و افزود: در کمیته علمی ستاد کرونایِ استان که بیش از ۱۰۰ پزشک متخصص عضو آن هستند، پیشنهاد‌های زیادی مطرح شد که همه آن‌ها برای تأیید به وزارت بهداشت و قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا ارسال شد و مهم‌ترین آن‌هاکاهش سفر و ایجاد محدودیت جدی برای ورود به مشهد در بخش‌های مختلف به ویژه زمینی است. یکی از جدی‌ترین کار‌هایی که درصورت تأیید این پیشنهاد‌ها انجام می‌شود، جلوگیری از ورود خودرو‌های غیربومی و برگشت آن‌ها از مبادی ورودی مشهد است. این پیشنهاد به قرارگاه عملیاتی کرونا ارسال شده است و امیدواریم که این مجوز به سرعت به ستاد استانی داده شود.


تعطیلی مشهد مطرح نبوده است و نیست

معتمدیان در پاسخ به این  پرسش که آیا مسئله تعطیلی کامل مشهد بررسی شده است یا نه، گفت: تعطیل کردن شهر‌ها در اختیار ستاد ملی است نه استانی و ما هم در نامه اخیر به قرارگاه کرونا اختیار نخواستیم و همان طور که گفتم، پیشنهاد‌های خودمان را مطرح کردیم. ضمن اینکه بحث تعطیلی کامل مشهد در ستاد ملی و استانی کرونا به هیچ وجه مطرح نبود و حتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم چنین درخواستی نداشت و فقط قرار بود که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مسئله تجهیز بیمارستان امداد و نجات مشهد مطرح شود که این مهم با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در مشهد حل و فصل شد.


استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش ضریب اشغال هتل‌های مشهد ادامه داد: از ۲۳۷ هتلی که در شهر وجود دارد، حدود ۱۳۷ هتل تعطیل هستند و ۶۷ درصد ظرفیت ۱۰۰ هتلی که مشغول فعالیت اند، اشغال است.
معتمدیان از فعال شدن کمیته نظارت و برخورد با متخلفان کرونایی خبر داد و تصریح کرد: در وضعیت فعلی همه تالار‌ها باید بسته شوند و رستوران‌ها به هیچ وجه حق پذیرش مشتری ندارند و باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند.


بی توجهی به شیوه نامه‌ها در حمل ونقل عمومی

وی ادامه داد: وضعیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی خوب نیست و شاهد تجمع زیادی در اتوبو س و مترو هستیم و از طرف دیگر در پارک‌ها و بوستان‌ها هم انگار کرونا وجود ندارد و وضعیت کاملا عادی است. برای همین از شورای شهر و شهرداری خواستیم به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند و در بوستان‌ها درباره رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اطلاع رسانی و تذکر داده شود.


احتمال کاهش سن واکسیناسیون رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان با بیان اینکه درخواست کاهش سن واکسیناسیون در استان به وزارت بهداشت ارسال شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به رفت وآمد زائران به مشهد، جمعیت زیاد حاشیه نشین و مهاجر و اتباع بیگانه، از وزارت بهداشت درخواست کردیم سهمیه ویژه‌ای از واکسن کرونا به خراسان رضوی اختصاص بدهند و اجازه واکسیناسیون افراد زیر ۵۰ سال را هم صادر کنند تا با همکاری سازمان بسیج و در صورت اختصاص سهمیه ویژه، واکسیناسیون با شتاب ویژه تری دنبال شود. هرچند که در جلسه با نماینده، ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی قرار شد تا از ظرفیت آستان قدس، بسیج و نیرو‌های مسلح به صورت خاص استفاده شود.


بحران نداریم

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر نبود بحران در بخش پزشکی برای بستری بیماران کرونایی و تأمین دارو گفت: تا امروز ۲۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بیمارستانی به کرونا اختصاص داده شده است و ۴۵۰ تخت در بخش دولتی و ۱۵۰ تخت هم در بخش خصوصی به ظرفیت قبلی اضافه شد و خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد و تصاویر منتشر شده از بستری بیماران در حیاط بیمارستان کذب است. همچنین طبق آخرین گزارش‌ها مشکلی برای تأمین داروی بیماران کرونایی در مشهد نداریم.


بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی، ویژه بیماران کرونایی

معتمدیان با اشاره به افتتاح بیمارستان امداد و نجات مشهد در هفته‌های آینده ادامه داد: با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در مشهد، قرار شد این بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ظرف ۷ تا ۸ روز آینده تجهیز شود و به صورت ویژه تا زمان عادی شدن شرایط مشهد، به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند. ضمن اینکه مقرر شده است برخی از هتل ها، اقامتگاه‌ها و زائرسرا‌ها برای بیماران سرپایی و بستری موقت و تزریق دارو به آن‌ها تجهیز شوند. وزیر بهداشت نیز در روز‌های گذشته قول تأمین سی تی اسکن، کپسول اکسیژن و ونتیلاتور را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده است.


رعایت شیوه نامه ها، کمتر از ۵۰ درصد

معتمدیان همچنین از تزریق ۹۲۰ هزار دز واکسن و واکسیناسیون ۱۴ درصد از جمعیت استان خبر داد و با انتقاد از عادی انگاری در جامعه گفت: در مشهد به صورت میانگین ۷ هزار بیمار به صورت سرپایی در مراکز در مانی تحت درمان قرار می‌گیرند و میزان بستری‌ها به ۲ هزار نفر و مرگ ومیر‌ها به حدود ۳۰ نفر رسیده است که آمار زیادی است.


استاندار یادآور شد:درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خراسان رضوی زیر ۵۰ درصد است. وی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌های گسترده امکان حمایت جدی از مشاغل وجود نداشت تصریح کرد: یکی از راهکار‌ها در شرایط فعلی گشایش با تعریف شیوه نامه خاص است. بااین همه، اما درباره کوتاهی در امر نظارت به سازمان‌های مسئول به شکل جدی تذکر داده شده است. ضمن اینکه بازرسان به صورت ویژه از دستگاه‌های اجرایی بازدید و با تخلفات کرونایی برخورد می‌کنند و با هرگونه ترک فعل در این زمینه برخورد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->