سرخط خبرها

معبر زندانی

  • کد خبر: ۷۶۳۳
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸
معبر زندانی
چرایی کم‌عرض شدن بولوار شهید قانع

سید مصطفی بهشتی - یکی از وظایف مدیریت شهری و شهرداری‌ها حفاظت از املاک و اموال شهر است. این ملک می‌تواند در قالب یک زمین باشد، پارک باشد، قسمتی از عرض پیاده‌رو باشد یا شاید قسمتی از یک خیابان اصلی که محل عبور و مرور خودروهاست. نکته مهم این است که هرچند مدیریت شهری امور شهر را در اختیار دارد، اما بسیاری از سازمان‌ها هم هستند که در فعل و انفعالات شهر دست داشته و برای اداره بهتر شهر تلاش می‌کنند. در این بین گاهی بین این نهاد‌ها اختلاف‌نظر‌هایی به وجود می‌آید که شاید موجب رنجش یا آزرده‌خاطری شهروندان شود.

چندی پیش یکی از شهروندان طی پیامی از بسته بودن بولوار شهید قانع در جلوی زندان مرکزی مشهد شکایت کرده بود. تا پیش از این به دفعات از این مسیر عبور کرده بودم، اما بر حسب اتفاق همیشه این مسیر خلوت بود. در پی این پیام شهروند و درخواست پیگیری که داشت ساعت حدود ۱۸ عصر به سمت بولوار شهید قانع به راه افتادم. از چند متر مانده به میدان تربیت ترافیک سنگینی در مسیر به چشم می‌خورد. امری که حرف این شهروند را در تأثیر بسته شدن یک طرف بولوار شهید قانع در مقابل زندان بر ترافیک و ایجاد نارضایتی شهروندان، تأیید می‌کرد.


مسیر مسدود است
برای تکمیل این گزارش به سراغ برخی از اعضای محله هم رفتم. صادقی، یکی از شهروندان این محدوده، درباره حجم ترافیک در این محدوده و بسته شدن قسمتی از بولوار شهید قانع از سوی زندان مرکزی مشهد گفت: «من حدود سه سالی می‌شود در این محدوده ساکن هستم. از همان زمان هم وضعیت این بولوار به همین شکل بود. وقتی شما از روی پل صیاد به سمت میدان تربیت حرکت می‌کنید، بعد از میدان شاهد این هستید که بولوار یک لاینه و به یک‌باره باریک می‌شود. همین امر هم مسبب ترافیک است.»
وی افزود: «آنچه ما می‌بینیم لاین بسته شده خیابان از سوی کارکنان خود زندان به پارکینگ تبدیل شده و در عمل استفاده دیگری ندارد، اما بعضا ترافیک ایجاد شده تا روی خود پل و حتی بولوار صیاد شیرازی که در ضلع دیگر وکیل‌آباد است، ادامه دارد. ما روی بولوار وکیل‌‎آباد سه پل داریم که منطقه ۱۱ را به منطقه ۹ متصل می‌کند و راه ارتباطی منطقه ۱۰ و ۹ هم هستند، به صورت مشخص در این شرایط در بولوار‌هایی که ادامه مسیر پل هستند تردد خودرو بیشتری انجام می‌شود، آیا با چنین وضعیتی بسته شدن یک لاین بولوار کار درستی است؟»
برای پیگیری این موضوع که به حوزه مدیریت شهری ارتباط دارد به سراغ عباس دلیر، رئیس اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری منطقه ۱۱، رفتیم تا دلایل مشکل ایجاد شده برای شهروندان را از وی جویا شویم و اقداماتی که برای برطرف کردن مشکل در دستور کار هست، به اطلاع شهروندان برسانیم.

سامان‌دهی ترافیک
دلیر درباره مشکل به وجود آمده در این حوزه گفت: «ایجاد ترافیک در میدان مذکور به دلیل بسته شدن قسمتی از بولوار درست است. مشکل این است که زندان مرکزی مشهد مدعی است خیابان جلوی زندان متعلق به املاک زندان است و افزون بر این بازگشایی این بولوار به لحاظ امنیتی مشکل دارد. به عبارت بهتر این مسیر دچار معارضات مالکیتی شده است. در تلاش هستیم پس از پیگیری و حل آن زمین در اختیار شهرداری قرار بگیرد.»
دلیر درباره چگونگی رفع مشکل میدان تربیت هم بیان کرد: «قبلا تردد خودرو‌ها در این میدان قفل می‌شد. به همین دلیل از سازمان ترافیک درخواست شده است تا در این میدان چراغ راهنمایی و رانندگی برای سامان‌دهی ترافیک نصب شود. ملک مذکور هم باید تعیین وضعیت شود که پیگیر موضوع هستیم و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد هم در این باره با اداره کل زندان‌ها گفتگو دارد تا این ملک تحویل شهرداری شود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->