ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بررسی عملکرد فوتبالیست‌های مشهدی در لیگ برتر بیستم| نمایش پهلوانانه

  • کد خبر: ۷۶۳۳۷
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
بررسی عملکرد فوتبالیست‌های مشهدی در لیگ برتر بیستم| نمایش پهلوانانه
بررسی عملکرد بازیکنان مشهدی لیگ برتر که برای تیم شهرشان بازی‌نکردند را در ادامه یادداشت می‌خوانید. از سیاوش یزدانی و سبحان خاقانی با لباس استقلال تا زامهران و شاکری در قائمشهر و سیرجان.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر بیستم فقط محل نمایش درخشان سرمربیان جوان و نتیجه‌گرفتن آن‌ها نبود. در این لیگ ستاره‌های جوان زیادی هم به فوتبال ایران معرفی شدند. در‌این‌بین بازیکنان مشهدی هم توانستند فصلی درخشان را در شاکله تیم‌های مختلف داشته باشند؛ از ستاره خط میانی تیم قهرمان بگیرید تا مدافع مشهدی آبی‌های پایتخت که ستون اصلی خط دفاع استقلال بود. اگر از مشهدی‌های پدیده، تیم شهر مشهد بگذریم، ۱۲ بازیکن دیگر در ۸ تیم به میدان رفتند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، گل‌گهر، نساجی، نفت آبادان و آلومینیوم اراک هشت‌تیمی هستند که بازیکنان مشهدی در ترکیبشان بازی کردند.

عملکرد مشهدی‌ها عمدتا خوب بود و اگر از دو‌سه بازیکنی که فرصت چندانی برای بازی به آن‌ها نرسید، بگذریم، سایر بازیکنان، فصل به نسبت خوبی را سپری کردند و توانستند در تیم‌هایشان نمایش مؤثری داشته باشند؛ نمایشی که کارنامه قابل‌قبولی برای آن‌ها محسوب می‌شود. البته این را هم فراموش نکنیم که هیچ‌کدام از این مشهدی‌ها نتوانستند در طول این فصل به پیراهن تیم ملی برسند و هنوز با نقطه آرمانی درخشش مشهدی‌های فوتبال ایران در دهه‌۷۰ فاصله زیادی دارند.

 

پهلوان؛ قهرمان با ارتش سرخ

شماره‌۱۴ ریزنقش خط هافبک پرسپولیس در طول فصلی که گذشت، ۲۸ بار برای سرخ‌پوشان به میدان رفت و این بیشتر از تمامی بازیکنان مشهدی حاضر در لیگ برتر بیستم است. احسان پهلوان ۲۱۶۳‌دقیقه در لیگ برتر و ۱۹۰‌دقیقه در جام حذفی برای پرسپولیس به میدان رفته است. پهلوان ۴۸۱‌دقیقه هم در لیگ قهرمانان به میدان رفته است. یک گل زده در لیگ قهرمانان آسیا و ۲ پاس گل در لیگ برتر فوتبال، آمار این هافبک مؤثر پرسپولیس در فصلی که گذشت، است. هافبک مشهدی پرسپولیس امسال با تیمش قهرمانی لیگ برتر و نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد؛ افتخاری که تاکنون هیچ‌یک از مشهدی‌های تاریخ این باشگاه دست‌کم در نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان به دست نیاوردند.


نقش سیاوش، مسئله خاقانی

سیاوش یزدانی و سبحان خاقانی، ۲ بازیکن مشهدی تیم آبی‌پوش پایتخت هستند؛ ۲ فوتبالیستی که در طول این فصل برای استقلال تهران به میدان رفتند، یکی بیشتر و دیگری کمتر. سیاوش یزدانی یکی از ارکان اصلی خط دفاع تیم فرهاد مجیدی بود و با‌وجود مصدومیت‌های پیاپی ۱۸ بازی به میزان ۱۵۰۳‌دقیقه انجام داد. یزدانی ۳۰۰‌دقیقه هم در جام حذفی برای استقلال بازی کرده و در لیگ قهرمانان آسیا هم ۴۵۳‌دقیقه به میدان رفته است. در سوی دیگر سبحان خاقانی، بازیکن جوان و مشهدی خط حمله استقلال، این فصل خیلی فرصت بازی پیدا نکرد؛ اما همان ۹ باری که به میزان ۳۴۴‌دقیقه به میدان رفت، توانست ۲ بار پایش به گل‌زنی برای استقلال باز شود، دوگلی که از قضا بسیار حرفه‌ای و در کلاس بالایی به ثمر رسید؛ یکی مقابل پدیده، تیم شهرش و دیگری در دیدار برابر نفت مسجدسلیمان.


۳ تفنگدار در وطنی قائمشهر

بیشترین تعداد نماینده بازیکنان مشهدی در تیم‌های لیگ‌برتری را تیم نساجی مازندران داشت. تیم شهر قائمشهر فرزاد زامهران، علی داوران و سعید جلالی‌راد را این فصل در اختیار داشت؛ ۳ مشهدی که تأثیر بسیاری در بقای این تیم در لیگ برتر داشتند، به‌ویژه فرزاد زامهران که با عملکرد و گل‌هایش توانست در میان هواداران این تیم محبوب مازندران، دلبری کند. زامهران این فصل برای نساجی ۲۸ بازی انجام داد و ۱۹۷۹‌دقیقه در لیگ برتر و ۹۰‌دقیقه در جام حذفی به میدان رفت.
 
او در طول این بازی‌ها ۵ گل حساس زد و یک پاس گل هم داد. شماره‌۱۰ خط حمله نساجی که بیشتر به عنوان وینگر پشت‌سر مهاجمان بازی می‌کرد، فصل خوبش را با این اعداد‌و‌آمار تکمیل کرد. علی داوران، دیگر‌مشهدی نساجی، این فصل ۱۳ بازی انجام داد و ۶۳۴‌دقیقه به میدان رفت. هافبک‌دفاعی جوانی که هر بار مورد اعتماد کادر فنی قرار گرفت، توانست کمربند میانی این تیم را مستحکم کند. «داوران» ۲ بار هم از داوران در طول این فصل کارت زرد دریافت کرد. سومین مشهدی نساجی نیز سعید جلالی‌راد بود که از میانه‌های راه به جمع مازنی‌ها اضافه شد؛ گلری که نیم‌فصل از لیگ‌یک به پدیده مشهد آمد و بعد از ۴ بازی، آبش با سیدمهدی رحمتی توی یک جوی نرفت و از این تیم جدا شد و به قائمشهر رفت. جلالی‌راد در نساجی هم ۵ بار بیشتر بازی نکرد و جمعا ۸۱۰‌دقیقه در لیگ و ۹۰‌دقیقه در جام حذفی بازی کرد.


۲ عملکرد متفاوت در سیرجان

یونس شاکری و رضا شربتی ۲ بازیکن خراسانی ترکیب گل‌گهر سیرجان در فصلی که گذشت، بودند؛ اولی با عملکردی خیره‌کننده و تأثیرگذار و دومی با کمترین زمان بازی در میان مشهدی‌های این فصل لیگ برتر فوتبال! یونس شاکری که از فصل گذشته به یکی از ارکان هجومی بلامنازع گل‌گهر بدل شده بود، این فصل هم با گادوین منشا زوج خطرناکی را تشکیل دادند و او در طول ۲۴۱۰‌دقیقه بازی در لیگ برتر و ۲۱۰‌دقیقه در جام‌حذفی، ۹ گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل صادر کرد. شاکری در ۲۴ بازی که این فصل برای گل‌گهر انجام داد، آن‌قدر تأثیرگذار بود که امیر قلعه‌نویی بعد از تمدید قرارداد خودش با گل‌گهر، بلافاصله خواهان ماندن شاکری شد. اما در سوی مقابل، دیگر‌مشهدی گل‌گهر، فصل خوبی را نداشت. رضا شربتی که بعد از ماجرای گل مشکوک در دیدار سیاه‌جامگان و تراکتور دیگر هرگز روز خوش ندید، این فصل برای گل‌گهر به میدان نرفت. او فقط در بازی پایانی فصل، در دیدار گل‌گهر و نساجی و آن‌هم فقط به میزان ۱۵ دقیقه وارد زمین شد تا دست‌کم پایش به توپ خورده باشد. شربتی در این ۱۵‌دقیقه ۶ بار لمس توپ داشت و این پایانی تلخ بر فصلی کابوس‌وار برای او بود.


احیای معین در اراک

هافبک چپ‌پا و خوش‌نقش مشهدی که یکی‌دو فصل نه‌چندان‌خوب در ۲ تیم خودروساز پایتخت یعنی پیکان و سایپا را سپری کرده بود، این فصل در آلومینیوم اراک و زیر‌نظر علیرضا منصوریان دوباره احیا شد. معین عباسیان که کم هم مصدوم نمی‌شود، این فصل ۸۰۷‌دقیقه برای آلومینیوم در لیگ برتر و ۱۸۰‌دقیقه در جام حذفی بازی کرد. نتیجه این حضور، یک گل ارزشمند در جام حذفی برای اراکی‌ها بود. عباسیان سابقه بازی در پدیده و ابومسلم را دارد و حالا دوباره به روز‌های خوبش برگشته است.


پایان خوش فصل کابوس‌وار واسعی

بعد از جار‌و‌جنجال‌های ابتدای فصل در جریان انتقال سعید واسعی از پیکان به تراکتور، دیگر به نظر می‌رسید هافبک مشهدی به ساحل آرامش رسیده باشد؛ اما حکم سنگین و بعد از آن هم حمایت‌نکردن تراکتوری‌ها از این بازیکن، اوضاع را برای سعید واسعی سخت کرد. با‌این‌همه واسعی در طول فصلی که گذشت، جسته‌گریخته ۴۸۸‌دقیقه در لیگ برتر و ۷۹‌دقیقه در لیگ قهرمانان برای تراکتور به میدان رفت. واسعی در آخرین بازی فصلش برای تراکتور مقابل سایپا بالاخره پایش به گل‌زنی باز شد تا دست‌کم پایانی خوش بر یک فصل کابوس‌وار داشته باشد.


فراری از مشهد، پناهنده در آبادان

سینا زامهران یکی از استعداد‌های جوان فوتبال مشهد است که بعد از حواشی اتفاق‌افتاده در نیم‌فصل از پدیده راهی نفت آبادان شد. او که فصل قبل در فولاد فرصت چندانی برای عرض‌اندام نداشت، این فصل به پدیده، تیم شهرش آمد؛، اما در اتفاقی عجیب قبل از آنکه پایش به مستطیل سبز و بازی برای پدیده رحمتی باز شود، از او در یکی از خیابان‌های مشهد زورگیری شد! حمله عجیب‌و‌غریب سارقان به وی و ضرب‌وجرحش سبب شد تا زامهران قید حضور در مشهد را بزند و بلافاصله فردای آن روز به آبادان برود و به خدمت تیم نفت این شهر در‌بیاید؛ انتقالی که البته از نظر فوتبالی برای او رهاوردی نداشت. زامهران در نفت آبادان فقط ۴۱‌دقیقه در ۳ بازی به میدان رفت و عملکرد چندان‌موفقی هم نداشت.


آینده درخشان صادقی

آخرین مشهدی از مشهدی‌های حاضر در تیم‌های لیگ‌برتری، علیرضا صادقی است؛ بازیکن جوانی که آقای‌گل لیگ‌برتر امید‌ها بود و این فصل از تیم امید‌های سپاهان به تیم بزرگ‌سالان آمد. محرم نویدکیا از همان میانه‌های فصل اجازه تمرین صادقی با تیم بزرگ‌سالان را صادر کرد تا این بازیکن مشهد تجربه خوبی را به دست بیاورد. صادقی در دیدار با آلومینیوم اراک به میدان رفت تا اولین بازی لیگ‌برتری‌اش را انجام بدهد. او به‌جای سجاد شهباززاده، آقای‌گل لیگ برتر، از‌سوی محرم نویدکیا به میدان فرستاده شد تا فرصت ۱‌۶ دقیقه بازی را در ترکیب زردپوشان اصفهان به دست بیاورد. صادقی آینده درخشانی دارد و قطعا در فصول آینده از او بیشتر خواهیم شنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->