«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

بررسی بازی مستقل Death’s Door که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد

  • کد خبر: ۷۶۳۴۵
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
بررسی بازی مستقل Death’s Door  که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد
Death’s Door یک بازی‌ مستقل است که توسط استودیوی کوچک Acid Nerve ساخته شده است. جالب اینجاست که این استودیوی بریتانیایی بر خلاف استودیو‌های بازی‌سازی بزرگ که صد‌ها عضو دارند، تنها ۲ عضو اصلی دارد. Mark Foster، برنامه نویس، طراح بازی، نویسنده و انیماتور بازی، و David Fenn که تهیه‌کننده، طراح بازی و آهنگ‌ساز این عنوان است.
شهرآرانیوز - در میان سر و صدا‌های تبلیغاتی که در بازار بازی‌های ویدئویی روی عنوان‌های بزرگ و پرهزینه انجام می‌شود، هرسال شاهد عرضه بعضی بازی‌های مستقل هستیم که معمولا در سکوت خبری منتشر و گاهی با استقبال بالای بازیکن‌ها هم روبه‌رو می‌شوند. در واقع، بعضی از این عنوان‌ها با وجود هزینه ساخت بسیار کمتر در مقایسه با بازی‌های بزرگ، در میدان رقابت تقریبا چیزی کم ندارند و توانسته‌اند با ایده‌های جذاب خود، نظر مثبت منتقد‌ها را جلب کنند: Death’s Door یکی از این بازی‌هاست که توسط استودیوی کوچک Acid Nerve ساخته شده است. جالب اینجاست که این استودیوی بریتانیایی بر خلاف استودیو‌های بازی‌سازی بزرگ که صد‌ها عضو دارند، تنها ۲ عضو اصلی دارد. Mark Foster، برنامه نویس، طراح بازی، نویسنده و انیماتور بازی، و David Fenn که تهیه‌کننده، طراح بازی و آهنگ‌ساز این عنوان است.

 

کاغذبازی در اداره ارواح

 

بررسی بازی مستقل Death’s Door  که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد

 

داستان بازی شما را در نقش یک کلاغ نامیرا قرار می‌دهد که کارمند اداره جمع‌آوری ارواح مردگان است. این اداره کاغذبازی‌های زیادی دارد. در نتیجه، مأموریت‌های هریک از مأموران آن باید به بهترین شکل صورت بگیرد. در یک مأموریت، شخصیت اصلی داستان وظیفه پیدا می‌کند که روح یک موجود قدرتمند را که در حال مرگ است به دست بیاورد. بعد از به دست آوردن این روح، ناگهان کلاغ بزرگ و غول‌پیکری ظاهر می‌شود و این روح را از شخصیت اصلی بازی می‌دزدد.
 
از آنجایی که به دلیل روند کاغذبازی‌های اداره جمع‌آوری ارواح، شخصیت اصلی نمی‌تواند بدون آن روح برگردد، به دنبال کلاغ بزرگ می‌رود و متوجه می‌شود این کلاغ هم روزی مانند او مسئول این کار بوده، ولی یک روح قوی از دست او به جایی به نام Death’s Door گریخته است و او قصد دارد با اهدای روح‌های قوی به این در، آن را باز کند. روحی که شخصیت اصلی باید تحویل می‌داد هم وارد این در شده است.

بدین ترتیب، شخصیت اصلی داستان باید برای اینکه بتواند در نهایت کارش را تکمیل کند، به سراغ چندین موجود قدیمی و قدرتمند که سال‌هاست کسی نتوانسته است روحشان را بگیرد برود و با گرفتن روح آن‌ها به داخل Death’s Door دسترسی یابد و روحی را که وظیفه تحویلش را داشت پیدا کند.

 

شخصیت‌پردازی جذاب

 

بررسی بازی مستقل Death’s Door  که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد

 

داستان بازی در ظاهر نکته چندان ویژه‌ای ندارد، اما در هر بـخـش از داستان، با فضاسازی عالی و حضور شخصیت‌های جالب و بامزه‌ای که به‌خوبی شخصیت‌پردازی شده‌اند و نوعی حس طنز را هم به بازی منتقل می‌کنند، بازی می‌تواند نظر بازیکنان را به خود جلب و آنان را تا انتها با خود همراه کند. اداره جمع‌آوری ارواح فضایی بسیار خشک و دلگیر دارد. این فضای خشک در انتقال درست حس بوروکراسی و کاغذبازی حاکم بر این محیط نقشی اساسی ایفا کرده است.
 
زمان انجام بازی هم خیلی طولانی نیست و در حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت بسته به مهارت خود، می‌توانید خط داستانی آن را به پایان برسانید، هرچند موارد مخفی زیادی در بازی وجود دارند که می‌توانند این زمان را طولانی‌تر کنند. با این حال، به دلیل همان فضاسازی خوب و شخصیت‌های فرعی جالب، می‌توان گفت هیچ‌گاه در طول بازی با وجود روند نسبتا کلاسیک داستان، نسبت به آن احساس خستگی نمی‌کنید و می‌توانید باانگیزه تا انتهای بازی پیش بروید.


ترکیب مبارزه و معما

 

بررسی بازی مستقل Death’s Door  که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد

 

از نظر گیم‌پلی، بازی ترکیبی از چند سبک مختلف به شمار می‌رود. بخشی از ماجرایی را که با آن سروکار خواهید داشت معما‌ها شکل داده‌اند. منطق کلی معما‌های بازی، استفاده ترکیبی از وسایلی که در طول بازی به دست آورده‌اید و عناصر محیطی برای حل معماست. برای نمونه، استفاده از تیر و کمان و عبور آن از آتش برای مشتعل کردن یک وسیله در محیط و یا ضربه زدن با سلاحی خاص به دیوار برای نابودی آن.

در سوی دیگر، نبرد‌ها و مبارزات بازی قرار می‌گیرد. بازی با تمرکز بر نبرد‌های سریع و روند تهاجمی از سمت بازیکن طراحی شده است. از سوی دیگر، دشمنان هم حملاتی با انیمیشن‌های واضح دارند که باید با یادگرفتن الگوی آن‌ها، زمان‌بندی درست برای حمله به دشمنان را پیدا کنید.
 
هم‌چنین حملات با تیروکمان و برخی قابلیت‌های دیگر که در دسته جادو طبقه‌بندی می‌شوند، به طور محدود در دسترس هستند و با ۴ آیکون، تعداد دفعاتی که می‌توانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید مشخص می‌شود.
نقــطه قوت مبارزات بازی، باس‌فایت‌های آن هستند. هرکدام از هیـولا‌های بازی، طراحی منحصربه‌فرد و جذابی دارند و برای شکست دادن آن‌ها نمی‌توان بی‌فکر عمل کرد و نیاز جدی به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی درست برای حملات خود دارید.
با شکست دشمنان، روح آنان را به عنوان واحد پولی بازی به دست می‌آورید. با استفاده از این روح‌ها می‌توانید با رفتن به اداره جمع‌آوری ارواح، قابلیت‌های شخصیت خود را بهتر کنید تا برای مبارزه‌های دشوارتر بازی آماده شوید.


طراحی خوب مراحل

 

بررسی بازی مستقل Death’s Door  که شما را به بوروکراسی در اداره ارواح می‌برد

 

محیط‌های بازی پر از راه‌های میان‌بر مختلف هستند که قسمت‌های مختلف محیط را به یکدیگر متصل می‌کنند. در عین حال، مسیر‌های مخفی زیادی در بازی وجود دارند که رفتن به هیچ‌کدام از آن‌ها اجباری نیست، ولی با گشت‌وگذار در آنان، معمولا پاداش‌های بسیار خوبی کسب خواهید کرد. تنوع محیط‌های بازی بالاست و با در نظر گرفتن اینکه بازی توسط ۲ نفر ساخته شده است، می‌توان آن را از این نظر یک شاهکار دانست.
 
تنها مشکلی کوچکی که در زمینه گیم‌پلی وجود دارد، این است که به دلیل پیچیده بودن این مکان‌ها و نبود نقشه مشخص در بازی، گاهی ممکن است بازیکن راه خود را در بازی گم کند. توجه سازندگان به جزئیات هم یکی از نکات مثبت اصلی بازی است. جزئیاتی که باعث می‌شود احساس کنید بازی واقعا با عشق و علاقه ساخته شده است و سازندگان آن قصد داشته‌اند اثری درخور را به بازیکنان ارائه بدهند. برای نمونه، اگر تابلو‌هایی که نام مکان‌های بازی را نوشته‌اند با سلاح خود نصف کنید، با خواندن آن با نوشته‌ای نصفه روبه‌رو خواهید شد. این حجم از توجه به جزئیات در یک بازی مستقل که توسط ۲ نفر ساخته شده است، بسیار تحسین‌برانگیز است.


طراحی هنری چشم‌نواز

سازندگان بازی از بعد هنری عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته‌اند. محیط‌های متنوعی در بازی طراحی شده‌اند که هرکدام دشمنان خاص خود را دارند و همه این دشمنان طراحی خاص و منحصربه‌فردی دارند. شاهکار اصلی سازندگان هم در طراحی باس‌فایت‌های جذاب بازی است. در عین حال، رنگ‌بندی و فضاسازی بازی به گونه‌ای است که نوعی حس طنز را در کنار نوعی حس غم و ناراحتی مربوط به مرگ به بازیکنان منتقل کند.
 
از لحاظ فنی، بازی خوشبختانه هیچ باگ و مشکل جدی‌ای ندارد. مشخص است که سازندگان وقت بسیاری برای رفع مشکلات فنی بازی گذاشته‌اند تا اثر نهایی تجربه‌ای روان و بی‌نقص برای بازیکنان باشد.

از نظر موسیقی و صداگذاری هم قطعات استفاده‌شده در بازی کاملا با فضا و اتمسفر آن تطابق دارد و قطعاتی بسیار شنیدنی و باکیفیتی هم هستند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->