نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

واکنش ایران به سیاست نخ نمای اتهام زنی صهیونیست‌ها

  • کد خبر: ۷۶۴۴۴
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
واکنش ایران به سیاست نخ نمای اتهام زنی صهیونیست‌ها
بازخوانی حاشیه‌های حادثه نفتکش اسراییلی در دریای عمان و واکنش ایران به سیاست نخ نمای اتهام زنی صهیونیست‌ها.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز پنجشنبه ۷ مرداد، رسانه‌های بین المللی گزارش دادند که یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی به نام «مرسر استریت» در نزدیکی دریای عمان هدف حمله توسط یک پهپاد قرار گرفت که دراثر آن، دو تن از خدمه این کشتی، شامل یک بریتانیایی و یک رومانیایی جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی، در ادعا‌هایی بدون ارائه هیچ گونه مدرکی، ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده اند و می‌گویند که حمله کار ایران بوده است.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، با ادعا‌هایی نامعتبر علیه ایران و نقش کشورمان در این رخداد گفت که ایران باید با پیامد‌های آنچه «حمله ظالمانه» به این کشتی خوانده است، مواجه شود.

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز هم صدا با جانسون، با تکرار ادعای واهی مبنی بر حمله ایران به کشتی تجاری رژیم صهیونیستی، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد اقداماتی ازسوی ایران ازجمله علیه کشتی رانی بوده ایم؛ بنابراین مطمئن نیستم که این اقدام کار جدیدی باشد یا به نوعی چیزی را برای دولت جدید ایران پیش بینی کند. ما ارتباطی نزدیک با انگلیس، اسرائیل، رومانی و دیگر کشور‌ها داریم و پاسخی جمعی در کار خواهد بود. ما بررسی کاملی انجام داده ایم و مطمئنیم که ایران این حمله را انجام داده است.

 

وزارت امور خارجه کانادا نیز درپی اتهام زنی متحدان این کشور و رژیم صهیونیستی به ایران، به تکرار این مواضع پرداخت و در صفحه توئیترش نوشت: «کانادا حمله به کشتی تجاری مرسر استریت را که اطلاعات موجود بین المللی آن را به ایران نسبت می‌دهد، محکوم می‌کند. با خانواده قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم. کانادا در تقویت امنیت بین المللی و پاسخ گو دانستن ایران برای اقدامات غیرمعقولش در کنار جامعه جهانی ایستاده است.»


پاسخ ایران به ادعا‌های واهی

اتهامات بی اساس از جانب کشور‌های غربی با محوریت رژیم صهیونیستی در شرایطی متوجه ایران می‌شود، که سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، دراین باره در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک آمیز و به صورت هماهنگ طراحی شده ازسوی انگلستان و آمریکا را محکوم می‌کند. آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی پایه و اساس به ایران اتهام زنی می‌کنند. هر گونه ماجراجویی ضدایرانی، پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.»

 

در همین راستا سفیر رومانی در تهران، درپی طرح اتهامات بی پایه و اساس علیه ایران درباره حادثه کشتی «مرسر استریت» به وزارت امور خارجه احضار شد. روسیه نیز در شرایطی که اتهاماتی ساختگی درباره حادثه دریایی اخیر از جانب کشور‌های غربی به ایران نسبت داده می‌شود، در کنار کشورمان ایستاده است.

 

در همین رابطه، ضمیر کابلوف، رئیس دپارتمان دوم امور آسیایی وزارت امورخارجه روسیه، در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» ادعا‌های رژیم صهیونیستی و همچنین انگلیس و آمریکا را مبنی بر اینکه ایران به نفتکش مرسر استریت حمله کرده است، رد کرد. وی گفت: ما حتی کوچک‌ترین دلیلی که باور کنیم ایران در این حمله دست داشته است، نداریم. امتناع روسیه برای پیوستن به این اتهامات علیه ایران به این دلیل است که ما هیچ مدرکی نداریم. هر زمان که شواهدی پیدا شد، روی موضع خود کار می‌کنیم. هیچ سندی برای متهم کردن ایران درخصوص حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->