نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

دلیل افت قائدی در استقلال| شایعه جدایی یا تغییر سیستم مجیدی؟

  • کد خبر: ۷۶۵۰۲
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
دلیل افت قائدی در استقلال| شایعه جدایی یا تغییر سیستم مجیدی؟
مهدی قائدی با وجود درخشش در لیگ برتر بیستم، اما در هفته‌های اخیر از زهر همیشگی برخوردار نبوده و به نظر می‌رسد افت کرده‌است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، باشگاه استقلال سرانجام پس از تغییر و تحولات مختلف در کادر فنی و نوسان مقطعی در کسب نتیجه، با فرهاد مجیدی روز‌های موفقی را سپری می‌کند و پس از کسب مقام سومی در مسابقات لیگ برتر از مدعیان اصلی جام حذفی به حساب می‌آید.

اگرچه عملکرد استقلال در هفته‌های اخیر برای هواداران این تیم رضایت بخش و امیدوارکننده بوده، اما استقلال با یک چالش درمورد ستاره این فصل خود مواجه شده است. مهدی قایدی که در طول فصل همواره عنصر اصلی زهردار شدن فاز هجومی استقلال بوده‌است، در چند دیدار آخر استقلال فروغ چندانی نداشته است.

مهمترین دلیل این مسئله، شکل و سبک بازی استقلال است. استقلال در هفته‌های پایانی (از بازی سایپا) با تغییر سیستمی جزئی با آرایش ۳۴۲۱ به عنوان ترکیب پایه به میدان رفت. در این سیستم ۲ هافبک هجومی پشت تک مهاجم تیم قرار می‌گیرند. قایدی که اکثر دوران فوتبالی خود را در پست وینگر یا مهاجم بازی کرده، تجربه چندانی در نقش هافبک هجومی نداشته و این موضوع منجر به افت عملکرد وی شده است.

دلیل این تغییر سیستم می‌تواند بهبود ساختار دفاعی استقلال با تغییر برنامه پرس استقلال از جلوی زمین یا علاقه به استفاده از نیم فضا‌ها در حمله باشد، حتی شاید فرهاد مجیدی حالا که شایعاتی درمورد جدایی قایدی شنیده می‌شود در حال آزمایش برنامه‌های مختلف بدون نقش کلیدی برای قایدی است تا استقلال را برای دوران پساقایدی آماده سازد.

افت عملکرد قایدی در پست جدید نسبت به حضور درخشانش در پست‌هایی که پیش از این در آن‌ها ستاره تیم بوده محسوس است، البته که نبوغ قایدی در هر پست و شرایطی با حرکات انفجاری و دریبل‌های خارق العاده اش می‌تواند راهگشای استقلال باشد، اما باید دید در صورت اصرار کادر فنی به استفاده از قایدی در این نقش آیا او می‌تواند در این پست هم تبدیل به یک ستاره در بازی های حساس پیش رو در جام حذفی شود یا این طرح با شکست مواجه می شود.

 

علیرضا زمانی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->