شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق
سرخط خبرها

سناریوی غربی -عبری علیه ایرانیان

  • کد خبر: ۷۶۵۸۰
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
سناریوی غربی -عبری علیه ایرانیان
ارزیابی واکنش ایران به اتهام‌های ضد ایرانی در حادثه اخیر دریای عمان

به گزارش شهرآرانیوز؛ در شرایطی که پس از گذشت چند روز، هنوز علت حادثه نفتکش «مرسر ستریت» رژیم صهیونیستی در دریای عمان مشخص نیست، برخی منابع از حمله به کشتی در نزدیکی بندر الفجیره امارات خبر دادند. شرکت خصوصی «لوید لیست اینتلیجنس» که به صنعت کشتی رانی خدمات می‌دهد، اعلام کرد که یک کشتی با نام «ام وی آسفالت پرینسس» که با پرچم پاناما در دریای عمان در حال حرکت بود، ربوده شده است.

 

این شرکت مدعی شد که به خدمه «ام وی آسفالت پرینسس» دستور داده شده است به ایران بروند و این تانکر به سمت تنگه هرمز درحال حرکت است. دراین باره، سازمان عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده است که از وقوع حادثه برای یک کشتی در نزدیکی سواحل الفجیره مطلع است. همچنین وزارت دفاع بریتانیا درباره وقوع حادثه‌ای «غیرمرتبط با دزدی دریایی» در نزدیکی سواحل امارات هشدار داده است.

 

وب سایت عملیات تجارت دریایی بریتانیا از کشتی‌های منطقه خلیج فارس خواست که احتیاط کنند. انتشار این اخبار در شرایطی صورت می‌گیرد که سفارت کشورمان در لندن اعلام کرد تاکنون هیچ اطلاعاتی مربوط به رخ دادن حادثه جدیدی برای کشتی‌های تجاری در منطقه تأیید نشده است. صفحه توئیتر سفارت کشورمان در انگلیس دراین باره نوشت: «طبق رابط‌های مستقیممان در منطقه خلیج فارس، هیچ اطلاعاتی از حادثه‌ای جدید برای هیچ کشتی تجاری در منطقه تاکنون تأیید نشده است. گمراه کردن مردم در سراسر جهان برای بهره برداری دیپلماتیک در نیویورک، بازی منصفانه‌ای نیست.»

 

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، نیز اخبار منتشر شده درباره بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و درباره هر گونه فضاسازی کاذب برای اهداف خاص سیاسی هشدار داد. وی در عین حال با تأکید مجدد بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان گفت: نیرو‌های دریایی ایران با اعلام کمک و امدادرسانی به کشتی‌های عبوری در منطقه، در صورت نیاز، آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.
اما ساعاتی بعد از انتشار این اخبار، سازمان امنیت تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد حادثه‌ای که در آن، یک کشتی در سواحل امارات نزدیک بود ربوده شود، پایان یافته و کشتی سالم است.


شکل گیری ائتلاف غربی-عبری

پیرو وقوع حادثه برای نفتکش رژیم صهیونیستی و جان باختن دو سرنشین انگلیسی و رومانیایی آن، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، گفت کشورش به انگلیس اجازه می‌دهد در پاسخ به حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی پیش قدم شود. در همین حال، بریتانیا، رومانی و لیبریا، به بهانه حمله به کشتی «مرسر ستریت» طی مواضعی بی اساس و بدون ارائه هیچ گونه سندی، ایران را به دست داشتن در حمله به این نفتکش رژیم صیهونیستی در دریای عمان متهم کرده اند. این سه کشور طی گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شدند که حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی، «به احتمال خیلی زیاد» کار ایران بوده و با استفاده از یک یا دو پهپاد مجهز به مواد منفجره صورت گرفته است.


پاسخ ایران

اما به دنبال ادامه این جریان سازی‌های رسانه ای، تعدادی از خبرگزاری‌های صهیونیستی، غربی و سعودی مبنی بر ناامنی کشتی رانی در آب‌های دریای عمان، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح کشورمان، گفت: اخبار ضد ونقیض برخی رسانه‌های غربی، صهیونیستی و سعودی مبنی بر هرگونه ناامنی دریایی، ربایش کشتی و... در آب‌های منطقه، نوعی عملیات روانی و بسترسازی برای ماجراجویی‌های جدید است. وی افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن کمک به تردد ایمن کشتی‌های تجاری، نسبت به هر نوع تحرکات مشکوک، دارای اشراف کامل اطلاعاتی بوده و در آمادگی کامل هستند.

 

همچنین وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به ادعا‌های اخیر درباره اتهام زنی به ایران در موضوع سانحه کشتی رژیم صهیونیستی، به «فارس» گفت: در ۴۲ سال گذشته، اقدامات واهی و بی اساسی به ویژه حوادث ناگواری که در برخی کشور‌های منطقه و خارج از منطقه رخ داده به ایران، نسبت داده شده که بعد از مدتی، پوچ بودن آن‌ها برای افکار عمومی و کشور‌ها مشخص شده است. این اولین بار نیست که یک اتهام به ایران وارد می‌شود.

 

رژیم صهیونیستی ثابت کرده است که گاه، خودش به منافع خودش آسیب می‌زند و آن را به نام جمهوری اسلامی مطرح می‌کند تا بتواند برخی از سیاست‌های خود را در منطقه پیش ببرد. عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز درباره تهدیدات اخیر آمریکا به «فارس» گفت: آمریکا در منطقه خلیج فارس همچون یک خانه شیشه‌ای است که برخی از بخش‌های آن از قبل ترک برداشته است و باید بداند پرتاب هرگونه سنگ می‌تواند قبل از آنکه به دیگران ضرر برساند، خودش را متضرر کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->