علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

حضانت فرزند به فرد معتاد نمی‌رسد

  • کد خبر: ۷۶۸۴
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
حضانت فرزند به فرد معتاد نمی‌رسد
سـتون صـدای مـشـاور جــایی بــرای بیــان پرسـش‌ها و مـشکلات حـقوقی شـما شهـروندان است که می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید و پاسخ سؤالات خود را از قضات دادگستری، وکلا و کارشناسان حقوقی دریافت کنید.

پیامک:
۳۰۰۰۷۲۸۹
تلفن:
۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
پیام رسان:
۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
شهروندان گرامی با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

 

راحله حسین زاده - ردپای طلاق وقتی در یک خانواده نمایان می‌شود که زوجین گمان می‌کنند درک متقابلی از یکدیگر ندارند، موضوعی که مشاوره‌های پیش از طلاق بار‌ها نشان داده زوجین در بسیاری از مواقع اشتباه می‌کنند و تنها سوءتفاهم‌هایی باعث شده تا به این مرحله برسند، گذشته از اینکه طبق آمار بسیاری از مشکلات زناشویی با مشاوره حل و فصل شدنی است، طلاق ابتدای یک زندگی پر تنش است، تنش‌هایی همچون گرفتن مهریه، حضانت فرزندان، ازدواج مجدد و... که بخش عمده‌ای از پرسش‌های شهروندان در ستون صدای مشاور امروز است و حسن سعیدی، وکیل پایه یک دادگستری به آن پاسخ می‌دهد.
۷۳۶... ۰۹۱۵// اگر زنی به دلیل اعتیاد همسرش قصد طلاق داشته باشد، آیا دادگاه حضانت فرزند را به طور دائم به مادر می‌دهد؟
دادگاه بسته به تقاضای نزدیکان طفل موضوع حضانت را بررسی می‌کند. یکی از موارد تأثیرگذار در این حکم، اعتیاد است که اگر اثبات شود مرد معتاد است، در این صورت دادگاه حضانت را به مادر خواهد داد، اما این حضانت مانع از ملاقات فرزند و پدر نمی‌شود.
۱۸۷... ۰۹۱۵// آیا مردی می‌تواند همسرش را از شغلی که دارد منع کند و عدم تمکین زنش را بگیرد؟ این درحالی است که در زمان عقد، زن دانشجو معلم بوده و در سند ازدواج نیز عنوان دانشجو ذکر شده و مرد با علم به این موضوع ازدواج کرده است.
طبق ماده ۱۱۱۷‌قانون مدنی، شوهر می‌تواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که منافی با مصالح خانوادگی یا حیثیت خود یا زن است منع کند. با توجه به این ماده در صورتی مرد می‌تواند این کار را بکند که شغل زن با مصلحت خانواده منافات داشته باشد که تشخیص آن با عرف است. در اینجا با توجه به اینکه شغل زن معلمی بوده، نمی‌تواند از موارد منافی با مصلحت خانواده باشد هرچند تصمیم با دادگاه است.
۰۲۸...۰۹۳۷// شخصی در یک کوچه بن‌بست سکونت دارد و با همسایه‌ها سر پارک کردن خودرو مدام دچار اختلاف می‌شود، آیا همسایه‌ها می‌توانند به او بگویند که کنار دیوار منزل ما پارک نکن و باید خودرو را داخل خانه ببری؟
طبق مفهوم ماده ۲۴‌قانون مدنی که بیان داشته هیچ‌کس نمی‌تواند راه و خیابان عمومی و کوچه‌هایی که آخر آن‌ها مسدود نیست را تملک کند در اینجا می‌توان گفت که کوچه بن‌بست ملک مشترک یا اختصاصی اشخاص همان کوچه محسوب می‌شود و هر یک از افراد باید در محدوده ملک خود خودرو را پارک کنند نه در مقابل ملک دیگری و این پارک کردن خودرو نباید باعت ایجاد مزاحمت برای همسایه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->