«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند
سرخط خبرها

زیرگرفتن دو زن در ارومیه به بهانه بدحجابی

  • کد خبر: ۷۷۰۶۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
  • ۱
زیرگرفتن دو زن در ارومیه به بهانه بدحجابی
عصر روز گذشته ۱۷ مرداد ماه دو زن در خیابان کاشانی ارومیه توسط یک راننده به بهانه «تذکر حجاب» زیر گرفته شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، به دنبال درگیری لفظی میان یک راننده سواری پژو پارس با دو عابر زن به بهانه بدحجابی ، راننده سواری اقدام به زیر گرفتن این دو نفر کرد.

 

 راننده این خودرو پس از زیر گرفتن این دو زن و تصادف با خودروهای دیگر از صحنه متواری شد  اما در ساعات پایانی شب گذشته دستگیر شد.

 

هر دو زن زیرگرفته‌شده نیز به نزدیکترین مرکز اورژانس منتقل شدند . حال هر دو نفر  آنها نیز مساعد اعلام شده،  هر چند یکی از آنها دچار آسیب‌دیدگی  زیادی شده ‌است.

 

واکنش نماینده ولی فقیه به ماجرا

 

به دنبال وقوع این حادثه نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی نسبت به برخورد با متخلفان خیابان کاشانی ارومیه تاکید کرد گفت: رفتار دیروز یک رفتار نادرست است. 

 

حجت الاسلام بهنام دلریش،  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  ضمن محکوم کردن حرکت دیروز این راننده خاطی  افزود: باید در مقابل رفتارهای نادرست ایستادگی کرد.

 

 وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم این گونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال ببرد.

 

 وی بیان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم روشنگری کنند زیرا این گونه صحنه‌ها مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست و نباید اجازه سواستفاده به برخی داده شود.

 

دستگیری متهم

 

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم از دستگیری راننده خاطی در حادثه تصادف دیروز خیابان کاشانی ارومیه خبر داد.

 

مجیدی بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع تصادف عمدی در خیابان کاشانی و مجروح شدن دو نفر بانو در این حادثه فورا دستورات لازم به بازپرس محترم صادر و اقدامات لازم برای دستگیری عامل جرم انجام شد که نهایتا با همکاری موثر نیروهای انتظامی متهم متواری شناسایی، دستگیر و تحت نظر قرار گرفت.

 

وی تاکید کرد: با قاطعیت به اتهام فرد خاطی رسیدگی  شده و مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

 

مجیدی افزود: اجازه خودسری و بی قانونی به کسی نخواهیم داد و هر کسی جان و مال و ناموس و امنیت مردم را به مخاطره بیاندازد به شدت با او برخورد خواهد شد.

 

واکنش معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

 

معصومه ابتکار در نشست خبری روز سه شنبه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در واکنش به زیر گرفتن دو زن به بهانه بدحجابی با پژو پارس در ارومیه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر دینی است، اما شرایطی دارد و به هیچ عنوان وقتی شروط و شرایط آن محقق نباشد امر به معروف نباید اتفاق بیفتد.

 

وی ادامه داد: یکی از شروط مهم این است که فرد یک ارتباط موثر را بتواند ایجاد کند و خودش این شایستگی را داشته باشد تا با مخاطب خود بتواند به درستی صحبت کند و اثرگذاری‌های لازم را داشته باشد، در واقع خودش فردی باشد که مورد اعتماد است.

 

ابتکار افزود: این نوع رفتارهای هیجانی ناشی از سطحی نگری است که متاسفانه رواج داشته است.

 

وی گفت: برخی فکر می‌کنند با این رفتارها تکالیف خودشان را انجام می‌دهند و می‌خواهند هیجانات خودشان را به یک شکلی نشان دهند که قطعا این کار مردود است، امیدوارم بررسی قانونی صورت گرفته باشد و اگر برخورد قانونی صورت گرفته من تشکر می‌کنم.

 

ابتکار ادامه داد: اگر با ماشین این افراد را زیر کرده است که این یک جنایت است و اصلاً در چارچوب بحث ارشادی قرار نمی‌گیرد.

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
خبر یا دروغه چون عکس تو پیاده رو انداخته شده و اگر درست باشه کار دولت و افساد طلبها است یه بد بختی رو اجیر کردن همچین غلطی بکنه تا مذهبیها و امر به معروف رو زیر سوال ببرن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->