جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

بلندپروازی هند برای تولید خودرو برقی | رقیب هندی تسلا

  • کد خبر: ۷۷۲۱۵
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
بلندپروازی هند برای تولید خودرو برقی | رقیب هندی تسلا
یک استارتاپ هندی خودروی برقی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و به جنگ تسلا رفته است.

محمدرضا ضیاء | شهرآرانیوز؛ یک استارتاپ هندی خودروی برقی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و به جنگ تسلا رفته است. ما هند را بیشتر از هر چیزی با فیلم هایش می‌شناسیم، چه زمانی که نوار‌های ویدیو آن‌ها را نگاه می‌کردیم و چه از وقتی که مدام در تلویزیونمان ستاره‌های بالیوود را می‌دیدیم. صحنه‌های عجیب و غریب و به دور از واقعیت این فیلم‌ها همیشه باعث شده کار‌های با فناوری بالا را از هندی‌ها سراغ نگیریم، چون ته ذهن مان همه چیزشان را با بالیوودشان مقایسه می‌کنیم، اما این روز‌ها استارتاپ هندی مین متال موتورز (Mean Metal Motors) خود را برای رونمایی از یک سوپراتومبیل برقی آماده می‌کند. ماشین فوق العاده‌ای که کارشناسان آن را رقیب خودرو‌های تسلا می‌دانند، اما باید ببینیم این خودرو در زمان رونمایی پس از تست‌های اولیه واقعا می‌تواند خود را به عنوان یک رقیب مطرح کند یا نه؟

آزانی، سوپراتومبیل سریع هندی

این سوپراتومبیل هیجان انگیز آزانی (Azani) نام گذاری شده و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و به همین میزان گشتاور دارد. مین متال موتورز ادعا می‌کند با این پیشرانه قدرتمند، آزانی در عرض ۲.۱ ثانیه سرعت خود را به ۹۷ کیلومتر در ساعت می‌رساند و می‌تواند در مسیر مستقیم حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کند! البته از نظر حداکثر سرعت حرف چندانی برای گفتن ندارد، اما در حوزه شتاب می‌تواند بسیاری از سوپراسپرت‌های مشهور از برند‌های فراری، مکلارن، پورشه و حتی بوگاتی را به چالش بکشد. ظرفیت باتری آزانی ۱۲۰ کیلووات ساعت است سازنده اش می‌گوید این خودرو با ظرفیت کامل باتری اش می‌تواند ۵۲۰ کیلومتر راه برود.

هند در مسیر پیشرفت

در سال‌های اخیر پای کمپانی‌های مطرح به کشور هند باز شده و برند‌های داخلی در همکاری با آن‌ها هستند. در این بین استارتاپ‌هایی هم،  چون مین متال موتورز متولد شده و قصد دارند در حوزه خودرو‌های نوین الکتریکی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند. مین متال موتور می‌گوید هر چهار چرخ خودروی جدیدش محرک هستند، پس باید با یک پیشرانه دو یا چهار موتوره طرف باشیم. گفته می‌شود این سوپراتومبیل از تکنولوژی آپدیت سیستم‌های کامپیوتری از راه دور هم پشتیبانی خواهد کرد. بد نیست اشاره کنیم مین متال موتورز برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری از هوش مصنوعی در کارخانه‌های خود استفاده می‌کند، پس دور از انتظار نیست که این شرکت برای خودرویش قابلیت آپدیت راه دور ایجاد کرده باشد.

آزانی در بازار هست؟

اکنون فقط چند ماکت کامپیوتری از آزانی منتشر شده و با دقت در این تصاویر باید گفت از نظر طراحی، آزانی چهره‌ای جذاب و اسپورت، اما کمی فانتزی دارد. شکل خاص چراغ‌های اصلی LED و برآمدگی‌های سقف از جمله المان‌های اصلی در نمای بیرونی این سوپراتومبیل برقی محسوب می‌شود. به غیر از این ها، باید به برآمدگی زیاد گلگیر‌ها هم اشاره کنیم. درباره نمای داخلی فعلا هیچ تصویر یا طرحی موجود نیست. در وب سایت مین متال موتورز که از وب سایت تسلا در طراحی آن الگوبرداری شده، خبری از زمان عرضه و قیمت نیست، اما با این حال سفارش مشتریان علاقه‌مندان از سوی این استارتاپ پذیرفته می‌شود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->