هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم
سرخط خبرها

عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزرات ارتباطات، کیست؟

  • کد خبر: ۷۷۲۸۸
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزرات ارتباطات، کیست؟
عیسی زارع‌پور که در فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، به عنوان وزیر ارتباطات معرفی شده است در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر (گرایش شبکه‌های رایانه‌ای) از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا در سال ۱۳۹۴ دریافت کرد. با او بیشتر آشنا شویم.

به گزارش شهرآرانیوز - امروز (۲۰ مرداد) فهرست کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای دولت سیزدهم به مجلس ارائه شد و عیسی زارع‌پور به‌عنوان وزیر ارتباطات معرفی شد. عیسی زارع‌پور سال ۱۳۵۹ در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه متولد شده و جوان‌ترین وزیر کابینه رئیسی است.

 

سوابق تحصیلی

 

عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزرات ارتباطات، کیست؟

 

زارع‌پور سال ۸۳ از از دانشگاه رازی کرمانشاه، لیسانس مهندسی نرم افزار گرفته است. پایان‌نامه لیسانس او درباره «طراحی و پیاده‌سازی دایره المعارف تحت وب استان کرمانشاه» بوده است. زارع‌پور در سال ۸۵ فوق‌لیسانسش را در رشته مهندسی کامپیوتر (گرایش امنیت شبکه) از دانشگاه صنعتی شریف گرفته است. عنوان پایان‌نامه ارشد او «طراحی یک سیستم تشخیص نفوذ برای شبکه‌های ویژه سیار» بوده است.

 

زارع‌پور در سال ۱۳۹۴ برای مقطع دکترای به دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا رفته و پایان‌نامه دکترایش به‌عنوان پایان‌نامه برتر این دانشگاه معرفی شده است. عنوان پایان‌نامه او Efficient communication protocols for wireless nanoscale sensor networks (طراحی پروتکل‌های کارآمد برای نانوشبکه‌های حسگر بی‌سیم) بوده است.


زارع پور یک دوره پسادکتری در دانشگاه نیوساوت ولز و یک دوره هم در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده است.

 

او استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت است و با تمرکز روی شبکه‌های نوظهور، اینترنت اشیا و سنسور‌های پوشیدنی، دروس شبکه‌های کامپیوتر پیشرفته، اصول طراحی پایگاه داده و اینترنت اشیا تدریس می‌کند.


سوابق اجرایی

 

عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزرات ارتباطات، کیست؟

 

بنیانگذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نکته: زارع‌پور این مرکز را اولین نهاد حاکمیتی فعال و سیاست‌گذار در حوزه فضای مجازی دانسته است.

 

مدیر نمونه سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 

نکته: در زمان مسئولیت او در این حوزه برای اولین‌‍بار بحث ساماندهی رسانه‌های دیجیتال در کشور اعم از نرم افزارها، بازی‌ها، سایت‌های اینترنتی مطرح شد.

مشاور وزیر ارتباطات

 

مشاور وزیر بهداشت

 

معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری

 

مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی فناوری رئیس جمهور

 

نماینده وزارت ارشاد

 

عضو کمیسیون فناوری دولت دهم

 

عضو کمیسیون ملی یونسکو 

 

ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه

نکته: از جمله اقدامات مهم او در این دوران راه‌اندازی اپلیکیشن عدالت همراه بوده است. رشد و توسعه دیگر سامانه‌های الکترونیکی قوه قضاییه که به عنوان یکی از دستاورد‌های ابراهیم رئیسی در دوران ریاستش در این قوه نام برده می‌شود نیز توسط تیم زارع پور صورت گرفته است. او در مراسم معارفه خود گفته بود: «مردم طعم فناوری را چشیدند و همه کارهایشان را از این طریق انجام می‌دهند این بستر مفید آسیب‌هایی را در کنار خود دارد که من معتقدم ناشی از عدم فرهنگ سازی درست است.» او در این مراسم گفت که اولین برخوردش با دنیای فناوری ساخت یک نرم افزار سپرده برای دادگستری کرمانشاه بوده و قصد دارد که قوه قضاییه هوشمندی در تراز انقلاب اسلامی بیافریند و این ماموریت را با انجام اپلیکیشن‌هایی مانند عدالت همراه به پیش برده است.»

 

دیدگاه‌ها

- او در مهرماه ۹۶ در مراسم دیدار نخبگان با رهبری حضور داشت و به موضوعاتی چون لوازم اصلاح قوانین شرکت‌های دانش‌بنیان و ضرورت مقابله با واردات در فضای مجازی از طریق تولید محتوای سالم و داخلی تاکید کرده بود. خود زارع‌پور مجری این مراسم نیز بود و تاکید کرد که همه نخبگان در کشور «پاسدار» هستند.


- در گفتگویی قدیمی در زمان فعالیتش در وزارت ارشاد درباره صفحه پیوند‌ها که هنگام فیلتر شدن یک سایت به کاربر نشان داده می‌شود گفته بود: «صفحه پیوندها، سایت‌های مفید را به مردم معرفی می‌کند و گرچه این صفحه در هنگام فیلترینگ به نمایش در می‌آید، اما بررسی‌ها نشان داده که بیش از ۳۰ درصد مراجعات به این صفحه بر اثر جست‌وجوی مردم برای یافتن سایت‌های مفید بوده است. این سایت هر لحظه به روز می‌شود و تاکنون حدود ۲ هزار لینک سایت‌های مفید در آن قرار گرفته است.»

 


عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی رئیسی برای وزرات ارتباطات، کیست؟

 

زارع‌پور یک‌بار در جلسات مهافمپ «محل هم افزایی فعالان فضای مجازی پاک» شرکت کرده است. او در جلسه پانزدهم این سلسله رویداد‌ها درباره وجود خلا‌های قانونی در حوزه ICT گفته بود:

«موانع زیاد قانونی در این مبحث وجود دارند که در حال پیگیری برای حل و بهبود این شرایط هستیم، برای نمونه لایحه‌ای تحت عنوان لایحه‌ی اصلاح پاره‌ای قوانین و مقررات در حوزه‌ی دستگاه قضایی در حال بررسی است که ذیل آن تمام قوانین و مقررات در حوزه‌ی قوه‌ی قضائیه در حال بررسی هستند، این لایحه فصول مختلفی دارد که یک فصل آن در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و فضای مجازی است.

بطور کلی با اصلاح داخلی در قوه قضائیه می‌توان بعضی مسائل را حل کرد، بعضی مسائل نیاز به تغییر قوانین و یا رفع نواقص قوانین دارند، در بعضی دیگر نیاز به تصویب قوانین جدید داریم و دیگر مسائل و راهکار‌هایی که با عمل درست هر بخش و حمایت‌هایی که از ریاست قوه قضائیه بخصوص در بخش فناوری اطلاعات وجود دارد میتوان به اهداف مورد نظر رسید.»

 

چشم‌انداز وزارت ارتباطات

با توجه به اینکه این روز‌ها طرح جدید مجلس برای فضای مجازی مستقیما روی وزارت ارتباطات تاثیرات زیادی دارد، نقش وزیر ارتباطات در این دولت بسیار مهم است. پیش از این در بیانیه‌ای که تشکل‌های صنفی آی‌تی در کشور به رییس جمهور دولت جدید نوشته بودند، درباره سمت و سوی برخی کاندیدا‌های احتمالی وزارت ارتباطات نسبت به این طرح هشدار داده بودند: «زمزمه‌های مطرح شده در رسانه‌ها در مورد برخی افراد برای جایگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا حدودی مایه نگرانی و دغدغه ما شده است.»


با انتخاب زارع‌پور، به نظر می‌رسد این نامه چندان جدی گرفته نشده است. نگرانی این تشکل‌ها احتمالا به همکاری پیشین و اظهارنظر‌های گذاشته زارع‌پور برمی‌گردد چرا که زارع‌پور در زمان فعالیتش در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد، با روح الله مومن‌نسب، یکی از حامیان اصلی این طرح، همکاری بسیار نزدیکی داشته و شاید بتوان این بیم را داشت که با طرح مجلس و طراحان آن همصدا باشد؛ هرچند او تا به امروز هیچ موضع‌گیری مشخصی درباره این طرح نداشته و برای قضاوت در این مسائل باید تا زمان واکنش رسمی او صبر کرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->