زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون + فیلم و عکس (۲۲ مرداد۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۷۴۳۱
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون + فیلم و عکس (۲۲ مرداد۱۴۰۰)
مراسم خاک‌سپاری ارشا اقدسی از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، ۲۲ مردادماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می‌شود و از صفحه اینستاگرام رسمی باشگاه هنرمندان و همچنین صفحه شخصی سیدجواد هاشمی، مهنوش مرادی و حامد تهرانی به صورت زنده پخش خواهد شد.

شهرآرانیوز - مراسم بدرقه پیکر ارشا اقدسی، بدلکار و هنرمند سینما و تلویزیون، صبح امروز جمعه در بوستان ولایت و محل فیلمبرداری برنامه دست فرمون، برگزار شد.

 

مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون + فیلم (۲۲ مرداد۱۴۰۰)

 

مادر ارشا اقدسی، در این مراسم مویه‌کنان در هزاری پسرش سوگواری و بیان می کرد که پسر جوانش پرپر شد.

 

فرزانه موجودی، مادر ارشا اقدسی، در این مراسم، در سخنانی گفت: «تقدیر، پسر شجاعم را بر سر راه پیمان ابدی قرار داد و مسیر زندگی‌اش این‌گونه رقم خورد. ارشای من که اینک ملتی او را قهرمان شجاع می‌خوانند، در راه آرمان بلندش، جان خود را پیشکش کرد. شگفتا که جهانی این بدلکار جسور ایرانی را ستایش کردند و ابراز تاسف و تاثرِ جهانی از فقدان او، مادر را که همیشه نگران و دلواپس بود، غرق غرور و افتخار کرد. ارشا، پسر شجاع من و فریاد بی‌صدایش برای پذیرش حرفه بدلکاری در ساختار سینمای ایران یادآور می‌شود که جایگاه بدلکاری در سینمای ایران باید لحاظ شود.» 

او ادامه داد: «ارشا، عاشق کشورش، ایران و هم‌وطنانش بود و هرگز به مهاجرت نیندیشید. او در آخرین حرکت خود در لبنان، رکوردی بی‌سابقه به جا گذاشت و با تقدیم جان عزیزش به این رکورد دست یافت. او با لذت و هیجان زندگی کرد و با لذت و هیجان وداع گفت و اکنون در کنار استادش غنوده است. پسر نجیب سینما اکنون تا بی‌نهایتِ زمان، مجال و فرصت دارد تا در مقابلِ استاد زانو بزند و بپرسد تا سر پرشورش آرام گیرد. آسوده بخواب گوهر سینمای ایران، عزیزدلِ مادر. من همیشه به وجودت افتخار خواهم کرد. دیدار دور نیست پسرم.»

 

مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون + فیلم (۲۲ مرداد۱۴۰۰)

 

جمعی از بدلکاران، چهره‌های تلویزیونی، عوامل برنامه خندوانه، همکاران اقدسی، کامران تفتی، سیدجواد هاشمی، عبدالله روا و ...، حاضران در این بدرقه بودند.

 

مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون + فیلم (۲۲ مرداد۱۴۰۰)

 

ارشا اقدسی، چهارشنبه نهم مرداد ماه در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت دچار حادثه‌ شد و با وجود تلاش پزشکان ارشا اقدسی ۱۳ مردادماه، دار فانی را وداع گفت.

 

مادر ارشا اقدسی اعلام کرد که پسرش وصیت کرده است اگر دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را اهدا کنند.

 

مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون + فیلم (۲۲ مرداد۱۴۰۰)

 

زنده‌یاد اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. او رشته ورزشی آی کی دو (هنر رزمی ژاپنی) را فراگرفت و توانست مربی‌گری این رشته را هم کسب کند. در سال ۸۴ در رشته تربیت‌بدنی، بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت، ولی با دیدن آگهی دوره‌های بدلکاری با مرحوم پیمان ابدی آشنا شد، از دانشگاه انصراف داد و بدلکاری را آغاز کرد. 

 

مراسم تشییع پیکر «ارشا اقدسی» بدلکار سینما و تلویزیون + فیلم (۲۲ مرداد۱۴۰۰)

 

اقدسی در ادامه سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شد و به دنبال آن سکوی بانجی جامپینگ را احداث و عنوان اولین مربی بانجی جامپینگ و تونل باد صبا در ایران را از آن خود کرد. او ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس  کرد و فعالیت‌های خود را در ایران و عرصه بین‌الملل گسترش داد و در فیلم‌های مختلف همکاری می‌کرد.

 

مراسم تشییع پیکر ارشا اقدسی در بوستان ولایت

 
 
منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما، در مراسم تدفین ارشا اقدسی، با اشاره به داغی که مادر ارشا دیده است و شرایط سختی که جامعه هنری با آن درگیر شده، گفت: ما گرفتار کرونا هستیم و ایام سختی داریم واقعا طاقت داغ عزیزی دیگر را نداریم. حرفه ما به گونه‌ای است که باید کار کنیم، اما همچنان بین مدیران، این شغل دارای اولویت نیست و برای واکسیناسیون هنرمندان به ویژه بازیگران که نمی‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند، در اولویت نیستیم. هرچند همه مکاتبات طی شده، اما هنوز تاثیری ندیدیم.

سیدجواد هاشمی نیز در ابتدای مراسم و پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، با تاکید بر رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، از افرادی که فقط برای تماشا به قطعه هنرمندان آمده بودند، درخواست کرد تا فاصله را رعایت کنند.

وی افزود: ارشا قبل از رفتن، از مرگش زیاد صحبت کرده بود و به استقبال آن رفته بود. او می‌دانست مرگ مغزی می‌شود که آنقدر از اهدای اعضای بدنش گفته بود. ما نمی‌دانیم، بدن او به چه کسانی اهدا شده، ولی حتما کسی که این عاشقی نصیبش شده و عضوی از بدن ارشا به او اهدا شده، از آن بهره‌مند خواهد شد.

هاشمی با اشاره به روز سختی که برای بازماندگان و دوستان و همکاران ارشا اقدسی و علی سلیمانی است، یادآور شد که تا ساعتی دیگر مراسم تدفین مرحوم علی سلیمانی بازیگر تئاتر و سینما نیز برگزار خواهد شد و از جمعیت حاضر خواست تا با احتیاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پراکنده شوند.

مراسم تشییع پیکر ارشا اقدسی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد

 

آدرس صفحات پخش زنده مراسم خاکسپاری ارشا اقدسی به شرح زیر است:


https://instagram.com/artists.fc?utm_medium=copy_link
https://instagram.com/hamedtehrani۷?utm_medium=copy_link
https://instagram.com/seyedjavadhasheminet?utm_medium=copy_link
https://instagram.com/mahnoushstunt?utm_medium=copy_link


اینجا ببینید: مراسم تشييع پيكر «على سليمانى» در بهشت زهرا + فیلم و عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->