برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

جنوب به‌کام پایتخت!

  • کد خبر: ۷۷۴۵
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷
جنوب به‌کام پایتخت!
پیروزی شیرین سرخابی‌ها برابر بوشهری‌ها در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال
هفته هشتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران دیروز برگزار شد و در مهم‌ترین بازی‌ها پرسپولیس در بوشهر، شاهین این شهر را از پیش‌رو برداشت و سپاهان در خانه مقابل سایپا متوقف شد. استقلال استراماچونی هم در ورزشگاه آزادی پارس جنوبی رابا ۲ گل از پیش رو برداشت و تراکتور در خانه صنعت‌نفت ۲ بر ۱ شکست خورد تا رکورد گل نخوردن هایش بشکند. در سایر بازی‌ها فولاد با یک گل نساجی را شکست داد و پیکان هم ذوب‌آهن را با نتیجه ۲ بر ۱ از پیش‌رو برداشت تا اوضاع سبزقبا‌ها تیره‌تر از قبل شود. جدال ماشین‌سازی با نفت مسجدسلیمان هم گلی در برنداشت تا ۲ تیم امتیازات را تقسیم کنند.

توقف سپاهان در شب رکوردشکنی نیازمند
تیم صدرنشین سپاهان عصر دیروز و از ساعت ۱۶:۴۵ با قضاوت علی صفایی در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به‌مصاف سایپا رفت. تلاش شاگردان امیر قلعه‌نویی و ابراهیم صادقی گلی به‌همراه نداشت تا سایپایی‌ها بعد از شکست سنگین مقابل استقلال در هفته گذشته، یک تساوی ارزشمند را در زمین سپاهان کسب کنند. اتفاق ویژه این مسابقه، رکوردشکنی پیام نیازمند بود. گلر سپاهان با بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌اش رکورد حسینی را شکست تا به‌تن‌هایی در صدر جدول کلین‌شیت‌های متوالی لیگ بماند. نیازمند با احتساب وقت‌های تلف‌شده بازی دیروز بیش از ۹۰۰ دقیقه است که گل نخورده است.

علی‌منصور باز هم باخت
در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر تیم پیکان تهران مقابل ذوب‌آهن اصفهان صف‌آرایی کرد و در پایان شاگردان حسین فرکی موفق شدند با نتیجه ۲ بر ۱ بر حریف خود غلبه کنند تا اوضاع منصوریان بحرانی‌تر شود. ذوب‌آهن بازی را هجومی آغاز کرد؛ اما سودی از حملات خود روی دروازه پیکان نبرد و درحالی‌که تیم سرتر میدان بود، غافل‌گیر شد. در دقیقه ۲۹ روی اشتباه میلاد فخرالدینی، فراز امامعلی با شوت خود دروازه ذوب‌آهن را گشود تا میزبان ۱ بر ۰ پیش بیفتد. نیمه دوم این بازی نیز با حملات ذوب‌آهن آغاز شد؛ اما بازهم خلاف جریان بازی در دقیقه ۷۵ شهریار مغانلو از روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم پیکان را به ثمر رساند. در وقت‌های اضافه بازی بود که مطهری روی ریباند شوت اسماعیلی‌فر تک‌گل تیمش را به ثمر رساند. ذوب‌آهن در پایان هفته هشتم با ۴ شکست و ۴ تساوی در جمع قعر‌نشینان جدول حضور دارد و بردی تجربه نکرده است تا علی‌منصور بیش از همیشه به درِ خروجی این باشگاه نزدیک شود.

فولاد در جمع مدعیان
فولاد اهواز یکی دیگر از تیم‌های پیروز بازی‌های دیروز بود. شاگردان نکونام که در هفته‌های گذشته نتایج قابل‌قبولی کسب کرده بودند، موفق شدند با یک گل نساجی را شکست دهند تا یک باخت دیگر در کارنامه محمدرضا مهاجری ثبت شود. مهاجری که قول حضور نساجی را در جمع ۶ تیم اول داده بود، با نتایجی که به دست آورده است، باید کم‌کم به فکر ترمیم تیمش باشد تا دوباره مجبور نشود مثل هفته گذشته پیش چشم هواداران خودی گریه کند! فولاد خوزستان هم که بعد از افتتاح ورزشگاه شهدای فولاد تنها یک برد در فصل گذشته برابر استقلال خوزستان داشت، دیروز توانست در دیدار خانگی‌اش مقابل نساجی طلسم‌شکنی کند و با گل دقایق پایانی به نخستین برد لیگ نوزدهم در استادیوم اختصاصی‌اش برسد و در جمع مدعیان بماند.

علیپور، شکارچی شاهین
پرسپولیس با برد پرگل برابر شاهین بوشهر به جمع ۴ تیم بالای جدول راه یافت. شاگردان کالدرون که در این فصل با صلابت فصل گذشته ظاهر نشده بودند، برابر شاهین بوشهری قرار گرفتند که بدترین عملکرد تاریخ لیگ برتر را در ۷ هفته ابتدایی به نام خود ثبت کرده بود. بازی با حملات پردامنه پرسپولیس آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی پرسپولیس توسط علی علیپور به گل رسید تا هم طلسم گل‌نزدن این بازیکن و هم گل‌نزدن پرسپولیس خارج از آزادی شکسته شود. با این گل موتور گل‌زنی پرسپولیس و علی علیپور روشن شد و پرسپولیس با زدن ۵ گل در قامت مدعی ظاهر شد و علیپور با ۳ گل به کورس رقابت آقای‌گلی وارد شد. دیگرگل‌های پرسپولیس را وحید امیری و شجاع خلیل‌زاده به ثمر رساندند. این قاطع‌ترین بردی است که یک تیم در این فصل به دست آورده است و سنگین‌ترین شکست شاهین بوشهر در تاریخ لیگ برتر است.

بهترین برد پرسپولیس در ۵ سال اخیر
تیم پرسپولیس در حالی با نتیجه ۵ بر ۰ برنده شد که آخرین برد این‌چنینی‌اش در سال ۹۳ و مقابل مس کرمان بود. این بهترین نتیجه پرسپولیس از لیگ چهاردهم تاکنون بود. در این مدت شاگردان علی دایی، حمید درخشان و سپس برانکو ایوانکوویچ هیچ‌گاه نتیجه‌ای بهتر از ۴ بر ۰ را در مسابقات لیگ به دست نیاورده بودند؛ اما حالا شاگردان کالدرون، شاهین را پنج‌تایی کردند. ۱۷۷۷ روز پیش تیم علی دایی در کرمان با نتیجه ۶ بر ۰ مس را درهم کوبید و شکستی سنگین را به پرویز مظلومی تحمیل کرد. در آن روز حاتمی، صادقیان، سیدصالحی، خلعتبری، کفشگری و مسلمان برای سرخ‌پوشان گل‌زنی کردند.

کالدرون: به خاطر علیپور خوش‌حالم
گابریل کالدرون بعد از پیروزی پرگل تیمش مقابل شاهین بوشهر گفت: در طول ۹۰ دقیقه بهترین تیم زمین بودیم و به‌خاطر گل‌هایی که زدیم، خوش‌حال هستیم. به خاطر علی علیپور خوش‌حالم؛ چراکه نیاز داشت این گل‌ها را بزند و اعتمادبه‌نفس خود را به دست بیاورد. از تماشاگران پرسپولیس تشکر می‌کنم که صبور بودند تا بازیکنان به آمادگی برسند. سرمربی پرسپولیس درباره نیمکت‌نشینی شجاع خلیل‌زاده و سیدجلال حسینی ادامه داد: همیشه مسئولیت تصمیماتم را برعهده می‌گیرم. بازیکنانی که گفتید، مهم هستند؛ اما مصدومیت داشتند. به همین دلیل کسانی را بازی دادم که ریتم بهتری داشتند. بابت رفتار این ۲ بازیکن تبریک می‌گویم که به منافع تیم خودشان فکر می‌کنند؛ به‌ویژه سیدجلال حسینی که در صورت نیمکت‌نشینی هم از تیم حمایت می‌کند. وی در واکنش به این سؤال که پیروزی ۵ بر ۰ را حاصل کار تیمش می‌داند یا ضعف شاهین بوشهر، گفت: ما شایستگی این پیروزی را داشتیم. از دقیقه نخست بازی به حریف فشار آوردیم. تیمم بازی گروهی را به نمایش گذاشت. این اتفاق موضوعی است که از ابتدا آن را دنبال می‌کنم. بازیکنان می‌دانستند خواسته من چیست و آن را ارائه کردند. در نیمه نخست، تیم خوب بازی کرد و عملکرد ساده‌ای داشت و به تیم حریف شانسی نداد. کالدرون خاطرنشان کرد: در نیمه دوم حیف چند موقعیت داشت که نشان داد اگر به حریف فشار نیاوریم، جلو می‌کشد و کارمان را سخت می‌کند.

رکورد تراکتور شکست
صنعت نفت آبادان پس از ۲ پیروزی متوالی، در دیدار هفته قبل به تساوی خارج از خانه مقابل پارس جنوبی رسید که موجب شد همچنان جزو ۵ تیم بالای جدولی بماند؛ اما آن‌ها شب گذشته که پذیرای تراکتور بودند، قصد داشتند به روند شکست‌ناپذیری و گل‌نخوردن سرخ‌پوشان آذربایجانی پایان دهند که موفق به انجام این کار شدند و در دقایق ۲۰ و ۵۳ روی ۲ ارسال تماشایی میلاد جهانی و ضربات سر زیبای عیسی آل‌کثیر و محمد قریشی توانستند گل‌زنی کنند تا نخستین باخت فصل تراکتور را بعد از ۲ تساوی و ۵ برد این تیم رقم بزنند و به رده پنجم جدول صعود کنند.

پیروزی استقلال در شب تاریک آزادی
استقلال در ادامه روز‌های خوب خود توانست پارس جنوبی جم را با ۲ گل شکست دهد. شاگردان استراماچونی حالا با خیالی آسوده روی نوار پیروزی گام بر می‌دارند و سومین برد متوالی خود را درحالی کسب کردند که ستاره‌های نامداری مانند روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و داریوش شجاعیان را در اختیار نداشتند و البته فصل برای محسن کریمی نیز مدت‌های زیادی است که به پایان رسیده است. آبی‌های تهرانی با این حال توانستند برای سومین فصل متوالی، در خانه، پارس جنوبی را شکست دهند تا در هفته‌ای که سپاهان و تراکتورسازی امتیاز از دست دادند، فاصله با صدر را کاهش دهند و دوازده‌امتیازی شوند تا با روحیه‌ای خوب برای دیدار حساس با تراکتورسازی آماده شوند. این بازی به دلیل قطعی برق، حدودا ۱۵ دقیقه قطع شد و استقلال نیز پس از مصدومیت میلاد زکی‌پور به دلیل اینکه ۳ تعویضش را انجام داده بود ده نفره به بازی ادامه داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->