ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمالوند با تراکتور گزینه سقوط به لیگ یک؟| انتقاد پیشکسوت استقلالی از انتخاب زنوزی

  • کد خبر: ۷۷۸۳۳
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کمالوند با تراکتور گزینه سقوط به لیگ یک؟| انتقاد پیشکسوت استقلالی از انتخاب زنوزی
بازیکن آذری و سابق استقلال معتقد است که نباید هدایت تیم تراکتور را به شخصی مثل فراز کمالوند می‌سپردند.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم محمودی، پیشکسوت تیم فوتبال تراکتور با اشاره به فصل پرفراز و نشیبی که این تیم در لیگ بیستم پشت سر گذاشت، اظهار کرد: تراکتور در لیگ بیستم صلابت همیشگی را نداشت. تیمی که اول فصل با منصوریان شروع کرد، ولی خیلی زود او رفت و با مسعود شجاعی ادامه داد. به نظرم آقای شجاعی باتوجه به این که بازیکن – مربی بود، بد نتیجه نگرفت. پس از شجاعی،خطیبی آمد که عملکردش در لیگ قهرمانان خوب بود و تیم را بدون باخت به مرحله حذفی رساند، اما در نهایت نتوانست روند رو به رشدش را ادامه دهد و عملکرد خوبی از خودش ارائه نکرد. در نهایت هم آقای فیروز کریمی، سرمربی تراکتور شد و با توجه عدم حضور نفراتی مانند شجاعی و دژاگه و آقای خانزاده نتیجه بدی نگرفت. چرا نمی‌گویم نتایج خوبی نگرفت، چون به رقبای سنتی تراکتور یعنی استقلال و پرسپولیس باخت.

او با انتقاد از عملکرد تراکتور در بازی‌های این فصل مقابل سپاهان، استقلال و پرسپولیس گفت: شما نگاه کنید در ۶ بازی مقابل این سه تیم، ۶ بازی را باختیم و این موضوع باعث شد که هواداران سرخورده شوند. هواداران هروقت با من صحبت می‌کنند، نارضایتی‌شان را راجع به این موضوع اعلام می‌کنند. واقعا هواداری در فوتبال به کری‌خوانی است. وقتی به تیم رقیب ببازی، هوادارانت ناراضی می‌شوند.

این پیشکسوت تراکتور افزود: تراکتور امسال با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرد. در بحث مدیریتی ابتدای فصل آقای علیپور از تراکتور جدا شد و آقای سیاح به جای او آمد. آقای سیاح هم ورزشی نبود و به همین دلیل آقای رحیمی کار‌های ورزشی باشگاه را به دست گرفت. ایشان هم مدتی کار کرد و جدا شد. این اتفاقات باعث شد که هجمه‌هایی به آقای زنوزی، مالک باشگاه وارد شود که چرا تراکتور با این میزان تغییرات مواجه می‌شود.

محمودی در ادامه درباره به طور متوسط تغییر سه ماه یک بار سرمربیان تراکتور از زمان آمدن زنوزی، تصریح کرد: من نظرم این است که اگر شما قصد دارید مربی‌ای را انتخاب کنید باید سابقه او را نگاه کنید و سپس او را انتخاب کنید. پس از اضافه شدن آقای نظمی، متاسفانه سراغ گزینه‌ای رفتند که امتحانش را قبلا پس داده‌است؛ کسی که فوتبال آذربایجان را به ورطه نابودی کشید.

او با اشاره به تبانی در شهرداری تبریز در زمان سرمربی‌گیری کمالوند در این تیم خاطرنشان کرد: اتفاقی که در شهرداری تبریز رخ داد، یک افتضاح بزرگ بود. افتضاحی که اعتبار فوتبال آذربایجان را زیر سوال بود. بعد از این اتفاق نمی‌دانم چرا آقای نظمی ریسک کرد و ایشان که رزومه و سابقه خوبی ندارد را دوباره به تراکتور آورد؛ تراکتوری که همیشه به خوشنامی و افتخار از آن یاد می‌شود. حالا می‌گویند که آقای کمالوند قرار است برای تراکتور اسپانسر بیاورد. یعنی تراکتور انقدر کوچک شده که آقای نظمی گول یک آدمی که رزومه‌اش مشخص است را خورده است؟ تازه تا جایی که من شنیدم، ایشان تا الان هم نتوانسته اسپانسری برای تراکتور بیاورد.

مربی پیشین تراکتور ادامه داد: ایشان قول داده‌اند که سال اول تراکتور را آسیایی می‌کند و سال دوم به قهرمانی لیگ برتر می‌رساند. اگر فرض بگیریم که او نتواند به این اهداف برسد، ضربه این اتفاق به هوادار، باشگاه و مالک باشگاه می‌خورد و مردم دلیل این عدم موفقیت را از چشم آقای زنوزی و آقای نظمی می‌بینند. به هر حال سال سختی در انتظار تراکتور است و خدا کند که هواداران بتوانند به ورزشگاه بیایند و تیم به واسطه حضور آن‌ها نتیجه بگیرد، در غیر این صورت تراکتور یکی از کاندیدا‌های سقوط در لیگ بیست و یکم است.

محمودی با اشاره به کارنامه کمالوند در تیم‌های دیگر گفت: اگر به رزومه آقای کمالوند نگاه کنید، تنها موفقیتش سالی است که تراکتور را به لیگ برتر آورد. آن سال هم خیلی مسائل دست به دست داد تا تراکتور به لیگ برتر صعود کرد که مهم‌ترین آن‌ها حمایت هواداران از تراکتور بود که سهم ۷۰-۸۰ درصدی در این ماجرا داشت. آن زمان همه دست به دست دادند تا تراکتور به لیگ برتر برسد. به نظرم هویتی که آن زمان تراکتور به آقای کمالوند داد باعث شد که او بتواند تا الان مربی‌گری کند. شما به رزومه آقای کمالوند پس از حضور در تراکتور نگاه کنید. او هر کجا رفته نتوانسته نتیجه بگیرد و دو، سه ماه بیشتر دوام نیاورده است. آقای کمالوند خیلی تیم‌ها را بدبخت کرده است. همین سایپا به خاطر کمالوند بدبخت شد و اگر به جای او مربی دیگری به سایپا می‌رفت، حداقل وسط راه تیم را رها نمی‌کرد. سایپایی که در تمام ادوار لیگ در لیگ برتر حضور داشت و جزو باشگاه‌های حرفه‌ای لیگ ما محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: آقای کمالوند پیش از سایپا، شاهین را ول کرد و رفت. به استقلال آمد و این تیم را هم وسط راه ول کرد و رفت. این درحالی است که او پرسپولیسی است و وقتی به استقلال آمد، گفت من استقلالی‌ام و به خاطر استقلال آمده‌ام. الان هم که به تراکتور آمده می‌گوید من تراکتوری‌ام و به خاطر تراکتور آمده‌ام. الان وضعیت مالی تراکتور خوب نیست و این موضوع را همه می‌دانند. به نظرم اگر واقعا به خاطر تراکتور آمده، باید خودش و دستیارانش قرارداد سفید امضا کنند. البته اگر به خاطر پول آمده که قضیه‌اش فرق می‌کند.

این پیشکسوت باشگاه تراکتور درباره مشکلات مالی این باشگاه و پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی‌اش به خاطر بدهی ۴۵ میلیاردی اظهار کرد: زمانی که زنوزی تیم را تحویل گرفت، قابل تقدیر و ستایش بود. او در این سه سال هزینه زیادی کرد، اما این هزینه‌ها با تدبیر و اصولی نبود. شما به عنوان کسی که تراکتوری را تحویل گرفتید که فصل قبلش دهم شده، نباید در همان اولین سال قول قهرمانی بدهید و ستاره‌های میلیاردی به تیم بیاورید. آن زمان باید یک برنامه پنج ساله در نظر گرفته می‌شد و مدیر توانمندی مانند سعید آذری به تیم می‌آمد و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدتش را در باشگاه پیاده می‌کرد تا باشگاه هم درآمدزایی و هم برنامه‌ای برای آینده داشته باشد. تیم‌های پایه در این مدت باید تقویت می‌شد و بازیکنانش به تیم بزرگسالان تزریق می‌شد.

محمودی بیان کرد:، اما متاسفانه از همان ابتدا قول قهرمانی داده شد و آقای توشاک، سرمربی رئال مادرید به تیم آمد. من افتخار دستیاری توشاک را داشتم، ولی با این که او مربی توانمندی بود، از تیم کنار گذاشته شدند. آقای تقوی که پس از توشاک سرمربی تراکتور شد یکی از مربیان بسیار خوب ایرانی است، اما او هم کنار گذاشته شد. آقای لیکنز که یکی از بهترین تیم‌های بلژیک را ساخته، سرمربی تراکتور شد؛ بلژیکی که هم‌اکنون که در رده نخست رنکینگ فیفا حضور دارد، نتیجه کار‌های آقای لیکنز را دیده است. با این حال او هم کنار گذاشته شد.

او افزود: زنوزی بیشتر از این که به فکر آینده باشد، در تیم هزینه کرده است. همه این‌ها دست به دست هم داده که تراکتور در حال حاضر وضعیت مالی خوبی نداشته باشد.


این پیشکسوت تراکتور در پاسخ به این سوال که چقدر مشاوره‌های غلط به زنوزی باعث ایجاد این بحران مالی در تراکتور شده، تصریح کرد: مشاوره‌های غلط و مدیران ناتوان که همه به فکر جیبشان بودند باعث شد که تراکتور به این روز بیفتد. آقای زنوزی از جیبش هزینه زیادی کرده است و به نظرم همیشه باید از او تشکر کنیم، ولی کسانی که در کنارش بودند، به او خیانت کردند. در حال حاضر هم آقای زنوزی باید به تنهایی مقابل مشکلات بایستد و او هم اعلام کرده که بدهی باشگاه را پرداخت می‌کند تا پنجره نقل و انتقالات باز شود.

محمودی ادامه داد: اسپانسر هم که آقای سرمربی اعلام کرده بود، می‌آورد. او به این طریق آقای نظمی را گول زد و تیم را در اختیار گرفت و آخر سر هم اسپانسری نیاورد. به همین دلیل باشگاه مجبور است که چند بازیکن اصلی‌اش را بفروشد. اگر پنجره نقل و انتقالات باز نشود، کار سختی در لیگ قهرمانان آسیا خواهیم داشت. ما با النصر، یکی از قوی‌ترین تیم‌های غرب آسیا و شاید آسیا بازی داریم که بازی سختی است. من از آقای زنوزی خواهش می‌کنم که پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور را باز کند. از مسئولان استانی هم می‌خواهم که در این زمینه کمک کنند.

او تصریح کرد: واقعا آقای زنوزی در این مدت به مشکل خورده است. اقتصاد کشور ما طوری شده که خیلی از کارخانجات ورشکسته شده‌اند، پس مسئولان استانی و حتی کشوری باید کمک کنند. چرا، چون ما بازی بین‌المللی با حریف عربستانی داریم که در مسائل سیاسی هم با ما رقیب است. پس باید کمک کنند که تراکتور به عنوان نماینده ایران با قدرت مقابل نماینده عربستانی ظاهر شود.

این پیشکسوت تراکتور در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: درست است که آقای زنوزی مالک تراکتور است، ولی من هروقت با او صحبت کرده‌ام، گفته که طرفداران مالک اصلی این تیم هستند. من نظرم این است که ان‌شاءالله با مساعدت شدن اوضاع کرونا، هواداران به استادیوم بیایند و خیلی از مشکلات را رفع و رجوع کنند. افراد تصمیم‌گیرنده برای تراکتور و به طور کلی تیم‌های پرطرفدار، کار سنگینی دارند چرا که با یک اشتباه آن‌ها خیلی از خانواده‌ها ناراحت می‌شوند. خواهشم این است که تمهیداتی اندیشیده شود که فوتبال ما با تماشاگر برگزار شود. به نظرم ۷۰ درصد قدرت تراکتور طرفدارانش هستند.

 

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->