برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

ذوب‌آهن بهشت فوتبالیست‌های مشهدی| از حسینی تا دانایی در اصفهان

  • کد خبر: ۷۸۱۷۶
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
ذوب‌آهن بهشت فوتبالیست‌های مشهدی| از حسینی تا دانایی در اصفهان
تیم ثروتمند اصفهانی همیشه برای مشهدی‌ها خوش‌یمن بوده و حالا در تازه ترین نقل و انتقال‌ها دو بازیکن مشهدی دیگر را به خدمت گرفته است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ با داغ‌ترشدن تنور بازار نقل‌وانتقالات پیش‌فصل لیگ‌برتر بیست‌ویکم، حالا هر روز اخبار جابه‌جایی بازیکنان از تیمی به تیم دیگر بیشتر به گوش می‌رسد. سجاد دانایی و امیرحسین صدقی، ۲ مدافع مشهدی تیم‌های هوادار تهران و فجرسپاسی شیراز، که توانستند فصل قبل با تیم‌هایشان جواز حضور در لیگ‌برتر آینده را به‌دست بیاورند، حالا به خدمت ذوب‌آهن اصفهان درآمدند و با این باشگاه قرارداد بستند.

 

حضور این ۲ مشهدی در تیم ذوب‌آهن مهدی تارتار برای لیگ‌برتر بیست‌ویکم بهانه‌ای شد تا نگاهی کنیم به حضور ۷ مشهدی دیگر تاریخ باشگاه ذوب‌آهن؛ مروری که نشان می‌دهد باشگاه ذوب‌آهن همواره مقصد دل‌نشینی برای بازیکنان مشهدی بوده است و بیشتر آن‌ها در این باشگاه روز‌های خوبی داشتند؛ از سیدمحمد حسینی بگیرید که با ذوب‌آهن تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت تا رضا صاحبی که در روزگارانی که هنوز لیگ‌برتری نبود و جام آزادگان جام فوتبال ایران بود، توانست با ذوب‌آهن به عنوان آقای گلی ایران برسد.

۲ مشهدی در یک پُست

سجاد دانایی و امیرحسین صدقی در فاصله کمتر از نیم ساعت روز گذشته به باشگاه ذوب آهن رفتند و بعد از عقد قرارداد با پیراهن این تیم عکس یادگاری گرفتند. این ۲ خرید مهدی تارتار از خرید‌های جالب این فصل اصفهانی‌ها به شمار می‌رود؛ ۲ مشهدی در یک پست! سجاد دانایی مدافع راست مشهدی فصل گذشته هوادار تهران در لیگ دسته یک بود که با این تیم توانست به عنوان تیم دوم راهی لیگ برتر شود و امیرحسین صدقی هم که ۲ سال دوران خدمت سربازی اش را در پست مدافع راست برای فجرسپاسی بازی کرد، توانست در روز‌های پایان دوران خدمتش در این تیم لیگ برتری شود و این افتخار را در کارنامه کاری اش ثبت کند.

 

صدقی هم بعد از پایان لیگ یک چشم تارتار را گرفت تا راهی ذوب آهن شود. حالا بی تردید باتوجه به هم پستی بودن این ۲ مشهدی، یکی باید قربانی دیگری شود و روی نیمکت بنشیند. باید دید در نبرد دانایی و صدقی کدام یک جناح راست خط دفاعی ذوب آهن را در فصل پیش رو بیمه خواهد کرد و کدام یک به نیمکت می‌چسبد.

قدمای مشهد در اصفهان

اولین بازیکنانی که از مشهد پایشان به تیم ذوب آهن باز شد، مجید حسینی پور و رضا صاحبی بودند؛ مدافع و مهاجمی که نماینده شایسته‌ای در این تیم برای فوتبال مشهد بودند. حسینی پور فقط یک فصل در ذوب آهن بود، اما در سال‌هایی که خروج بازیکن از استان چندان مد نبود، به عنوان اولین مشهدی راهی ذوب آهن شد. بعد از او هم رضا صاحبی ذوبی شد تا در این تیم سال‌های درخشانی را بگذراند. صاحبی ۴ سال عضو ذوب آهن بود و در این تیم آقای گل ایران شد و حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را هم می‌بست.

درخشان، چون پهلوان و حسینی

احسان پهلوان و سیدمحمد حسینی ۲ بازیکن دیگر موفق مشهدی تاریخ باشگاه ذوب آهن بودند. پهلوان ۱۳۷ بازی در ذوب آهن انجام داد و با این تیم ۲ بار فاتح جام حذفی شد و یک بار هم سوپرجام ایران را بالای سر برد. سیدمحمد حسینی هم که از مدافعان مستحکم تاریخ فوتبال ایران بود، در ذوب آهن ۹۷ بار به میدان رفت و توانست با این تیم ۲ نایب قهرمانی لیگ برتر، یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و یک قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورد. ۲ ستاره‌ای که از حیث عملکرد بهترین مشهدی‌های تاریخ باشگاه ذوب آهن بودند، با اعداد و آماری حتی بالاتر از رضا صاحبی.

یک مدافع و ۲ هافبک دیگر

حجت حق وردی پیش از آنکه راهی پیکان و بعد هم لژیونر شود، ۳ فصل در ذوب آهن توپ می‌زد؛ مدافعی مشهدی که ۵۳ بازی برای تیم اصفهانی انجام داد و یک بار هم پایش به عنوان مدافع به گل زنی باز شد. قاسم دهنوی، هافبک سال‌های نه چندان دور پرسپولیس، هم به عنوان یک مشهدی در ترکیب ذوب آهن بازی کرده و با این تیم یک قهرمانی جام حذفی هم در سال ۹۴ داشته است. دهنوی فقط یک فصل و در ۲۴ بازی برای تیم ذوب آهن بازی کرد، اما همین مدت کافی بود تا یک قهرمانی جام حذفی را در تالار افتخاراتش ثبت کند. البته فهرست مشهدی‌های ذوب آهن با علی نبی زاده تکمیل می‌شود که فصل گذشته یک نیم فصل در این تیم اصفهانی بود و شاید به عنوان ناکام‌ترین مشهدی تاریخ ذوب آهن چندان فرصت بازی به او نرسید و در نیم فصل هم سرباز شد و به فجرسپاسی شیراز پیوست.

۹ عنوان مشهدی‌ها در ذوب آهن

همه ۷ بازیکن مشهدی که تاکنون در ترکیب ذوب آهن اصفهان بازی کردند، روی هم رفته توانستند ۹ عنوان را همراه با این تیم ریشه دار اصفهانی به دست بیاورند. ۴ قهرمانی در جام حذفی، ۳ نایب قهرمانی لیگ برتر، یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و یک قهرمانی سوپرجام ازجمله افتخاراتی بوده است که این ۷ مشهدی با ذوب آهن به دست آوردند و حالا انتظار می‌رود سجاد دانایی و امیرحسین صدقی، ۲ خرید جدید و مشهدی ذوب آهن، هم فصلی خوب را در این تیم پشت سر بگذارند و بتوانند بر شمار این موفقیت‌ها بیفزایند.


سجاد دانایی فصل قبل در لیگ دسته‌یک یکی از عصا‌های دست رضا عنایتی در هوادار بود و هر گاه کار این تیم گره می‌خورد به داد همشهری‌اش می‌رسید. از طرفی امیرحسین صدقی هم به همراه علی نبی‌زاده و دانیال کردستانی مثلث مرگبار مشهدی‌های فجر را در لیگ دسته‌یک تشکیل می‌دادند و از عوامل اصلی کامیابی فجر در راه صعود به لیگ برتر بودند. صدقی و دانایی حالا در رقابت با یکدیگر برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی ذوب‌آهن می‌خواهند بر شمار عنوان‌های مشهدی‌های ذوبی تاریخ این باشگاه بیفزایند. اتفاقی که باید منتظر نشست و دید آیا تحقق پیدا خواهد کرد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->