بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

تزریق حدود ۵۰ تن اکسیژن به استان خراسان رضوی |مراکز توزیع اکسیژن شبکه خانگی در مشهد ایجاد می‌شود

  • کد خبر: ۷۸۱۹۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
تزریق حدود ۵۰ تن اکسیژن به استان خراسان رضوی |مراکز توزیع اکسیژن شبکه خانگی در مشهد ایجاد می‌شود
به زودی مراکزی در سطح شهر مشخص می‌شود تا کپسول‌های اکسیژن بیماران خانگی در این مراکز پر شود.

 لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز، روز‌های سخت و سیاه کرونا در مشهد.. این عبارات آنقدر تکرار شده است که شاید دیگر اثرذاتی خود را از دست داده است. حال مشهد وخیم است. از در و دیوار شهر غم می‌بارد. همه جا صف است.. صف‌هایی که بوی مرگ می‌دهد. این خیابان صف تست کرونا، می‌آن طرف ترصف دارو، مقابل بیمارستان‌ها صف بستری، صف تزریق رمدیسیویر و حالا هم صف‌های عریض و طویل برای اکسیژن صف‌هایی برای ادامه نفس کشیدن...
شلوغی بولوار پیامبر اعظم مشهد گواه این ادعاست. دردناک‌تر از شلوغی و صف‌های همراهان بیمار برای دریافت اکسیژن، عدم فعالیت ۳ مرکز از ۴ مرکز توزیع اکسیژن در این بولوار است که گلایه شهروندان را به صدای اعتراض تبدیل کرده است.

 

تنها یک مرکز فعال

فروزان‌نیا یکی از شهروندانی است که برای پر کردن کپسول اکسیژن مادرش به محل مرکز خوراکیان آمده است، این شهروند با ابراز گلایه از تعطیلی سه مرکز دیگر توزیع اکسیژن در این بولوار می‌گوید: همه همراهان بیمار تا دیروقت و حتی از صبح زود اینجا منتطر پر کردن کپسول هستند. سه مرکز دیگر در این راسته وجود دارد، اما تنها اکسیژن خوراکیان فعال است.
او ادامه می‌دهد: روز گذشته همراه بیماری اینجا آمده بود با التماس درخواست داشت زودتر نوبتش شود می‌گفت اگر نیم ساعت دیرتر برسم خواهرم از دست می‌رود. بدون اکسیژن علایم حیاتی‌اش به شدت افت می‌کند و عدد اکسیژن خونش به مرز۷۵ می‌رسد.

 

تنها یک مرکز با نرخ مناسب

فریدونی شهروند دیگری است که از این وضعیت گلایه دارد او می‌گوید: برای یک بیمار کرونایی چند بار باید در صف باشیم. صف دارو -صف بستری- صف تزریق امپول -صف سرم و حالا هم صف اکسیژن به خدا خسته شدیم.
او ادامه می‌دهد: روز گذشته در خیابان چمران کپسول اکسیژن را مثلا پر کردم. فروشنده بی انصاف ادعا کرد کپسول کاملا پر شده و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هم دریافت کرد. اما کپسول حتی یک ساعت برای بیمار جواب نداد. مشخص بود کپسول را نیمه پر کرده است.
او بیان می‌دارد: در حال حاضر تنها مرکز خوراکیان با سی هزار تومان کپسول را پر می‌کند چرا هیچ کس به داد ما نمی‌رسد. مشهد به این بزرگی باید تنها یک مرکز برای پر کردن اکسیژن داشته باشد؟

 

سه مرکز دیگر تعطیل نیست

در همین راستا و به دنبال پیگیری موضوع کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی به خبرنگار ما می‌گوید: طبق بررسی میدانی ما از مراکز مستقر در بولوار پیامبر اعظم مشهد این واحد‌ها فعال هستند، اما پاسخگویی آن‌ها تنها به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مشهد است.
عباس اخوان بیان می‌کند: این مراکز پاسخگویی به شهروندان ندارند به همین دلیل شهروندان به هنگام مراجعه با در‌های بسته مواجه می‌شوند و گمان می‌کنند این مراکز تعطیل است.


نیاز خانگی شهروندان به زودی مرتفع می‌شود

او ادامه می‌دهد: طبیعتا، چون تقاضا زیاد شده کمی مشکلات در تهیه و توزیع به وجود آمده که این واحد‌ها نیز در مقابل ساعات کار خود را به دو شیفت و سه شیفت کار تغییر داده اند.
کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی بیان می‌کند: انتظار شهروندان تامین اکسیژن بیماران مبتلا در منازل است که تامین این خواسته خارج از ظرفیت این واحدهاست.
اخوان با اشاره به اینکه در جلسه‌ای برای تامین نیاز مردم در شبکه خانگی نیز تدابیری صورت گرفته است می‌افزاید: خروجی جلسه این بود که به زودی مراکزی در سطح شهر مشخص شود تا کپسول‌های اکسیژن بیماران خانگی در این مراکز پر شود.

 

تزریق ۵۰ تن اکسیژن مایع به استان

کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی تدبیر دیگری هم برای رفع این نوع مشکلات در نظر گرفته شد که بر اساس آن به طور همزمان ورودی اکسیژن مایع به استان هم صورت بگیرد. ظرف یکی دو روز گذشته بالغ بر ۵۰ تن اکسیژن مایع به استان تزریق شد.
اخوان اظهار می‌کند: وقتی تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محقق شود دیگر مراکز مانند مراکز مستقر در بولوار پیامبر اعظم راحت‌تر می‌توانند به نیاز‌های شهروندان پاسخگو باشند
وی ادامه می‌دهد: در خصوص عملکرد بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی در حوزه کپسول اکسیژن در سطح استان ۳۲ مورد بازرسی گزارش شده است که از این تعداد ۸ مورد از پرونده‌ها غیر متخلف و ۱۴ مورد متخلف به ثبت رسیده است. ارزش ریالی این تخلفات نیز حدود ۷۴۹ میلیارد ریال بوده است.
کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی با بیان اینه این مبلغ تخلف برای رسیدگی به مراجع ذی ربط ارجاع داده شده است می‌گوید:کمبود در این حوزه وجود ندارد و تلاش بر این است که عرضه اکسیژن را بالاتر ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->