علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

حقوق از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری تأمین اجتماعی نیازمند تجدیدنظر است

  • کد خبر: ۷۸۳۱۸
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
  • ۵
حقوق از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری تأمین اجتماعی نیازمند تجدیدنظر است
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهوری خواستار تجدیدنظر سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور در نحوه محاسبه و میزان حقوق از کار افتادگان و بیمه شدگان اجباری شد.

به گزارش شهرآرانیوز، متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رییس جمهوری و محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری به شرح زیر است:

«جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر رئیسی

جناب آقای دکتر مخبر

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضرید، افرادی در کشور هستند که بر اثر حادثه از کار افتاده شده اند و تحت پوشش بیمه می‌باشند. برای مثال فردی بر اثر سانحه کارگری، چشم و بینایی خود را از دست داده و دیگر امکان کار ندارد و تعداد سنوات آن به انداره‌ای نیست که قابل توجه باشد و بر این اساس مستمری پایین و غیرقابل توجهی دریافت می‌کنند.

از کارافتادگان و بیمه شدگان اجباری به واسطه شرایط خاصی که دارند نیازمند توجه بیش از پیش دولت محترم می‌باشند و در هر صورت نباید کارگر خدومی که به واسطه یک آسیب و یا حادثه کاری دیگر توان کار ندارد، امروز به واسطه حقوق اندک، دچار مشکلات معیشتی باشد و سازمان‌های بیمه‌ای همچون تامین اجتماعی نیز در محاسبه حقوق، به آنان توجه لازم را نداشته باشد.

چون این قبیل افراد عملا نمی‌توانند کار دومی هم برای خود مهیا نمایند اینجانب به عنوان نماینده ملت بر این باورم که متاسفانه صدای اعتراض این عزیزان شنیده نشده و اهتمام لازم در مجموعه‌های بیمه‌ای جهت حمایت از این قبیل بازنشستگان به عمل نیامده است.

در همین راستا از جنابعالی خواهشمندم دستور لازم را جهت حمایت از این قشر عزیز صادر فرمایید تا سازمان تامین اجتماعی و در صورت لزوم سازمان برنامه و بودجه کشور، در نحوه محاسبه و میزان حقوق آنان تجدید نظر نمایند.
از حسن توجه جنابعالی قدردانی می‌نمایم.»

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
0
مسئولین محترم چرا من که از سال ۱۳۸۲ سابقه بیمه دارم و معلول از کار افتاده هستم چرا مابه التفاوت فروردین به حسابم واریز نشده. درد خود را با دو فرزند به کی بگم با ماهی ۸۷۱ تومان. از بانک رفاه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
0
1
خدا خیرتون بده .بالاخره یکی هم پیدا شد .که به ما کار افتادگان هم لااقل فکر بکنه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
بادرود و سپاس از طرح مسئله ازکارافتادگان کلی تآمین اجتماعی،بی مهری روا شده به این طبقه از خانواده تآمین اجتماعی رواج ظلم به مظلوم است.بخصوص از کار افتادگان مشاغل آزاد،که زیرا سالهاست با بی توجهی به این قشر و سکوتشان در مقابل احکام مستمری بگیران کارگری(بیمه اجباری)بسیار متفاوت و سهمگین تر است.دقت داشته باشید از کار افتادگان مشاغل آزاد هرماهه باید برای استفاده از خدمات درمانی در مراکز کلینیکی و بیمارستانهای تآمین اجتماعی مبلغی برای هر نفر بیش از ۱۰۰ هزارتومان کسر مستمری داشته باشند و جالب اینکه در این مراکز فرانشیز ویزیت،دارو،تزریقات،عمل اووو هرگونه خدمات وجه نقد پرداخت نمایند که به شکرانه کارگران اجباری این هزینه را ندارند.خوب نتیجه؛بدا بحال بیمه شدگان مشاغل آزاد،تجسم مثال حریم دو بام و یک هوا
از کار افتاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
البته تجربه نشون داده که این مساله در حد نامه میمونه و صرفا جهت تبلیغات این نامه ها نوشته میشه.مگر اینکه اقای مقتدایی عزیز به جد پیگیر ان باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
پس ما بازماندگان چی بگیم زنانی که ناخواسته همسر خودرا از دست داده ایم با حداقل حقوق چه خاکی تو سرمون بریزیم‌
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->