پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بلیت هواپیما ارزان شد (یکم شهریورماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۸۳۳۲
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
بلیت هواپیما ارزان شد (یکم شهریورماه ۱۴۰۰)
یک مقام مسئول گفت: استقبال نکردن مسافران از پرواز‌های داخلی باعث شد که قیمت بلیت هواپیما تا ۷۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن خوشخو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد کاهش چشمگیر تقاضا برای انجام سفر‌های هوایی هستیم، گفت: با توجه به تعطیلی چند روزه کشور و افزایش چشمگیر شیوع ویروس کرونا بسیاری از پرواز‌ها در مقاصد مختلف بدون مسافر بودند.

او ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و آمار‌های ارائه شده بسیاری از مسیر‌های هوایی شاهد کاهش ۷۰ درصدی پرواز بوده است. تقاضای مردم برای سفر‌های هوایی در هفته گذشته بسیار پایین آمده بود و قیمت بلیت را کاهش داده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در پی اعمال محدودیت پذیرش مسافر هوایی از سوی ستاد ملی مقابله کرونا، پرواز‌های داخلی در هفته گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد، افزود: با وجود این میزان کاهش، تقاضای مردم هم برای سفر‌های هوایی به حداقل رسیده، به گونه‌ای که حتی ظرفیت هواپیما‌ها در این پرواز‌های محدود تکمیل نمی‌شد.

خوشخو تصریح کرد: وضعیت پرواز‌های داخلی در روز‌ها و هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که تقاضا برای سفر بسیار کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش یک سوم تعداد پرواز‌ها این میزان از کم شدن تقاضا طبیعی بوده است.

او یادآور شد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پرواز‌ها همچنان ادامه دارد و تنها ۶۰ درصد از صندلی‌ها در پرواز‌ها پر می‌شوند.

خوشخو تاکید کرد: از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا باید ظرفیت تمامی پرواز‌ها به یک سوم برسد و این مصوبه تا ۵ شهریور ماه ادامه خواهد داشت که البته با این وجود عرضه برای تمامی مقاصد وجود دارد، اما تقاضا کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران-مشهد به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است، گفت: در زمان اوج تقاضا و پیک سفر قیمت بلیت هواپیما از تهران به مقصد مشهد تا یک میلیون تومان هم رسیده بود، اما در حال حاضر کم شدن تقاضا نرخ بلیت این مسیر را به ۳۵۰ هزار تومان رسانده است.

او افزود: در حال حاضر بیشترین نرخ بلیت این مسیر ۴۷۰ هزار تومان است و تا روز شنبه تمامی نرخ‌های بلیت در این مسیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

خوشخو گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز در این شرایط به این دلیل پروازهایشان را با تعداد پایین مسافر انجام می‌دهند تا همچنان شبکه پروازی‌شان فعال باشد چرا که از نظر اقتصادی هیچ توجیهی برای آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: محدودیت ۷۰ درصدی پرواز‌های داخلی تا ۵ شهریور ادامه دارد، چرا که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا این تاریخ تمدید شده و اگر از این به بعد نیز تمدید شود بر اجرای آن نظارت خواهیم کرد.

او یادآور شد: امیدواریم مردم با توجه به اوج گرفتن موج پنجم ویروس کرونا در کشور از انجام سفر‌های غیر ضروری به شهر‌های مختلف خودداری کنند تا شاهد کاهش یافتن تعداد مبتلایان به کرونا باشیم.

براساس این گزارش در حال حاضر از روز‌های گذشته با توجه به کاهش تعداد پرواز‌ها و شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از شهر‌های کشور از جمله مشهد، کیش و سایر شهر‌ها و با توجه به هشدار‌هایی که مسئولان وزارت بهداشت برای این شهر‌ها صادر کرده بودند میزان استقبال مسافر برای این شهر‌ها بسیار کاهش یافت که همین کمبود مسافر باعث شد که قیمت بلیت هواپیما‌ها هم حدود ۷۰۰ هزار تومانی ارزان شود. براین اساس تب و تاب بازار داغ بلیت هواپیما هم کم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->