آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

آیت‌ا... علم الهدی: سرلشکر فیروزآبادی شخصیتی عظیم و مجاهد بود

  • کد خبر: ۷۹۵۲۹
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
آیت‌ا... علم الهدی: سرلشکر فیروزآبادی شخصیتی عظیم و مجاهد بود
نماینده، ولی فقیه خراسان رضوی و امام جمعه مشهد: وی شخصیتی عظیم و مجاهد بود و قبل از پیروزی انقلاب از جوانان فعالی بود که جلساتی را در مشهد، در خدمت مقام معظم رهبری برگزار و از محضر ایشان استفاده می‌کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نماینده، ولی فقیه خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با بیان اینکه خدمات سرلشکر فیروزآبادی منحصر به فعالی‌ها و فداکاری‌ها در دوران دفاع مقدس نبود، اظهار کرد: وی شخصیتی عظیم و مجاهد بود و قبل از پیروزی انقلاب از جوانان فعالی بود که جلساتی را در مشهد، در خدمت مقام معظم رهبری برگزار و از محضر ایشان استفاده می‌کرد.


آیت ا... سیداحمد علم الهدی ظهر دیروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، با اشاره به مجاهدات این سرلشکر سرافراز اسلام در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: او مبارزه با نظام ستم شاهی را در محضر رهبر انقلاب انجام می‌داد که در این مسیر فداکاری‌های زیادی داشت.


نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز در تمام دوران هشت سال دفاع مقدس، فعالیت‌ها و مجاهدات ارزشمند ایشان آن قدر قوی، باوسعت و گسترده بود که مقام معظم رهبری ایشان را اولین فرد مناسب برای ستاد فرماندهی کل قوا در جمع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس انتخاب کردند.
آیت ا... علم الهدی گفت: انتخاب مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین نمایش و نمایه از عظمت مجاهدات و فداکاری‌های این سرلشکر بزرگوار بود.

وداع با سردار پرافتخار

ظهر دیروز پیکر سرلشکر بسیجی سیدحسن‌فیروزآبادی به منظور تشییع در حرم مطهر امام رضا (ع) از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شد و مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان قرار گرفت و پس از تشییع، در بارگاه منور رضوی به خاک سپرده شد.


مراسم تشییع پیکر سرلشکر فیروزآبادی با حضور نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، استاندار، تولیت آستان قدس رضوی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان و جمعی از مردم در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.
قرائت قرآن کریم و مرثیه سرایی از جمله برنامه‌های تشییع پیکر رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح بود. سپس نماز میت توسط آیت ا... سیداحمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، بر پیکر مرحوم فیروزآبادی اقامه شد. پس از اقامه نماز. پیکر آن مرحوم در صحن آزادی حرم مطهر امام هشتم (ع) به خاک سپرده شد. سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا، دیروز بر اثر بیماری در ۷۰ سالگی درگذشت.


وی در دوران هشت ساله دفاع مقدس در سمت هایی، چون جانشینی نخست وزیر در قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، ستاد امداد و درمان جنگ، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته ای، مهندسی صنعتی جنگ و کمیته ساخت موشک زمین به زمین مشغول فعالیت بود و پس از پایان جنگ تحمیلی در چهارم مهر ۱۳۶۸، با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->