نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

پایان کار ایران با ۲۴ مدال رنگارنگ در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

  • کد خبر: ۷۹۵۳۶
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
پایان کار ایران با ۲۴ مدال رنگارنگ در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
یازدهمین روز از بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو درحالی دیروز برگزار شد که ورزشکاران کشورمان آخرین حضورشان را تجربه کردند. زیرا در روز پایانی هیچ نماینده‌ای از ایران حضور ندارد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ یازدهمین روز از بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو درحالی دیروز برگزار شد که ورزشکاران کشورمان آخرین حضورشان را تجربه کردند. زیرا در روز پایانی هیچ نماینده‌ای از ایران حضور ندارد. بر همین اساس ملی‌پوشان کشورمان روز شنبه در رشته‌های تیراندازی، دوومیدانی، تکواندو، تیراندازی با کمان، کانو و والیبال‌نشسته به میدان رفتند که حاصل تلاش آن‌ها ۲ طلای اصغر عزیزی در پاراتکواندو و تیم‌ملی والیبال‌نشسته و ۲ نقره صادق بیت‌سیاح در پرتاب نیزه و سجاد محمدیان در پرتاب وزنه بود.

شاگردان رضایی باز هم طلایی بودند

تیم‌ملی ایران، پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال‌نشسته دنیا، در دیدار نهایی به مصاف تیم کمیته پاراالمپیک روسیه رفت و با ارائه یک عملکرد خوب و نمایشی دیدنی، ۳ بریک و با نتایج (۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۴، ۱۹ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۷) به برتری دست یافت و صاحب مدال طلا شد. شاگردان هادی رضایی در دست‌های اول و دوم از حریف برتر بودند و پیروز هم شدند، اما در دست سوم غافل‌گیر شدند تا اولین‌بار در این دوره از بازی‌ها طعم شکست را بچشند. شکست در دست سوم باعث شد تیم ایران به خودش بیاید و با ارائه عملکردی فوق‌العاده، ۲۵ بر ۱۷ پیروز شود و به مقام قهرمانی دست یابد.

اولین طلای پاراتکواندو ایران

اصغر عزیزی، ملی‌پوش وزن ۷۵+ کیلوگرم کشورمان، پس از استراحت در مرحله یک‌هشتم نهایی، در مرحله یک‌چهارم نهایی با آندرس استبان مولینا گومز از کاستاریکا دیدار کرد و برابر این حریف پس از تساوی ۹ بر ۹ در پایان راند سوم، در راند طلایی ۲ امتیاز گرفت و درمجموع ۱۱ بر ۹ به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

 

وی در این مرحله از ساعت ۱۴:۱۵ به وقت تهران به مصاف زین‌الدین آتایف از کمیته پاراالمپیک روسیه رفت و با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی فینال شد. عزیزی در دیدار نهایی به مصاف ایوان میکولیچ از کرواسی رفت و درحالی‌که در راند اول ۶ بریک عقب افتاده بود، درنهایت ۱۲ بر ۱۰ پیروز شد و نخستین طلای ایران در پاراتکواندو را کسب کرد.

محمدیان باز هم نقره گرفت

سجاد محمدیان، دارنده مدال نقره در پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو، عصر دیروز رقابتش در پرتاب وزنه کلاس F۶۳ را آغاز کرد و درنهایت به مدال نقره رسید. محمدیان در پرتاب‌های اول، سوم و چهارم رکورد‌های ۱۴.۸۸ متر، ۱۴.۱۲ متر و ۱۴.۰۵ متر را ثبت کرد و در پرتاب‌های دوم، پنجم و ششم نیز مرتکب خطا شد. وی با ۱۴.۸۸ متر که بهترین عملکردش تاکنون محسوب می‌شد، به مقام نایب‌قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.

بدشانسی بیت‌سیاح طلا را پراند

صادق بیت‌سیاح، ملی‌پوش کشورمان، ظهر دیروز در رقابت پرتاب نیزه کلاس F۴۱ شرکت کرد. وی در پرتاب‌های اول و دوم ۴۱.۹۸ متر و ۴۳.۰۱ متر را به ثبت رساند و در پرتاب سوم مرتکب خطا شد. بیت‌سیاح که با حریفانی از هند، چین، عراق (۳ نفر)، کرواسی و ساحل‌عاج رقابت می‌کرد، در ۳ پرتاب پایانی‌اش به‌ترتیب رکورد‌های ۴۳.۳۵ متر، ۴۲.۳۰ متر و ۴۱.۸۰ متر را ثبت کرد و درنهایت با بهترین رکوردش یعنی ۴۳.۳۵ متر در رده دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد.

مدالی که مفت پرید

تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم بریتانیا رفت و با نتیجه ۶ برصفر به پیروزی رسید و راهی دور نیمه‌نهایی این مسابقات شد. تیم ایران در دیدار نیمه‌نهایی برابر ایتالیا قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب این تیم شد تا راهی رده‌بندی شود. این نتیجه درحالی رقم خورد که در راند دوم، غلامرضا رحیمی نتوانست یکی از تیرهایش را به سمت هدف نشانه برود. زیرا وقت تمام شده بود. همین موضوع نیز تأثیر زیادی در ثبت این شکست داشت. تیم ایران برای کسب مدال برنز به مصاف تیم چین رفت و با قبول شکست ۶ بر ۲ از دستیابی به مدال بازماند.

ناکامی فرج‌زاده و جاهدی

رقابت پرتاب وزنه کلاس F۳۴ هم دیروز برگزار شد و سیامک صالح فرج‌زاده، نماینده کشورمان، با ۹ حریفش رقابت کرد. وی که فقط در پرتاب آخر مرتکب خطا شد، در پرتاب‌های اول تا پنجم به‌ترتیب رکورد‌های ۱۰.۷۶ متر، ۱۰.۸۰ متر، ۱۰.۷۲ متر، ۱۰.۶۵ متر و ۱۰.۷۴ متر را به ثبت رساند. بدین ترتیب سیامک صالح فرج‌زاده با رکورد ۱۰.۸۰ متر در رده ششم ایستاد و از کسب مدال بازماند. مرحله نیمه‌نهایی مسابقات پاراکانو انفرادی VL۲ پاراالمپیک صبح دیروز در توکیو برگزار شد.

در این مرحله از مسابقات اسلام جاهدی، نماینده ایران، حضور داشت، اما در گروه خود با ثبت زمان ۵۸.۰۵۷ ثانیه چهارم شد و نتوانست به فینال راه یابد. در این گروه ورزشکار آمریکا با ۵۴.۵۷۶ ثانیه اول شد و همراه با نمایندگان مجارستان و کانادا صعود کرد.

 

۱۲ طلا، ۱۱ نقره و تنها ۱ برنز، حاصل تلاش ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های توکیو بود. تنها نشان طلای تیمی ایران را والیبالیست‌ها با سرمربی گری هادی رضایی به دست آوردند و الباقی نشان‌ها، در ورزش‌های انفرادی به دست آمد.

 

پایان کار کاروان پارالمپیک ایران در توکیو با ۲۴ مدال+ جدول توزیع مدال پارالمپیک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->