رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

رئیسی در تماس تلفنی ماکرون: تحریم‌های علیه ایران باید لغو شود

  • کد خبر: ۷۹۶۳۶
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
رئیسی در تماس تلفنی ماکرون: تحریم‌های علیه ایران باید لغو شود
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران حامی مذاکرات مفید است، گفت: تحریم های علیه ایران باید لغو شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بعداز ظهر امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور) در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، اظهار داشت: به طور قطع استقلال سیاسی ایران و فرانسه اندوخته ارزشمندی برای برقراری روابط متوازن، قوی و پایدار میان دو کشور است و منافع مشترک ما در ممانعت از دخالت عوامل برون زا در این روابط است.

وی درپاسخ به اظهارات رئیس جمهور فرانسه درمورد نشست سران کشور‌های همسایه عراق در بغداد، با بیان اینکه ایران همواره و در مقاطع مختلف درکنار مردم عراق بوده است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مردم عراق برای برقراری صلح و آرامش در منطقه بوده است و همکاری‌های درون منطقه‌ای را در جهت ایجاد امنیت و آرامش درمنطقه بسیار مفید می‌دانیم.

رئیس جمهور درخصوص تلاش کشور‌های منطقه و جهان برای مبارزه با تروریسم و داعش با بیان اینکه داعش توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها برای حمایت از داعش و تروریسم جدید باید به افکار عمومی دنیا پاسخ دهند.

آیت الله رئیسی با تقبیح سیاست برخی کشور‌ها که تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تروریسم در هر نوع آن را محکوم می‌کند و از نظر ما فرقی بین داعش دمشق، داعش عراق و داعش خراسان وجود ندارد.

وی درباره موضوع افغانستان با بیان اینکه آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی در افغانستان مرتکب شدند و ۲۰ سال اشغال این کشور هیچ سودی برای مردم آن نداشته است، گفت: در شرایط فعلی همه باید کمک کنند تا یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها در افغانستان تشکیل شود و اجازه دهیم مردم افغانستان سرنوشت خود را رقم بزنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست مداخله نظامی ناتو و آمریکا در افغانستان شکست خورده است، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که گروه‌های افغانی به یک الگوی مورد قبول همه مردم افغانستان دست پیدا کنند و در این راستا جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و آرامش و امنیت و جلوگیری از برادرکشی در افغانستان آماده است.

آیت الله رئیسی همچنین با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولت قوی در لبنان که بتواند حقوق مردم این کشور را تامین و حفظ کند، گفت: ما از هرگونه کمک انسان دوستانه به مردم لبنان دریغ نخواهیم کرد و آماده همکاری با فرانسه برای پیشرفت و توسعه لبنان هستیم.

وی با بیان اینکه مردم لبنان امروز از تحریم‌های اقتصادی رنج می‌برند و فرانسه می‌تواند در رفع این تحریم‌ها نقش ایفا کند، گفت: تلاش و کمک ایران، فرانسه و حزب الله برای تشکیل دولت قوی در لبنان می‌تواند به نفع این کشور باشد.

رئیس جمهور همچنین درخصوص مذاکرات هسته ای، گفت: ما با مذاکره مفید مخالفتی نداریم، اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم‌ها علیه ایران باشد، مذاکره برای مذاکره بی فایده است.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه درمورد بازنگری در روابط دو کشور و آغاز فصل نوینی از روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای تهران – پاریس، گفت: دولت ایران از توسعه روابط با فرانسه بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری استقبال می‌کند و آمادگی داریم همکاری‌های جامع با اروپا را از فرانسه آغاز کنیم.

"امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه نیز در تماس تلفنی به رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط بین ایران و فرانسه و لزوم بازبینی در روابط دو کشور، گفت: باید حرکت جدیدی با محور‌های جدید در روابط دو کشور در زمینه‌های دوجانبه و در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری‌های منطقه‌ای آغاز کنیم.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان تاکید کرد: معتقدم دولت آتی افغانستان باید حاصل اراده ملی مردم این کشور باشد و طالبان در این کشور باید به موضوعاتی همچون حقوق بشر و تعهدات بین المللی پایبند باشد.

ماکرون با اشاره به حضور مهاجران افغانی در ایران و مشکلات ناشی از آن بر کمک و همکاری کمیسیاریای عالی پناهندگان در این زمینه با ایران تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اوضاع لبنان و شرایط سخت مردم این کشور، بر همکاری فرانسه و ایران به همراه حزب الله لبنان در ایجاد یک دولت قوی و کارآمد در این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این گفت و گوی تلفنی همچنین با اشاره به موضوع هسته ای، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین در این زمینه با حضور ایران از سرگرفته شود.

 

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->