نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

مصدومیت حسین طیبی در آستانه جام جهانی فوتسال| شوک به تیم‌ملی

  • کد خبر: ۷۹۹۲۵
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
مصدومیت حسین طیبی در آستانه جام جهانی فوتسال| شوک به تیم‌ملی
لژیونر مشهدی فوتسال ایران در پی مصدومیت در تورنمنت بلاروس، شاید جام‌جهانی را از دست بدهد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ که لژیونر مشهدی توانست در پیراهن تیم‌ملی خوش‌بدرخشد، امسال فرصت سوم و طلایی برای حسین طیبی بود تا در جام‌جهانی که یک‌سال به تعویق افتاد، حاضر شود. بازیکنی که در بهترین فرم فوتسال حرفه‌ای‌اش قرار داشت و به‌عنوان لژیونر فوتسال ایران در تیم باشگاهی بنفیکای پرتغال بازی می‌کند.

 

با وجود این دست تقدیر گویا ستاره را از پرواز تهران به ویلنیوس باز خواهد داشت. تیم‌ملی فوتسال قرار است همین روز‌ها ایران را به مقصد لیتوانی برای حضور در جام‌جهانی فوتسال ترک کند و حسین طیبی که در آخرین تورنمنت تدارکاتی و در بازی دوم دوستانه مقابل بلاروس آسیب دید، نمی‌تواند شاگردان ناظم‌الشریعه را در این آوردگاه مهم جهانی همراهی کند؛ خبر بدی که به تیم‌ملی و جامعه فوتسال شوک وارد کرد. رأس طلایی تیم‌ملی فوتسال به‌احتمال زیاد باید جام‌جهانی را از تهران و ازطریق امواج تلویزیون دنبال کند.

قصه تلخ مینسک

شماره ۱۰ خیلی دیرتر از سایر ملی پوشان به اردو اضافه شد. ستاره باهیبت اروپایی، به دلیل حضور تیم بنفیکای پرتغال در کوران مسابقات، دیرتر به تیم ملی اضافه و همین سبب شد کمی از هماهنگی با بازیکنان دور باشد. با وجود این طیبی خیلی سریع با رفقای قدیمی هماهنگ شد و عنان کار را در رأس ترکیب تیم ملی به دست گرفت. تورنمنت بلاروس و انجام ۲ بازی دوستانه مقابل تیم ملی این کشور در مینسک، فرصت طلایی بود تا حسین طیبی خودش را با سایر بازیکنان هماهنگ کند و به مرز آمادگی ملی مطلوب برای آوردگاه جام جهانی برسد. همه چیز خوب پیش می‌رفت و در بازی اول هم ستاره پایش به گل زنی باز شد.

 

از همان گل‌هایی که متخصص خودش است؛ یک چرخش، پشت به دروازه و گل. با این همه بازی دوم ایران و بلاروس آبستن حوادث تلخی برای طیبی بود. او در یک صحنه با بازیکن بلاروس برخورد سختی کرد و به زمین افتاد؛ زمین خوردنی که بلندشدنش به سمت رختکن و مداوا بود. این سرآغاز قصه تلخ مینسک برای ستاره‌ای است که به دلیل مصدومیت به احتمال زیاد جام جهانی را از دست داده است.

شکستگی دنده و جامی که پرید

طیبی بعد از مصدومیت از ناحیه دنده در بازی دوم دوستانه تیم ملی مقابل بلاروس، بلافاصله برای مراحل درمان به تهران بازگشت. معاینات دقیق پزشکی روی ستاره انجام شد و گفته می‌شود پزشکان شکستگی دنده او را تأیید کرده اند. با وجود این فدراسیون و مدیریت فوتسال که در شوک هستند و نمی‌خواهند این خبر اردوی تیم ملی را در آستانه جام جهانی به هم بریزد، با به کاربردن عباراتی همچون «پزشکان مشغول درمان طیبی هستند»، «امیدواریم طیبی به جام جهانی برسد» و... سعی می‌کنند ماجرا را چندان رسانه‌ای نکنند. اما به نظر قطعی است که طبق نظر پزشکان طیبی دست کم یکی دو ماه از میادین دور خواهد بود و تیم ایران یکی از بهترین مهره هایش را در جام جهانی همراه نخواهد داشت.

رکوردی که از دست رفت

حسین و مصطفی طیبی، ۲ ستاره فوتسال مشهد، که از قضا هیچ نسبتی باهم ندارند، تاکنون هرکدام ۲ جام جهانی را تجربه کرده اند. مصطفی طیبی در جام‌های جهانی ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ برای تیم ملی بازی کرد و حسین طیبی نیز تجربه حضور در ۲ جام جهانی ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد. سایر بازیکنان مشهدی حاضر در دوره‌های مختلف حضور تیم ملی در جام جهانی هرکدام نهایت یک جام جهانی را تجربه کرده اند. مهدی جاوید، آقای گل پرتکرار لیگ برتر فوتسال، نیز جام جهانی دومش را قرار است در لیتوانی تجربه کند.

 

همه این اعداد و آمار نشان می‌دهد که حسین طیبی می‌توانست با حضور در این جام جهانی، سومین حضورش را تجربه کند و از این حیث رکورددار شود. شرایط سنی طیبی و جاوید به شکلی است که بعید است این ۲ ستاره جام جهانی بعدی در تیم ملی باشند. شاید از این حیث هم ازدست رفتن جام جهانی فوتسال برای طیبی یک کابوس باشد.

«جاوید» هم در خطر ازدست دادن جام

مصدومیت و ازدست رفتن فرصت حضور در جام جهانی فوتسال برای حسین طیبی درحالی اتفاق افتاد که هفته گذشته مهدی جاوید، دیگر بازیکن مشهدی حاضر در اردوی تیم ملی فوتسال، هم از ناحیه انگشتان پا آسیب دید. اتفاقی که هواداران فوتسال را در ایران نگران کرد. ۲ رأس طلایی ترکیب تیم ملی حالا هردو با مصدومیت مواجه اند. البته پزشکان تیم ملی گفته اند مشکل جاوید چندان جدی نیست و به مسابقات می‌رسد. بااین حال این نگرانی وجود دارد که جاوید هم نتواند در جام جهانی لیتوانی به میدان برود و درعمل ۲ مشهدی فهرست ناظم الشریعه جام را از دست بدهند.

تکرار موفقیت بدون ستاره‌های مشهدی ممکن می‌شود؟

تیم ملی فوتسال ایران که در دوره قبلی مسابقات جام جهانی توانست با کسب رتبه سوم بهترین عملکرد تاریخ خود را با هدایت محمد ناظم الشریعه ارائه کند، در وضعیتی به لیتوانی می‌رود که تکرار موفقیت رؤیایی دوره قبلی سخت‌تر از سخت است. ناظم الشریعه و تیمش در دوران کرونایی نتوانستند آن طور که باید و شاید خودشان را مهیای این مسابقات کنند و از طرفی دیگر حالا با مصدومیت طیبی و احتمال نرسیدن جاوید، عملا تیم ملی ۲ بازیکن رأس تاکتیکی اش را از دست خواهد داد؛ اتفاقی که می‌تواند زهر تیم ناظم الشریعه را بگیرد و حریفان را برای رسیدن به کامیابی مقابل ایران شجاع کند. با وجود این جام جهانی فوتسال لیتوانی از ۲۱ شهریور آغاز می‌شود و ملی پوشان برای تکرار موفقیت دوره قبلی باید مقابل حریفان به میدان بروند. ایران در گروه ششم این پیکار‌ها با آرژانتین، آمریکا و صربستان هم گروه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->