مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

حل مشکلات اعتباری کشف‌رود در دستورکار شورای شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۰۰۳۷
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
حل مشکلات اعتباری کشف‌رود در دستورکار شورای شهر مشهد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از اعضای شورای ششم نیز در بازدید میدانی از پروژه‌های بوم پارک و تصفیه خانه سپتاژ به سرعت بخشیدن بر پروژه سامان دهی کشف رود و تکمیل تصفیه خانه‌های منتهی به بستر این رودخانه تأکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مشکلات زیست محیطی در کشف رود سال هاست که گریبان گیر شهر مشهد است و این بی توجهی‌ها به این رودتاریخی، کشف رود را یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست محیطی کشور کرده است. با این حال سامان دهی بستر این رودخانه از آذرماه ۹۸ آغاز شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از اعضای شورای ششم نیز در بازدید میدانی از پروژه‌های بوم پارک و تصفیه خانه سپتاژ به سرعت بخشیدن بر پروژه سامان دهی کشف رود و تکمیل تصفیه خانه‌های منتهی به بستر این رودخانه تأکید کردند.

ورود جدی شورا به ساماندهی کشف‌رود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این بازدید گفت: سامان دهی کشف رود طرحی بزرگ و حیاتی و درحال پیشرفت است. البته مشکلاتی در بحث اعتبارات بوده است که شورای شهر آن‌ها را برطرف‌ می‌کند. حسن موحدیان با اشاره به پروژه بوم پارک، افزود: کشف رود، قصه پرغصه‌ای است که مدیران در سطح‌های مختلف از سال‌ها قبل پیگیر رسیدگی و حل وفصل مسائل و مشکلات آن بوده اند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان وقت در ابتدا تصور می‌کردند که با برخورد و اعمال قانون‌ می‌توانند مشکلات را برطرف کنند، ولی این راهکار به نتیجه نرسید، بیان کرد: سرانجام طرحی با اهتمام شورای شهر در زمینه سامان دهی کشف رود تهیه شد؛ طرحی که مجمل بود، ولی نقطه آغاز اصلاح شرایط تلقی می‌شد.

 

موحدیان پروژه سامان دهی کشف ‎رود را طرحی بزرگ و حیاتی دانست و افزود: مشکلاتی در زمینه اعتبارات و مسائل مالی پیش روی پروژه است که شورای شهر باید آن‌ها را حل کند؛ موضوع سلامت مردم در میان است؛ بنابر این با جدیت در این حوزه ورود خواهیم کرد.

 

رئیس شورای شهر با تشکر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای پروژه بوم پارک، تصریح کرد: امیدواریم این پروژه به کمربند فضای سبز در شمال شهر تبدیل و مانع از آلودگی‌های ناشی کشف رود شود. وی با اشاره به بازدیدی که از تصفیه خانه سپتاژ داشت، اظهار کرد: این پروژه کار بسیار سنگین و بزرگی است که امیدواریم هرچه زودتر تحویل داده شود. مدیریت شهری نیز تلاش خواهد کرد مطالبات پیمانکار را پرداخت کند.

سامان دهی کشف رود را با قوت ادامه می‌دهیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه بازدید از کشف رود و پروژه تصفیه خانه سپتاژ گفت: شورای ششم ساما ن دهی کشف رود را با قوت ادامه خواهد داد؛ زیرا این پروژه نقش بسزایی در ارتقای رفاه و سلامت شهروندان دارد.

 

حسن کریمدادی با بیان اینکه این دو پروژه زیست محیطی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند، افزود: اقداماتی که شهرداری در پروژه سامان دهی کشف رود انجام می‌دهد، فراتر از تکالیف سازمانی مدیریت شهری است و این پروژه برای ارائه خدمات رفاهی و اهمیت به سلامت شهروندان مشهدی در دستورکار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه کشف رود از مدار خارج شده است، افزود: همه فاضلاب شهری و صنعتی وارد کشف رود می‌شود و همین موضوع باعث شده است آلودگی‌های بسیاری برای مردم، به ویژه ساکنان مناطق اطراف این رودخانه ایجاد شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر با تأکید بر اینکه شورای ششم سامان دهی کشف رود را با قوت ادامه خواهد داد، ادامه داد: مدیریت شهری برای سلامتی شهروندان اهمیت قائل است. امیدواریم با تأمین اعتبار و تلاش مدیریت شهری بتوانیم این پروژه را براساس برنامه زمان بندی طراحی شده به بهره برداری برسانیم و روند عملیات اجرایی را تسریع ببخشیم.

 

وی با اشاره به پروژه تصفیه خانه سپتاژ نیز گفت: مشهد شهری است که از نظر منابع آبی با کمبود روبه روست و در سال‌های اخیر نیز بارندگی شایان توجهی نداشته ایم که موجب گرفتاری شهروندان و کشاورزان و... شده است. کریمدادی تصریح کرد: تلاش مدیریت شهری بر این است که حداقل بتواند آب‌های هدررفته را به چرخه آبیاری فضای سبز برگرداند و آب خام را از آب شرب جداسازی کند. یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه خدمات شهری، تأمین آب مورد نیاز آبیاری فضا‌های سبز است.

درخت کاری ۲۴۰ هکتار از بستر کشف رود تا پایان سال

رئیس کمیسیون سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۶۰ هکتار از اراضی کشف رود درخت کاری شده است و ۲۴۰ هکتار دیگر نیز تا پایان سال درخت کاری می‌شود. سیدابراهیم علیزاده تأکید کرد: کشف رود و آب‌های آلوده و فاضلاب جاری در این بستر، یکی از معضلات جدی مشهد و حاشیه شهر است.

وی با بیان اینکه طول کشف رود ۸۱ کیلومتر است که ۵۳ کیلومتر آن داخل حریم شهر واقع شده است، افزود: اکنون سامان دهی این محدوده در دستورکار قرار گرفته و با ورود استاندار، مدیران استانی و پای کار آمدن شورای شهر و شهرداری مشهد، عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است.

 

علیزاده با اشاره به اقداماتی که تاکنون در کشف ‎رود انجام شده است، تصریح کرد: بین سال‌های ۹۳ تا ۹۷ حدود ۱۶۱ هکتار در این مجموعه درخت کاری شده است و قرارداد درخت کاری ۳۰۰ هکتار دیگر نیز بسته شده که از ابتدای سال تاکنون، کاشت درخت در ۶۰ هکتار انجام شده است.

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد افزود: امیدواریم با تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز که حدود ۲۰۰ میلیاردتومان برآورد شده است، تا پایان سال بتوانیم تمام ۳۰۰ هکتار را درخت کاری کنیم و این معضل جدی آلودگی و نگرانی‌های ناشی از آن برطرف شود. وی ادامه داد: سامان دهی حاشیه شهر در نگاه اول خود حاشیه شهر و سپس همه شهر را متأثر می‌کند و بی شک زائران و مجاورانبارگاه منور رضوی از آن بهره مند‌ می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->