ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس
سرخط خبرها

معمای مقصد جدید خانم‌گل لیگ برتر فوتسال| بازار بی‌رونق نقل‌وانتقالات فوتسالی‌ها!

  • کد خبر: ۸۰۰۴۰
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
معمای مقصد جدید خانم‌گل لیگ برتر فوتسال| بازار بی‌رونق نقل‌وانتقالات فوتسالی‌ها!
حدود ۵ هفته تا شروع لیگ‌برتر فوتسال زنان باقی است، اما تکلیف خیلی از چهره‌های مطرح و برخی تیم‌ها هنوز مشخص نیست.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ حدود ۵ هفته تا شروع لیگ‌برتر فوتسال زنان باقی است، اما تکلیف خیلی از چهره‌های مطرح و برخی تیم‌ها هنوز مشخص نیست. بازار نقل‌وانتقالات کساد است یا دست‌کم خبری به بیرون درز نمی‌کند. هنوز تیم‌های چهره‌های مطرحی همچون فاطمه ارژنگی، سارا شیربیگی، نسیمه غلامی، فرزانه توسلی، زهرا لطف‌آبادی و... مشخص نیست و برخی مربیان نیز هنوز به‌صورت رسمی هدایت تیمی را برعهده نگرفته‌اند. البته گفته می‌شود امسال برخی از این ستاره‌ها علاقه‌مند به حضور در لیگ کویت هستند و شاید کسانی همچون فرشته کریمی، نسیمه غلامی و سارا شیربیگی را در لیگ ایران نداشته باشیم.

خودروسواری دوباره اردلان

روز گذشته ۲ تیم تازه‌وارد امسال، نقل‌وانتقالاتشان را با انتخاب سرمربی شروع کردند. نیلوفر اردلان، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال جوانان و باشگاه سایپا، با پیشنهاد کمیته فنی و موافقت هیئت‌مدیره باشگاه پیکان به‌عنوان سرمربی تیم فوتسال بانوان این باشگاه در فصل جدید رقابت‌های لیگ‌برتر انتخاب شد. او پیش از این ملی‌پوش بود و فقط یک‌سال تجربه سرمربیگری در لیگ‌برتر دارد که تیم قبلی‌اش نیز به خودروسازان تعلق داشت.


تیم بعدی نصر فردیس کرج بود که سرمربی‌اش را معرفی کرد. معصومه رضازاده که با رهیاب تهران توانست از لیگ‌یک به لیگ‌برتر صعود کند و ۲ فصل هدایت این تیم را در لیگ‌برتر برعهده داشت، در فصل پیش‌رو باتوجه‌به واگذارشدن امتیاز رهیاب به پیکان، از این تیم جدا شد و هدایت تیم نصر کرج را برعهده گرفت. نصر فردیس کرج که مدیریت فنی آن برعهده محمد گلزاده، سرمربی آقایان این باشگاه، بود، در فصل گذشته موفق شد از لیگ‌یک به لیگ‌برتر فوتسال بانوان صعود کند. حالا با انتخاب این ۲ سرمربی باید منتظر خبر جذب بازیکنان جدید این تیم‌ها باشیم.

معمای شیربیگی؛ از جدایی تا ماندن مشروط

اما در بین این اخبار، خانم‌گل و بهترین گل‌زن ایران و آسیا بیشترین خبر‌ها را به خود اختصاص داده است و مقصد بعدی او معما ایجاد کرده است.
خرداد امسال شیربیگی برای دومین سال متوالی زانویش را به تیغ جراحان سپرد و عمل جراحی مینیسک خارجی زانو را پشت‌سر گذاشت. پس از آن ۲۹ تیر بود که سارا شیربیگی، ستاره فوتسال زنان ایران، از جدایی‌اش از تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی به آژانس ورزش زنان ایران خبر داد. شیربیگی گفت: بعد از ۲فصل شیرین و پرخاطره با تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، تصمیم گرفتم از این تیم جدا شوم، ولی هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه در چه تیمی بازی کنم نگرفته‌ام. آنچه قطعی است، این است که در مشهد نخواهم بود. رسانه‌های زیادی نیز خبر جدایی این ملی‌پوش از مشهدی‌ها را کار کرده‌اند.


یک هفته بعد از این صحبت‌ها، فاطمه شریف، سرمربی تیم فوتسال هیئت خراسان‌رضوی، گفت که آرزوی هر مربی داشتن بازیکنی، چون سارا شیربیگی است، اما او قصد دارد خارج از ایران فضای جدیدی تجربه کند و اولویتش لژیونرشدن است. بااین‌حال امیدوارم شرایط طوری رقم بخورد که بتوانیم شیربیگی را در شاکله تیم حفظ کنیم و باید ببینیم تصمیم او چه خواهد بود.
شریف در آن زمان در واکنش به زمزمه انصراف از هدایت نماینده خراسان‌رضوی اظهار کرد: به‌دلیل اوج‌گیری کرونا فعلا جلسه‌ای درباره تمدید قراردادم با هیئت فوتبال خراسان‌رضوی برگزار نشده است و فرمت تیم‌داری در لیگ آینده مشخص نیست.


۱۶ شهریور نیز سایت «ورزش‌سه» سارا شیربیگی را اولین بازیکن جداشده از تیم هیئت خراسان خواند و از تصمیم به جدایی نسیمه غلامی، دیگر ملی‌پوش این تیم، خبر داد. این سایت نوشت: از مهم‌ترین مشکلات تیم مشهدی برای فصل جدید، تأمین منابع مالی است، زیرا آن‌ها به‌لحاظ بودجه‌ای در تنگنا قرار دارند و اسپانسر فصل‌های گذشته حاضر به حمایت در فصل جدید نشده است. در ۲ فصل متوالی این تیم با حمایت کامل شهرداری مشهد در لیگ حضور داشت.


اما فردای آن روز یعنی ۱۷ شهریور، صحبت جدید را مطرح کرد. او به «آی‌دبلیو اسپورت» گفت: اگر قرار باشد در ایران بمانم، دوست دارم در تیمی باشم که فاطمه شریف در آن حاضر است. او تأکید کرد: اولویت من بازی در خارج از ایران است و پیشنهاد‌هایی هست و گفتگو‌هایی هم انجام شده است، اما هنوز تصمیمی دراین‌باره نگرفته‌ام. او می‌گوید که در صورتی که بخواهد در ایران بماند، باتوجه‌به رابطه نزدیکش با فاطمه شریف ترجیح می‌دهد جایی برود که او سرمربی باشد: شریف دوست و مربی من است. پیشنهاد‌هایی از تیم‌های ایرانی دارم، اما اگر بخواهم اینجا بمانم ابتدا وضعیت تیمی را که شریف در آن است، بررسی می‌کنم.


در همین روز بعد از پای‌کارآمدن اردلان در تیم پیکان صحبت از مذاکره برای جذب ۲ ستاره تیم مشهد یعنی شیربیگی و غلامی شد، اما خانم‌گل فوتسال ایران تأکید کرد که باتوجه‌به همه شرایط موجود و پیشنهاد‌های داخلی و خارجی تصمیم می‌گیرد و به هیچ تیمی هم نزدیک نیست و با هیچ تیمی هم گفت‌وگوی جدی نکرده است.

معادله چندمجهولی

از صحبت‌های جدید شیربیگی می‌توان چند احتمال را دنبال کرد؛ یکی اینکه فاطمه شریف بعد از ۲ سال حضور در مشهد، تصمیم دارد هدایت تیم دیگری را خارج از استان برعهده بگیرد، تیمی که توانایی جذب فوق‌ستاره فوتسال بانوان را هم داشته باشد. دیگر اینکه می‌توان خوش‌بین بود که در مشهد حامی مناسبی پای کار بیاید و شریف نیز در مشهد بماند و شیربیگی را به ماندن متقاعد کند. شاید هم درنهایت فاطمه شریف، مربی جوان مشهدی، روی نیمکت تیم‌ملی بزرگ‌سالان بنشیند که در این صورت در هیچ تیم باشگاهی حضور نخواهد داشت و خانم‌گل نیز راهی لیگ‌های خارجی شود. شاید اگر فدراسیون هرچه زودتر سرمربی جدید تیم‌ملی را معرفی کند، زودتر این معادلات حل شوند.
به‌هرحال تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در قرعه‌کشی لیگ‌برتر شرکت کرده است و می‌توان امیدوار بود که سهمیه مشهد در لیگ امسال نیز حفظ شود و نماینده‌ای در لیگ داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->