نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

اسکوچیچ خوب است یا بد؟| بی‌اعتمادی رئیس فدراسیون به اسکوچیچ

  • کد خبر: ۸۰۰۴۲
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
اسکوچیچ خوب است یا بد؟| بی‌اعتمادی رئیس فدراسیون به اسکوچیچ
سرمربی کروات تیم‌ملی باوجود ثبت بهترین عملکرد، همچنان منتقدان متعصبی دارد.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال کشورمان با پیروزی شیرین مقابل عراق، یک گام به قطر نزدیک‌تر شد. دراگان اسکوچیچ موفق شد در نهمین مرتبه‌ای که روی نیمکت تیم‌ملی نشست، نهمین برد متوالی را هم به‌دست بیاورد و در انتظار بازی ۱۵ مهر مقابل امارات باشد تا با یک پیروزی احتمالی دیگر، رکورددار بهترین شروع مربیان تیم‌ملی شود. سرمربی کروات با اینکه آمار بسیار خوب ۷ کلین‌شیت و فقط ۲ گل خورده را در این بازی‌ها ثبت کرده است، باز هم تیر انتقادات برخی کارشناسان را به‌دنبال خود می‌بیند. انتقاداتی که به نظر می‌رسد باتوجه به نتایج و عملکرد تیم‌ملی، می‌تواند تا حدودی مغرضانه باشد.

انتخاب در اوضاع بحرانی

دراگان اسکوچیچ درحالی سکان هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفت که تقریبا همه هواداران تیم‌ملی فوتبال حضور در جام‌جهانی قطر را یک رؤیا می‌دانستند. بعد از آنکه ویلموتس آن افتضاح را در دور قبلی بازی‌ها رقم زد، اسکوچیچ به‌عنوان یک مربی ارزان‌قیمت سکان هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفت. شاید در همان ابتدای کار، مدیران فدراسیون فوتبال هم به این انتخاب به چشم یک گزینه موقت نگاه می‌کردند، اما عملکرد ۴ بازی و ۴ برد متوالی باعث شد تا ساکنان ساختمان سئول به فکر دائمی‌کردن قرارداد این مربی بیفتند.

 

البته در همان مقطع هم عزیزی‌خادم با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اعلام کرد قرارداد اسکوچیچ در فاز اول فقط مربوط به بازی‌های دور قبلی بوده است و برای مرحله بعد فدراسیون می‌تواند تصمیم جدیدی بگیرد. اتفاقی که بعد‌ها و با مصاحبه اسکوچیچ خلاف آن ثابت و مشخص شد درصورت صعود به مرحله مقدماتی جام‌جهانی، این مربی باز هم سکان‌دار هدایت تیم‌ملی خواهد بود.

بی‌اعتمادی رئیس فدراسیون به اسکوچیچ

اسکوچیچ با اینکه با بی‌مهری رئیس فدراسیون فوتبال هم روبه‌رو شده بود، پا پس نکشید و در چند بازی دوستانه هم نشان داد که حرف‌هایی برای گفتن دارد. روند روبه‌رشد اسکو در مدت حضورش در تیم‌ملی کاملا مشخص است. برای این منظور یک‌بار دیگر فیلم بازی ایران و عراق در مرحله قبل و بازی سه‌شنبه‌شب را مرور کنید تا متوجه پیشرفت‌های تاکتیکی بازیکنان تیم‌ملی شوید. ثبت آمار بسیار خوب ۵ کلین‌شیت متوالی، ۲۹ گل زده، ۲ گل خورده، ۹ پیروزی متوالی و رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی به نام این مربی کروات ثبت شده است، اما هنوز هم هستند عده‌ای که این آمار درخشان را به بازیکنان تیم‌ملی ربط می‌دهند.

تیم بدون سرمربی نتیجه نمی‌گیرد

یکی از انتقادات بی‌پایه‌واساس که این روز‌ها درباره سرمربی کروات تیم‌ملی مطرح می‌شود، حضور ستاره‌های تیم‌ملی و آماده‌بودن آن‌هاست که باعث نتیجه‌گرفتن تیم‌ملی شده است! به نظر می‌رسد بهترین مثال تاریخی برای این موضوع، رئال کهکشانی زمان کارلوس کی‌روش باشد؛ تیمی متشکل از رونالدو برزیلی، زیدان، فیگو، بکهام، رائول، کارلوس، هلگوئرا، کاسیاس و... که در آخر فصل هیچ دستاورد خاصی به‌دست نیاورد و به‌خوبی نشان داد یک تیم علاوه بر داشتن مهره‌های قابل اتکا، نیازمند برنامه‌های تاکتیکی برای نتیجه‌گرفتن است.

تیزهوشی و جسارت؛ رمز موفقیت اسکو

سرمربی کروات تیم‌ملی در بازی‌های قبلی به‌خوبی نشان داده است که شناخت کاملی از فوتبال ایران و بازیکنان آن دارد. ترکیب‌های هوشمندانه در کنار تغییرات تأثیرگذار باعث شده است تا حریفان برای هر بازی با یک شگفتانه در ترکیب تیم‌ملی روبه‌رو شوند. در بازی سه‌شنبه‌شب مقابل عراق، شاید کمترکسی انتظار حضور امید نورافکن را در سمت چپ خط دفاعی ایران داشت؛ ستاره جوانی که تا پیش از این اصلا در ترکیب تیم‌ملی استفاده نشده بود، اما در این بازی بدون اغراق یکی از بهترین بازیکنان بود. در بازی قبلی تیم‌ملی هم حضور جعفر سلمانی در ترکیب اولیه تیم‌ملی شاید به‌نوعی غافل‌گیری بزرگ این مربی برای حریف بود؛ هرچند در ادامه کار این بازیکن جایش را به صالح حردانی داد.

 

ستاره فولاد البته در نیمه دوم بازی با سوریه که به میدان آمد، یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم‌ملی هم بود و اتفاقا روی گل برتری ایران هم ردپایش را به‌جای گذاشت. یک‌بار دیگر بازی تیم‌ملی با عراق را مرور کنید تا به جسارت‌های تاکتیکی اسکوچیچ بیشتر ایمان بیاورید. دقیقه ۵۸ و زمانی که سعید عزت‌اللهی به‌علت شکستگی بینی مجبور به ترک زمین شد، شاید همه در انتظار ورود میلاد محمدی بودند؛ بازیکنی که می‌توانست به سمت چپ خط دفاعی ایران برود و نورافکن را برای هافبک‌دفاعی آزاد کند، اما اسکوچیچ در یک حرکت جسورانه سامان قدوس را به بازی آورد و او را مسئول سامان‌دهی فضای جلو خط دفاعی ایران کرد. وظیفه‌ای که قدوس باوجود ناآشنایی با آن، به‌خوبی از عهده‌اش برآمد.

امیدواری به تیم‌ملی

با همه این توضیحات، باز هم انتقاداتی به سبک بازی تیم‌ملی در برخی پست‌ها وارد است، اما باتوجه به امکانات و وضعیتی که برای این مربی (در قیاس با زمان کی‌روش و ویلموتس) فراهم کرده‌ایم، به نظر نمی‌رسد که این حجم از انتقادات منصفانه باشد. تیم اسکوچیچ با کمترین اردوی آمادگی و حتی بدون بازی تدارکاتی پای به این مرحله گذاشته و انصافا عملکرد خوبی هم داشته است. به نظر می‌رسد می‌توان عینک بدبینی را از روی عملکرد این مربی برداشت و به او برای ادامه راه صعود به جام‌جهانی امیدوار بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->