قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
سرخط خبرها

طرز تهیه سوپ بلدرچین، غذایی مناسب برای مبتلایان به کرونا + دستور پخت

  • کد خبر: ۸۰۱۱۹
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
  • ۱
طرز تهیه سوپ بلدرچین، غذایی مناسب برای مبتلایان به کرونا + دستور پخت
سوپ بلدرچین یکی از مقوی ترین سوپ هایی است که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود. سوپ بلدرچین برای افراد کرونایی مناسب است.

به گزارش شهرآرانیوز، برخلاف گوشت مرغ که طبعی سرد دارد، گوشت بلدرچین یکی از مواد غذایی با طبع گرم است. بطوری که بسیاری از متخصصان طب سنتی خوردن گوشت‌هایی مثل گوشت بلدرچین با طبع گرم را بجای گوشت مرغ با طبع سرد توصیه می‌کنند.

سوپ بلدرچین یکی از مقوی ترین سوپ هایی است که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود. این غذا برای افراد کرونایی مناسب است.

 

مواد لازم برای تهیه سوپ بلدرچین:

  • سیب زمینی : یک عدد
  • بلدرچین : یک عدد
  • پیاز : یک عدد
  • هویج : یک عدد
  • جو دو سر پرک : دو قاشق غذاخوری
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • سبزی سوپ تازه : به میزان لازم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

 

دستور تهیه سوپ بلدرچین

۱- ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و در یک قابلمه با مقداری کره تفت دهید تا مقداری نرم شود.

۲- بلدرچین‌های داخل بازار معمولا تمیز شده و بسته بندی شده هستند؛ پس نیازی به تمیز کردن خاصی ندارند، فقط کافی است قبل از دست به کار شدن برای تهیه سوپ بلدرچین آن‌ها را با آب بشویید و بگذارید تا آب آن‌ها گرفته شود. سپس بلدرچین شسته شده را داخل پیاز کمی تفت دهید تا معطر شود. کمی زردچوبه نیز به آن اضافه کنید.

۳- حال داخل قابلمه‌ای دیگر مقداری آب بریزید و اجازه دهید بلدرچین‌ها به مدت تقریبا ۵ ساعت با شعله‌ی ملایم پخته شوند.

۴- بعد از آن که آب جوشید، جو دو سر پرک را که از قبل شسته‌اید درون قابلمه اضافه کرده تا به همراه بلدرچین‌ها پخته شود.

۵- در همین حین هویج‌ها را بصورت نگینی خرد کرده و در میانه پخت بلدرچین، آن‌ها را به داخل قابلمه اضافه کنید.

۶- پس از مدت سپری شده و پخته شدن گوشت بلدرچین، بلدرچین‌ها را از داخل قابلمه خارج کنید و پس از کمی سرد شدن، استخوان‌های آن را جدا کنید و دوباره آن‌ها را داخل قابلمه قرار دهید.

۷- حال سیب زمینی‌ها را به صورت نگینی خرد کرده و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه درون قابلمه سوپ بلدرچین، به همراه آب گوجه فرنگی و کمی رب پخته شود.

۸- در همین حین و در ۱۵ دقیقه انتهایی قبل از پخته شدن سوپ، ورمیشل‌ها، ادویه‌ها و سبزیجات معطر را به داخل قابلمه اضافه کنید.

سوپ شما آماده است؛ می‌توانید آن را همراه آب لیموی تازه نوش جان کنید.

برای طعم بهتر سوپ بهتر است از سینه بلدرچین استفاده کنید و کمی زیره نیز به آن اضافه کنید. همچنین پس از جدا کردن استخوان‌ها، می‌توانید گوشت بلدرچین را خرد کرده یا بصورت ریش ریش به سوپ اضافه کنید. شاید زمان پخت گفته شده کمی زیاد بنظر برسد؛ با این حال زمان پخت را بر اساس وقتی که در اختیار دارید می‌توانید مدیریت کنید، اما هرچه زمان پخت این سوپ بیشتر باشد، نتیجه نهایی لذیذتر خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
خو ب بود اما عکس سوپ شیر می ذارند با توضیح سوپ بلدرچبن با رب گوجه ، !!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->