سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی گوترش: طرف های مذاکره باید با درکی واقع بینانه به وین بیایند

  • کد خبر: ۸۰۱۵۲
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی گوترش: طرف های مذاکره باید با درکی واقع بینانه به وین بیایند
امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی دبیرکل سازمان ملل درباره ازسرگیری مذاکرات وین تصریح کرد: طرف های مذاکره باید با درکی واقع بینانه به وین بیایند.

به گزارش شهرآرانیوز، در گفتگوی تلفنی امشب «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با حسین امیرعبداللهیان، وی با تبریک انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را کشوری بسیار تاثیرگذار در جمع اعضای سازمان ملل خواند و انتظار این سازمان برای همکاری نزدیک با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام کرد.

گوترش با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در میزبانی سخاوتمندانه از آوارگان افغانستانی تاکید کرد متعهد به حمایت از تلاش‌های ایران در میزبانی از آوارگان است.

تأکید گوترش بر از سرگیری مذاکرات وین

گوترش سازمان ملل را حامی توافق و دیالوگ به عنوان اصلی مقوم خواند و ازسرگیری گفتگو‌های هسته‌ای را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین بر عزم سازمان ملل در حفظ و حراست از حقوق فلسطین تاکید کرد.

طرف‌های مذاکره باید با درکی واقع بینانه به وین بیایند و حقوق و منافع ملت ایران را مورد توجه جدی قرار بدهند

امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دبیرکل برای حل و فصل سیاسی وضعیت فعلی افغانستان در تداوم نشست وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان با ایفای نقش سازمان ملل را مورد تاکید قرار داد و با توجه به موج جدید پناهندگان، ضمن ابراز نگرانی جدی، بر ضرورت مساعدت‌های سازمان‌های ذیربط در سازمان ملل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص گفتگو‌های وین و برجام نیز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی‌های لازم در این زمینه در دولت است، پایبندی به گفتگو و مذاکره به عنوان ابزار دیپلماسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه آمریکایی‌ها با تداوم تحریم‌های غیرقانونی خود دچار یک سوء محاسبه شده اند و تصور می‌کنند که می‌توانند از آن به عنوان اهرم مذاکراتی استفاده کنند.

امیرعبداللهیان افزود: طرف‌های مذاکره باید با درکی واقع بینانه به وین بیایند و حقوق و منافع ملت ایران را مورد توجه جدی قرار بدهند و مذاکراتی از نظر ما قابل قبول است که نتیجه ملموسی در پی داشته باشد.

ابراز نگرانی از تحرکات تروریستی در افغانستان و در منطقه

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از تحرکات تروریستی در افغانستان و در منطقه، از استفاده ابزاری از تروریسم توسط برخی قدرت‌ها به عنوان مانع اصلی صلح و ثبات و آرامش در منطقه یاد کرد و ابراز تاسف کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سازمان ملل متحد ضرورت تشکیل دولتی کاملا فراگیر با ایفای نقش همه اقوام افغانستانی را مورد تاکید قرار دادند و اظهار داشتند، جنگ و خشونت نباید بر افغانستان حاکم شود.

ترور سردار سلیمانی را در ابعاد حقوقی و بین‌المللی با جدیت دنبال می‌کنیم

امیرعبداللهیان در خصوص پیگیری حقوقی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه پرونده ترور بزدلانه سردار سلیمانی اظهار داشت: پرونده ترور سردار سلیمانی را در ابعاد حقوقی و بین‌المللی با جدیت دنبال می‌کنیم و آمریکا نمی‌تواند از مسئولیت قطعی خودش در ترور سردار و قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم سرباز بزند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: رژیم صهیونیستی همچنان آشکارا به جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی ادامه میدهد و جامعه جهانی و سازمان ملل وظیفه قطعی حمایت از آرمان فلسطین و حقوق زنان و کودکان مردم بی دفاع فلسطین را دارد.

امیرعبداللهیان و لاوروف نیز امروز تلفنی گفتگو و درباره اوضاع افغانستان و برجام به رایزنی پرداختند.

 

منبع:فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->