تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان
سرخط خبرها

آغاز به  کار مرکز بستری ۱۱۰ تختخوابی امام خمینی (ره) ویژه بیماران حاد تنفسی در مشهد

  • کد خبر: ۸۰۲۱۵
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
آغاز به  کار مرکز بستری ۱۱۰ تختخوابی امام خمینی (ره) ویژه بیماران حاد تنفسی در مشهد
مرکز بستری ۱۱۰ تختخوابی امام‌خمینی (ره) ویژه بیماران حاد تنفسی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مشهد راه اندازی شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز، مرکز بستری ۱۱۰ تختخوابی امام‌خمینی (ره) ویژه بیماران حاد تنفسی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مشهد راه اندازی شد.

 

این مرکز که تجهیز و راه اندازی آن از حدود ۱۰ روز پیش توسط بسیج جامعه پزشکی آغاز شده بود، قرار است بخشی از مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی را که در موج پنجم گریبان گیر شهر مشهد شده است رفع کند. همچنین یکی از سه اکسیژن سازی که فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی حدود سه هفته قبل به بیمارستان‌های مشهد اهدا کرده بود، در بیمارستان شهید هاشمی نژاد نصب شد.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در حاشیه بهره برداری از این مرکز که با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع) و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت، با بیان اینکه باید در سایه جهاد و ایثارگری پیش برویم گفت: بسیج نهاد مقدسی است که مظهر ایثارگری است و در هرجا که وارد عرصه شده، کار پیش رفته است. همه دستگاه‌های دیگر نیز باید جهادی وارد عرصه میدان شوند و کمک کنند.

کشور با کار جهادی به جلو حرکت می‌کند

آیت ا... سیداحمد علم الهدی با تأکید بر اینکه چنین حرکت‌هایی ثابت می‌کند هر زمان در کشور کار جهادی کردیم، جلو افتادیم و توانستیم مشکلات را ایثارگرانه حل کنیم، افزود: مسئولانی که در ایران مسئولیت قبول می‌کنند باید آماده کار جهادی باشند، چون با برنامه روتین و روزمرگی در این کشور کار پیش نمی‌رود. وی با قدردانی از دست اندرکاران تجهیز مرکز بستری امام خمینی (ع) تصریح کرد: این بیمارستان به فاصله ۱۰ روز تجهیز و آماده شده است و اگر خدای نکرده کرونا یورش دیگری داشته باشد، دستگاه‌های درمانی و بهداشتی به مشکل برنمی خورند. ضمن اینکه در کنار این امکانات نیروی انسانی و مدافعان سلامت هم حضور دارند.

بسیج در حال خدمت رسانی گسترده به مردم است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور هم با اشاره به خدمات بسیج و سپاه در طول مدت شیوع کرونا در کشور گفت: در طول این مدت سپاه و بسیج در کل ایران و خراسان رضوی نقش آفرینی گسترده‌ای در خدمت به مردم و کسانی که گرفتار این بیماری می‌شدند داشت که این خدمت رسانی در موج پنجم گسترش بیشتری پیدا کرد، هم در پیشگیری از بیماری و قطع زنجیره و هم در کار درمان و واکسیناسیون عمومی در مقابل کرونا.


سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه سپاه امام رضا (ع) در این مدت ابتکارات خوبی به خرج داده است، ادامه داد: یکی از مسائلی که در موج پنجم و در مشهد با آن مواجه شده بودیم، تعداد زیاد مبتلایان بود. فرمانده سپاه استان در همان ابتدا تأکید کرد که مراکزی از سپاه به کار بستری و درمان بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند و در این راستا مرکز فرهنگی امام رضا (ع) به بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شد.

 

این مرکز کاملا با شیوه نامه‌های وزارت بهداشت مطابقت دارد و در کنار آن خدماتی که از مردادماه برای بیماران مبتلا به کرونا آغاز شده است، ادامه دارد.

اولویت بسیج کروناست

وی مهم‌ترین اولویت بسیج را در شرایط فعلی کرونا دانست و تأکید کرد: همه ظرفیت‌های ما براساس نیاز کشور در خدمت این مسئله است که در یک نمونه و با تدبیر فرمانده کل سپاه برای بیمارستان‌های مشهد اکسیژن ساز تأمین و بهره برداری شد و این نشان می‌دهد که به کرونا به عنوان مسئله اصلی مردم توجه داریم.

بسیج وارد میدان واکسیناسیون عمومی مردم می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اعلام آمادگی بسیج برای انجام واکسیناسیون همگانی خبر داد و گفت: اکنون بسیج در نیمی از مراکز واکسیناسیون حضور دارد و در توافقی که بین وزیر بهداشت و سازمان بسیج رد و بدل شد، قرار است ظرفیت‌ها را به صورت صددرصدی و در قالب تعداد مراکز واکسیناسیون و بالا بردن ظرفیت تزریق افزایش بدهیم تا مردم با سهولت و راحتی و بدون صف واکسن بزنند.

ظرفیت واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد ۲ برابر می‌شود

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در جریان افتتاح مرکز ۱۱۰ تختخوابی امام خمینی (ره) با اشاره به تمرکز بسیج و سپاه در مشهد بر مسئله کرونا گفت: ما در ابتدا باید به مردم در رعایت بهداشت کمک کنیم. بعد از آن وظیفه داریم تا به کسانی که گرفتار بیماری می‌شوند خدمت رسانی کنیم و در آخر ماجرای واکسیناسیون است. بسیج مشهد ۸ پایگاه در حاشیه شهر و نزدیک به ۹۶ تیم واکسیناسیون دارد و با تأمین واکسن در چند روز آینده، این ظرفیت‌ها دو برابر خواهد شد تا سرعت واکسینه کردن مردم بیشتر شود و تا قبل از شیوع پیک بعدی، اکثر شهروندان مشهدی واکسن کرونا زده باشند.

ظرفیت‌های سپاه در خدمت کنترل کروناست

سردار یعقوب علی نظری ادامه داد: سپاه ظرفیت‌هایی را به عنوان مرکز درمان در مشهد تأسیس کرده است که از بار بیمارستان‌ها کاسته شود. اکنون ۸ مرکز درمانی در مشهد توسط سپاه تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است و این مرکز بستری ۱۱۰ تختخوابی جدید‌ترین آن هاست که با امکانات کامل بیمارستانی که در آن پیش بینی شده است بار بیمارستان‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

۳ اکسیژن ساز اهدایی سپاه نصب و بهره برداری شد

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم در گفتگو با خبرنگار ما از نصب یکی از سه اکسیژن ساز اهدایی فرمانده سپاه در بیمارستان شهید هاشمی نژاد خبر داد و بیان کرد: حدود سه هفته قبل و در سفری که سردار سلامی به مشهد داشتند، سه دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری به بیمارستان‌های مشهد اهدا شده بود که اکنون یکی از آن‌ها به بهره برداری رسید و در بیمارستان شهید هاشمی نژاد نصب شد. هزینه شش میلیاردتومانی خرید این اکسیژن ساز‌ها ۴۸ ساعته به استان رسید و دو دستگاه دیگر آن به زودی نصب می‌شود و به بهره برداری می‌رسد.

۵۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد واکسینه شدند

محسن ذاکریان با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد گفت: ۲۰ روز است که طرح واکسیناسیون حاشیه شهر آغاز شده است و ۱۰۰ تیم در قالب ۱۰ پایگاه کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و تا امروز براساس آمار‌ها ۵۰ هزار نفر واکسینه شده اند.

از تزریق رمدیسیویر تا بستری دائم و موقت

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: این بیمارستان برای بیماران سرپایی که نیاز به تزریق رمدیسیویر دارند هم استفاده خواهد شد و روزانه و به صورت ۲۴ ساعته می‌تواند به بیش از ۱۰۰۰ بیمار خدمات بدهد. این بیمارستان در شرایط بحران و کاهش تخت در بیمارستان‌های شهر هم می‌تواند برای بستری دائم و موقت بیماران استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->