حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

عملکرد درخشان دختران خراسان رضوی در مسابقات کشوری سه‌گانه

  • کد خبر: ۸۰۲۱۹
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
عملکرد درخشان دختران خراسان رضوی در مسابقات کشوری سه‌گانه
تیم سه‌گانه دختران خراسان‌رضوی همه مدال‌های کشور را درو کردند و با شش جام برگشتند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ریحانه غلامی، ورزشکار مشهدی، در روز گذشته ۷۵۰ متر شنا کرد، ۲۰ کیلومتر با دوچرخه رکاب زد و ۵ کیلومتر دوید تا مدال طلا را از آن خود کند. او طی ۲ روز ۲ عنوان قهرمانی کشور کسب کرد و با هم‌تیمی‌هایش دست‌پر به خانه بازگشتند.

اتفاق خوب در ورزش سه‌گانه بانوان

اولین دوره مسابقات آکواران دوی منقطع قهرمانی کشور بانوان یعنی رقابت در شنا و دو، همچنین دومین دوره مسابقات ترای‌اتلون منقطع بانوان قهرمانی کشور ۱۴۰۰ برگزار شد. در مسابقات گذشته، بانوان شنا را در مسابقات نداشتند. اولین دوره مسابقات آکواران منقطع قهرمانی کشور بانوان در ۵ رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگ‌سالان و دومین دوره مسابقات ترای‌اتلون منقطع بانوان قهرمانی کشور در ۳ رده سنی جوانان، امید و بزرگ‌سالان طی ۲ روز به‌میزبانی دانشگاه آزاد سمنان پیگیری شد. فدراسیون اعلام کرده بود برترین‌ها راهی اردو‌های تیم‌های ملی در رده‌های مختلف خواهند شد.


محدودیتی برای حضور ورزشکاران در هردو رقابت وجود نداشت، در رشته آکواران در بخش نونهالان، ورزشکاران باید ۲۰۰ متر شنا می‌کردند و ۱۲۵۰ متر نیز می‌دویدند. در رده نوجوانان، ۴۰۰ متر شنا و ۲.۵ کیلومتر دویدن وجود داشت و در رده جوانان، امید و بزرگ‌سال، همگی باید ۷۵۰ متر شنا و ۵ کیلومتر دویدن را پشت‌سر می‌گذاشتند.

روش منقطع، چاره راه مسابقات

این مسابقات برخلاف نوع بین‌المللی خود در ایران به‌صورت‌منقطع برگزار شد. به‌این‌صورت‌که ورزشکاران ابتدا در استخر رکوردگیری شنای خود را انجام دادند و سپس با وقفه‌ای، در همان روز رکوردگیری دویدن به‌صورت تایم‌تریل را در فضای بیرونی پشت‌سر گذاشتند. ورزشکاران براساس زمان کسب‌کرده در بخش شنا، به‌ترتیب به‌خط می‌شدند. در ادامه زمان شنای خود، با فرمان داور، به‌سمت کفش‌ها و دوچرخه خود می‌رفتند تا مسیر مدنظر را رکاب بزنند؛ به‌عنوان‌مثال کسی‌که در شنا براساس رکورد خود نفر پنجم شده بود، به‌عنوان پنجمین نفر در خط شروع دو، اجازه دویدن پیدا می‌کرد و می‌توانست با بهترین دویدن فاصله خود به ۴ رقیب پیش روی خود را جبران کند.

تیم پرافتخار خراسانی‌ها

تیم خراسان‌رضوی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور ترای‌اتلون و آکواران انتخاب به سمنان اعزام شد. در رده سنی نونهالان، نازنین ابراهیم‌پور، الناز وزیرنژاد و هلنا جعفری در تیم‌الف و رها کافی، آوا جاهد و آتنا جواهرفروش تیم‌ب استان بودند. در رده نوجوانان، فریبا جهاندیده، ملیکا جوان و مینا بنداررضوانی اعضای تیم خراسان‌رضوی بودند. در رده جوانان مهلا خزعلی، فاطمه اسماعیلی، زهرا اسماعیلی و نازنین جهاندیده در ترکیب قرار داشتند. در رده سنی امید و بزرگ‌سالان نیز ریحانه غلامی، یگانه قدرتی، ملیکا غفاری و سپیده مهروی ورزشکاران تیم استان بودند. هدایت تیم و سرپرستی آن برعهده فاطمه محمدی بود. او نایب‌رئیس بانوان هیئت سه‌گانه نیز هست که خود از دوومیدانی‌کاران و قهرمانان کشور است. رضیه رضایی و شبنم حقیقی نیز کمک‌مربیان تیم خراسان بودند.

۷ مدال بر گردن مشهدی‌ها

رشته آکواران که ورزشکاران باید در ۲ رشته شنا و دو با یکدیگر رقابت می‌کردند، روز نخست برگزار شد که در رده بزرگ‌سالان مقام نخست به ورزشکار مشهدی رسید و ریحانه غلامی قهرمان کشور شد. یگانه قدرتی نیز به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. در رده امید، یگانه قدرتی قهرمان شد و ملیکا غفاری نیز به عنوان سومی رسید. در رده جوانان فاطمه اسماعیلی نایب‌قهرمان شد و در رده نونهالان الناز وزیرنژاد به نایب‌قهرمانی در کشور رسید. رقابت‌های رشته ترای‌اتلون که شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو می‌شود، روز جمعه پیگیری شد که بازهم در بخش بزرگ‌سالان بانوی مشهدی موفق به تکرار قهرمانی شد. او توانست در این دوره از مسابقات حدنصاب جدیدی در شنای ۷۵۰ متر ثبت کند. این اتفاق برای اولین‌بار در این رشته رقم خورد. یکی از مربیان تیم گفته بود فقط با ۱۱ روز تمرین بعداز بازگشایی استخر قهرمانی و دادن مجوز به قهرمانان استان این رکورد تکرارنشدنی ازسوی او به‌جا گذاشته شد.

۶ جام برای خراسانی‌ها

در بخش تیمی نیز مقام اول آکواران بزرگ‌سالان، مقام دومی تیمی آکواران جوانان، مقام سوم تیمی آکواران نوجوانان و مقام دوم تیمی آکواران نونهالان به خراسان‌رضوی رسید. در ترای‌اتلون نیز قهرمانی تیم بزرگ‌سالان و قهرمانی تیم جوانان به خراسان‌رضوی رسید و به‌این‌ترتیب، این تیم پرافتخار با ۶ جام به خانه بازگشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->