آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد ابوعبیده: پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی را وضع کرد | اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد رئیسی وارد «کراچی» قلب اقتصادی پاکستان شد حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
سرخط خبرها

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و تحولات افغانستان (۲۰ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۲۷۴
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • ۶
آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و تحولات افغانستان (۲۰ شهریور ۱۴۰۰)
افغانستان همچنان شاهد تحولات زیادی است که با سرعت در حال روی دادن است، در پنجشیر جنگ همچنان جریان دارد و غیرنظامیان در شرایط خوبی قرار ندارند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده‌اند که آنتن‌های تلفن همراه و اینترنت در پنجشیر همچنان قطع است.

 

درهمین حال خبرگزاری رویترز گزارش داده است که طالبان، برادر امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور پیشین افغانستان، را کشته‌اند.

 

عبادالله صالح، برادرزاده روح‌الله عزیزی، در پیامی به رویترز گفته است که طالبان روز جمعه، نوزدهم سنبله- شهریور، کاکای(عموی) او را کشته‌اند.

 

او برای رویترز نوشته است: «آنان کاکایم را دیروز کشتند و اجازه ندادند جسد او را دفن کنیم. آنان مدام می‌گفتند جسد او باید پوسیده شود.»

 

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و تحولات افغانستان (۲۰ شهریور ۱۴۰۰)

 

درهمین حال؛ حساب‌های مربوط به طالبان به زبان اردو گفته‌اند که روح‌الله عزیزی، برادر امرالله صالح، معاون رییس جمهور پیشین افغانستان، در درگیری در پنجشیر کشته شده است.

 

خشنودی القاعده از حاکمیت طالبان در افغانستان

به تازگی یک فایل صوتی بسیار مهم از مقامات طالبان لو رفته است. در این فایل یک عضو ارشد این گروه در مورد کابینه طالبان به مخاطبش می‌گوید: «مهمان (رئیس سازمان اطلاعات پاکستان) آیندۀ افغانستان را با اعلام کابینه انحصاری طالب‌ان و شبکه حقانی خراب کرد. حالا دیگر همه فهمیده‌اند منظور از مهمان همان "فیض حمید" رئیس اطلاعات ارتش پاکستان است که طی یک‌هفته ارگ ریاست جمهوری افغانستان اتاق کارش بود تا هم حمله به پنجشیر را فرماندهی کند و هم کابینه را برای طالبان بچیند.

 

طالبان: مرتضی صمدی آزاد می‌شود

 

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و تحولات افغانستان (۲۰ شهریور ۱۴۰۰)

 

چند روز قبل خبر بازداشت «مرتضی صمدی»: عکاس خبری در هرات در رسانه‌ها با واکنش‌های تندی همراه شد، طالبان درباره این خبرنگار افغان گفته‌اند که او آزاد می‌شود.

 

مولوی شیراحمد عمار، معاون والی طالبان در هرات به روزنامه اطلاعات روز گفته است که مرتضی صمدی به اتهام تحریک مردم برای شرکت در اعتراض بازداشت شده است.

 

این درحالی است که در روزهای گذشته انتشار تصاویری از ضرب و شتم خبرنگاران افغان در کابل واکنش‌های زیادی به همراه داشته است.

 

انتقادها از زلمی خلیلزاد در آمریکا

در آمریکا انتقادها از عملکرد زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور در افغانستان بالا گرفته است.

 

رویترز در گزارشی در این باره نوشته است؛ خلیلزاد به مدت ۳ سال چهره اصلی یکی از ناکام‌ترین ماموریت‌های دیپلماتیک آمریکا بود. خلیلزاد معمار توافق دوحه با طالبان در دوران ترامپ است.

 

حمایت باشگاه فوتبال آس رم از مردم افغانستان

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و تحولات افغانستان (۲۰ شهریور ۱۴۰۰)

 

باشگاه فوتبال آس رم با انتشار توئیتی نوشت که پیراهن‌هایی که بازیکنان ما در دیدار با تیم فوتبال ساسولو به تن خواهند کرد، بعد از بازی به حراج گذاشته خواهند شد و تمام عواید حاصل از فروش، برای حمایت از مردم افغانستان اختصاص می‌یابد.

 

۴۴پناهجوی افغان تهدیدی برای امنیت آمریکا

واشنگتن پست گزارش داده است که ایالات متحده پس از بررسی‌های لازم از پناهجویان افغان که در روزهای گذشته وارد این کشور شده‌اند به این نتیجه رسیده است که ۴۴ نفر از آن‌ها تهدید بالقوه برای امنیت ملی آمریکا هستند.‏

 

مقامات ایالات متحده گفته‌اند تا زمانی که از پناهجویان افغان تحقیق و بررسی دقیق نشود، اجازه سکونت نخواهند یافت.

 

نرمش اروپا در قبال طالبان

نمایندگان اتحادیه اروپا با طالبان در قطر، درباره ادامه فعالیت دیپلماتیک در کابل و تأمین امنیت آن‌ها گفتگو کرده‌اند.

 

‏بلومبرگ گزارش داده است که طالبان پس از این گفتگو آمادگی خود را برای اعطای مجوز فرود به پروازهایی که از اتحادیه اروپا انجام می‌شود اعلام کرده است. از این که طالبان در ازای دریافت چه امتیازی از اروپا این نرمش را نشان داده، حرفی زده نشده است.

 

سرخک پرواز افغان‌ها به آمریکا را لغو کرد

پرواز پناهجویان افغان به ایالات متحده پس از کشف چهار مورد بیماری سرخک در بین افغان‌هایی که به تازگی وارد این کشور شده، به طور موقت متوقف شده است. ‏بر اساس گزارش سی‌ان‌ان کاخ سفید پس از درخواست مراکز سلامت آمریکا، این پروازها را متوقف ساخته است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
1
سلام از کرمانشاه پیام میدم کرد هستم قوم لک هم اکنون افغان‌ یک شیرتنها‌‌در
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
خدایا اجابت کن دعای بندگانی را که منتظر ریشه کنی ظلم هستند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
0
0
طالبان این گروه خشونت طلب وهنجارشکن ومتحجر دعوام وحاهل اندرجاهل میگویندتطهیرشده اند ای داد بیداد. داعشی دیگردرکنارمان وبغل گوشمان باسیاست آمریکا لانه کردند ومسئولین ایرانی هم همانطورکه به روسیه اعتمادکردند به طالبا هم اعتمادکردند
میری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
0
0
طالبان درآینده خطر جدی د به کشورمان است مخصوصا به استان خراسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
خطر خیلی بزرگی است
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
متاسفم برای خودمان که شعار اصلی انقلاب مقاومت هست و پنجشیر را به حال خود رها کرده ایم، مگر نه اینکه مقاومت باید جهانشمول باشد، پس چرا سکوت؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->