سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: مشهد را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل خواهیم کرد

  • کد خبر: ۸۰۳۳۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
شهردار مشهد: مشهد را به بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل خواهیم کرد
سید عبدالله ارجائی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه به‌عنوان شهردار مشهد گفت: حضور میهمانان خارجی در این مراسم نویدبخش تعاملات گسترده بین‌المللی مشهد در چهار سال آتی خواهد بود و مشهد را به لطف بزرگواران به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل خواهیم کرد.

طنین همتی | شهرآرانیوز؛ آیین تکریم و معارفه شهردار مشهد، سید عبدالله ارجائی، با حضور مسئولان شهری و کشور و نمایندگان کشورهای همسایه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

سید عبدالله ارجائی در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوره جدید مدیریت شهری در مشهد مقدس دوره مدیریت عالمانه و جهادی خواهد بود و ان‌شاءالله رفتار سلیقه به کنار رفته و دوره مشارکت و خرد جمعی در شهر آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: از تمامی صاحبان اندیشه و خرد و اساتید حوزه و دانشگاه به جهت مشارکت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای اعتلای مشهد‌الرضا(ع)، جهان‌شهر اخلاق و معنویت دعوت می‌کنم و امیدوارم در این دوره حجم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مشهد افزایش یابد که حضور میهمانان خارجی در این مراسم نویدبخش تعاملات گسترده بین‌المللی مشهد در چهار سال آتی خواهد بود و مشهد را به لطف بزرگواران به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل خواهیم کرد.

 

شهردار مشهد بیان کرد: امیداریم توسعه متوازن در شهر ایجاد و تمام نقاط شهر زیست‌پذیر شود و فاصله میان متن و حاشیه کاهش پیدا کند.

ارجائی درباره اقدامات خود برای افزایش سهم مشهد در اعتبارات ملی خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی مهم است و سهم مشهد گرفته خواهد شد؛ اما پتانسیل مشهد آن‌قدر زیاد است که می‌تواند به استان‌های دیگر نیز کمک کند.

 

وی درخصوص استفاده از مدیران دوره پنجم مدیریت شهری اضافه کرد: ملاک ما دوره قبل و جدید نیست بلکه جوانان شایسته کمربندهایشان را محکم ببندند.

 

شورای شهر تمام‌قد از شهردار جدید حمايت می‌کند

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در ابتدای برگزاری آیین تودیع و معارفه شهردار مشهد اظهار کرد: بر اساس گام دوم بیانیه انقلاب و بررسی‌هایی که داشتیم و با وسواس بسیار به آقای ارجائی رسیدیم. شهردار این دوره با بدنه شهرداری آشناست و از طرفی برای ما بومی‌بودن مهم بود، چراکه مشهد با کلان‌شهرهای دیگر به‌دلیل حضور امام‌رضا(ع) و ۳۰میلیون زائر فرق دارد.

 

وی افزود: توصیه‌ای به شهردار دارم که به بیانیه بسیار راهبردی گام دوم انقلاب توجه داشته باشند. بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات ‌مقام معظم رهبری باید سرلوحه کار ما باشد و همه دستگاه‌ها باید این بیانیه راهبردی را در نظر داشته باشند.

 

او ادامه داد: وقت خودمان را نباید تلف کنیم، باید از تجربیات گذشتگان و شهرداران قبلی و شوراهای پیشین که در این شهر زحمت کشیدند استفاده کنیم. ما در شورای شهر از تعامل با همه دستگاه‌ها استقبال می‌کنیم تا با کمک هم مشکلات شهر را حل کنیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه دکتر کلائی شهر را پرجنب‌وجوش اداره کردند و من به‌عنوان شهروند قدردان ایشان هستم، گفت: از آقای کلائی تشکر می‌کنم و آرزوی موفقیت برایشان دارم و به آقای ارجائی هم خیرمقدم می‌گویم. آقای ارجائی! شورا تمام‌قد پشت شما ایستاده است و از شما حمایت می‌کند.

 

در مشهد کم‌کاری ممنوع است

حسین‌زاده بحرینی، نماینده مجلس، نیز در این جلسه اظهار کرد: مشهد در سال‌های گذشته که من افتخار نمایندگی آن را داشتم همیشه از این شانس برخوردار بوده که شهردار سخت‌کوش داشته باشد. امروز هم آقای کلائی تودیع می‌شود و شهردار جدید بر سر کار می‌آید. شهر مشهد این ویژگی را دارد که هرکسی در هر کجای این شهر خدمتی را متقبل شود، این احساس را دارد که خادم امام‌رضا(ع) و زائرانش است.

 

او ادامه داد: پذیرش مسئولیت در این شهر الزامات خود را دارد و در مشهد کم‌کاری ممنوع است، حتی شهروندان هم باید احساس میزبانی زائران را داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: در جلسه‌ای که نمایندگان شهر مشهد و اعضای شورا داشتند، نکاتی درباره حاشیه شهر گفته شد و‌ این را می‌دانیم که این دغدغه همیشه بوده است. با این حال ذکر این نکته نیاز است که منطقه پیرامونی حرم مطهر و ثامن اهمیت زیادی دارد و اگر به این منطقه نرسیم، تبدیل به منطقه‌ای توریستی و بی‌هویت می‌شود. بدانید این امانتی در اختیار شماست و هر تصمیمی بگیرید باید نتیجه بلندمدت داشته باشد.

 

حسین‌زاده بحرینی افزود: دوران شورای چهارم و‌ پنجم دوران بلاتکلیفی منطقه ثامن بود. طرح تاش قصد داشت این منطقه را به یک منطقه مذهبی کشوری تبدیل کند اما اتفاق نیفتاد. درحالی‌که تمام محیط و اطراف حرم و منطقه ثامن باید رنگ‌وبوی حرم داشته باشد.

 

طرح بازآفرینی، نقطه آغاز فعالیت‌های جدید در شهر

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، نیز در مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد ضمن تشکر از دکتر کلائی، شهردار سابق مشهد، گفت: در سه سال گذشته با مشکلات جدی در کشور مواجه بودیم و تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند شهردار و شورای پنجم قابل تقدیر است. امروز هم نیز مهندس ارجائی شهردار جوان و‌ انقلابی آمده‌اند و امیدوارم موفق باشند.

به گفته استاندار موضوع منطقه ثامن بسیار موضوع مهمی است و مطالبه مردمی است که در چند سال گذشته با کمک همه دستگاه‌ها به تصویب رسید و بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی بنا بر دستورات مقام معظم رهبری ابلاغ شد تا طرح جدیدی در شهر مشهد داشته باشیم.

وی افزود: در حاشیه شهر اقدامات شایسته‌ای انجام شده است. بعد از سه دهه با کمک شورای شهر پنجم و شهردار سابق طرحی تصویب شده است و با کمک شورای جدید اجرایی خواهد شد.


معتمدیان تصریح کرد: طرح بازآفرینی با ۴ هزار میلیارد تومان تصویب شد که ۱۷۰۰ میلیارد تأمین اعتبار شده است تا زمینه اجرای ۱۳۸ پروژه در شهر فراهم شود. امیدواریم طرح کمربند شهر مشهد نیز برای جلوگیری از ساخت‌و‌سازها به‌زودی اجرایی شود.

در انتهای مراسم نیز از سوی ریاست شورای اسلامی ششم مشهد و شهردار جدید مشهد، هدیه‌ها و لوح‌های تقدیر و‌ تشکر به محمدرضا کلائی، شهردار سابق مشهد، تقدیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->