افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

مدیریت شهری مشهد، تمام‌قد در خدمت سلامت شهروندان

  • کد خبر: ۸۰۳۵۲
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
مدیریت شهری مشهد، تمام‌قد در خدمت سلامت شهروندان
مدیریت شهری مشهد که برای شکستن شاخ ویروس تاج دار کرونا، خط کشی‌های مرسوم اداری را کنار گذاشته است و فراتر از وظایف سازمانی اش، هر آنچه در توان دارد، انجام می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزگار عجیبی است؛ اینکه مسئولیت داشته باشی و اختیارات کافی را نه. موج پنجم کرونا با داغ‌هایی که بر دل مردم مشهد و هم استانی هایمان گذاشت، رفته رفته درحال آرام گرفتن است. گفتن ندارد؛ همگی اعضای یک خانواده ایم و می‌دانیم که در این موج و موج‌های پیش از آن، مدیران استان و مشهد، برای علاج عمل انجام شده، در میدان بودند، اما در روز‌هایی که می‌شد از این وضعیت قرمز، پیشگیری کرد، اختیار تصمیم گیری نداشتند؛ مثل تعطیل کردن مشهد پیش از آنکه همه گیری به اوج برسد و کمر کادر درمان، زیر فشار مراجعه بیماران خم شود.

 

درمیان این «کاش می‌شد»‌ها و «باید این طور می‌شد» ها، دلمان به حداقل‌هایی بزرگ، خوش است؛ در روز‌های سخت کرونایی که به کندی می‌گذرد، برای بازگرداندن آرامش به مشهد، کاری نبود که از مجموعه‌های مختلف داخل استان بربیاید و انجام نداده باشند. نمونه اش مدیریت شهری مشهد که برای شکستن شاخ ویروس تاج دار، خط کشی‌های مرسوم اداری را کنار گشذاشته است و فراتر از وظایف سازمانی اش، هر آنچه در توان دارد، انجام می‌دهد.

روز‌های پرکار مدیریت شهری

دشواری کار در مجموعه شورا و مدیریت شهری این است که باید حواست به همه چیز باشد؛ از کارکنان مجموعه هایت که سرمایه اند و هرکدام، امید چند خانواده به شمار می‌روند تا آن‌ها که شغل آزاد دارند، آبرومندند و کرونا باعث شده است چرخ اقتصادشان کُندتر از همیشه بچرخد.

 

ارشاد شهروندانی که بدون رعایت پروتکل ها، بنای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی را دارند، حتی حال و روز عزادارانی که کرونا داغ دارشان کرده و گذرشان را به غسالخانه‌های شهر انداخته است هم نباید از قلم بیفتد. تلاش برای رفع نیاز‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۳۰ میلیارد تومانی که به گفته رضا خواجه نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، از ابتدای شیوع کرونا به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این مجموعه کمک شده نیز از همین جنس است.


سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در شهرداری مشهد نیز، فهرستی بلند از اقداماتی را پیش رویمان می‌گذارد که برای مدیریت این بیماری در سازمان‌های ذیل شهرداری مشهد انجام شده است، آن هم فقط در ماهی که گذشت.


سیدمهدی حسینی، به اهم اقدامات انجام شده به تفکیک سازمان‌های تابعه اشاره می‌کند. اقداماتی که ریز یا درشت بر هم ترجیح ندارند و در حکم حلقه‌هایی هستند که فقدان هریک، زنجیره خدمات را از وضعیت مطلوب کنونی دور می‌کند. برای مثال، نمایشگاه بین المللی مشهد که برای تجهیز و تبدیل به یک مرکز منفصل درمانی ویژه خدمات کرونایی، خرده کار‌های زیادی لازم داشت تا سالن مفاخر به درمانگاه، سالن عطار به محل واکسیناسیون، سالن هشت ضلعی به بیماران سرپایی و پارکینگ به واکسیناسیون خودرویی اختصاص پیدا کند.


آماری که او برای خدمات مرکز پزشکی شهرداری فقط در یک ماه گذشته عنوان می‌کند، عدد‌هایی درشت از جنس چندین هزار است. تحویل ۳۰۰ هزار ماسک، واکسینه کردن ۱۲ هزار نفر از کارکنان درمعرض خطر مثل راننده‌های وسایل حمل ونقل عمومی، پذیرش ۱۰ هزار بیماردر مراکز درمانی شهرداری، ۲ هزار آزمایش خون، درکنار تجهیز ۹ مرکز واکسیناسیون، تعدادی از کار‌هایی است که به نفع سلامت مردم انجام شده است.


سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در شهرداری مشهد، به امکانات اطلاع رسانی در شهرهم اشـاره می‌کند که برای افزایش آگاهی مردم، بسیج شد و همچنان با هشدارهایش، پیش چشم شهروندان قرار دارد؛ آن قدر پرشمار و واضح که دیگر هیچ کس نمی‌تواند مدعی باشد از اوضاع و احوال این روز‌های شهر بی خبر است. خیابان‌های پر‌آمدوشد، نمایشگر‌های دیجیتال، تلویزیون‌های شهری، مانیتور‌های مترو و تابلو‌های ترافیکی، تعدادی از این فرصت هاست که باز هم به نفع مردم و به امید افزایش مراعات باید‌های بهداشتی استفاده شده است.

از غسالخانه‌ها تا ناوگان حمل ونقل عمومی

حسینی گریزی هم به روز‌های پرکار غسالخانه‌ها و آرامستان‌های شهر می‌زند که پذیرای پیکر متوفیان کرونایی و بازمانده‌های مصیبت زده شان هستند. او خبر «افزایش سایبان در غسالخانه‌ها و توزیع آب معدنی میان مراجعان» را که چند روز پیش منتشر شد، این طور تکمیل می‌کند: کار‌های مختلفی در آرامستان‌ها انجام شده است تا از ازدحام شهروندان جلوگیری شود.

 

ناوگان اعزام آمبولانس دوبرابر و شیفت‌های کاری زیاد شد. بلوک‌های خاک سپاری هم زمان افزایش پیدا کردند. سالن انتظار و محوطه حضور مراجعان، هر روز بی استثنا ضدعفونی می‌شوند. برای حفظ سلامتی کارکنان، آزمایش‌های دوره‌ای درنظر گرفته شده است، به ویژه برای آن‌هایی که جزو اکیپ دفن اموات کرونایی هستند و بعد از هر تدفین، از کانکس‌های ضدعفونی خودکار استفاده می‌کنند.


او از کنار خدمات سازمان مدیریت پسماند با تمام اهمیتش، با بیان یک آمار می‌گذرد، آماری که برای درک حساسیت کار این گروه از خادمان شهر کافی است؛ «میزان زباله‌های عفونی و بیمارستانی که هر روز جمع آوری و به صورت بهداشتی دفن می‌شود، از مرز ۲۳ هزار کیلوگرم عبور کرده است.»


مترو، اتوبوس، تاکسی و ایستگاه‌های سوار که بدنه حمل ونقل عمومی شهر و حومه اش را می‌سازند، محور دیگری است که با گزارش عملکرد مفصل برای مقابله با کرونا، در صحبت‌های سخنگوی ستاد کرونای شهرداری مشهد، برجسته است. حسینی با قید «همه» از ضدعفونی کردن روزانه ناوگان، پایانه ها، توقفگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های سوار می‌گوید؛ همچنین از ۱۱۵ ناظری که در پایانه‌ها و ایستگاه‌های پرازدحام اتوبوس مستقر شده اند تا هم به کسانی که ماسک ندارند، تذکر بدهند و هم ظرفیت داخل اتوبوس‌ها را نظارت کنند.

 

حذف فروش بلیت حضوری در پایانه‌های مسافربری، غربالگری و واکسینه کردن تاکسی رانان و استقرار گروه‌های پایش سلامت در ایستگاه‌های مترو، گوشه‌هایی از تلاش مجموعه مدیریت شهری برای تسریع در خاتمه موج پنجم کروناست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->