نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

روزشماری برای صعود تاریخی دختران فوتبالیست ایرانی در تاشکند

  • کد خبر: ۸۰۴۹۴
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
روزشماری برای صعود تاریخی دختران فوتبالیست ایرانی در تاشکند
تاشکند به آوردگاه تحقق رؤیای دختران فوتبالیست ایران تبدیل شده است.

مژده رنگیان/شهرآرانیوز، تیم ملی فوتبال زنان هفته آینده باید برای انجام ۲ مسابقه حساس، ایران را به مقصد ازبکستان ترک کند. قهرمانی اردن در جام کشور‌های عرب‌زبان و پیروزی در مقابل تیم‌های ملی قدرتمند فوتبال زنان همچون مصر و تونس، نشان داد که تیم ملی فوتبال زنان ایران اصلا کار آسانی برای رسیدن به جام‌ملت‌های آسیا ندارد و شاگردان مریم ایراندوست برای رقم‌زدن اولین صعود تاریخ فوتبال زنان به جام ملت‌ها، ۲ مسابقه حساس را در فاصله ۴ روز باید انجام دهند.


این روز‌ها آخرین اردوی متصل به اعزام تیم ملی فوتبال زنان در کمپ تیم‌های ملی در حال انجام است و مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی، و همکارانش در تلاش هستند تا آخرین نکات را نیز به شاگردانشان گوشزد کنند و اشتباهات فردی و تیمی را به حداقل برسانند تا کاروان تیم ملی برای سفر خود که چهارشنبه، ۲۴‌شهریور، انجام خواهد شد، آماده شود. بدون‌شک صعود به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۱ می‌تواند یک دستاورد ویژه در تاریخ فوتبال زنان ایران باشد و یک گام رو‌به‌جلو برای توسعه و پیشرفت فوتبال زنان ایران رقم بزند.

تنیس فوتبال زنانه در مرکز ملی فوتبال

یکی از بخش‌های تمرینی روز گذشته تیم ملی فوتبال زنان، «تنیس فوتبال» بود که عکس‌های جالبی از آن در رسانه‌ها منتشر شد؛ تمریناتی که با مربیگری ایراندوست برای دختران فوتبالیست برگزار می‌شود، اغلب پر از هیجان و نوآوری است. مریم ایراندوست در کنار تمرینات تاکتیکی که برای آمادگی بیشتر شاگردان خودش طراحی کرده بود، سطح آمادگی آن‌ها را هم با بازی تنیس فوتبال به چالش کشید تا از شرایط آن‌ها ارزیابی داشته باشد. ملی‌پوشان فوتبال هم با شور‌و‌حرارت خاصی رقابت جذاب تنیس فوتبال را دنبال کردند و برای یکدیگر کری‌خوانی نیز داشتند. سمانه چهکندی و سارا دیدار، ۲ بازیکن خراسانی هستند که این‌روز‌ها در این تمرینات حضور دارند.

جای خالی ستاره‌ها

سرشین کمانگر، افسانه چتر‌نور، کوثر عنبری، فاطمه اردستانی و فاطمه خندان چهره‌هایی هستند که در طول این مدت درگیر آسیب‌دیدگی‌ها شدند و از اردو‌های تیم ملی بازماندند. ایراندوست خطاب به آن‌ها گفته است که جایگاهشان در تیم ملی محفوظ است و با تلاش و توانایی دوباره پیراهن تیم ملی را به تن می‌کنند و البته در طول مسابقات آن‌ها را در قلب خود به‌همراه دارند.


مریم ایراندوست در صفحه شخصی خود برای آن‌ها نوشت: ما همیشه به بازیکنانی که به پیراهن تیم ملی و پرچم کشورشان متعهد هستند، افتخار می‌کنیم؛ بازیکنانی که جانانه در تمامی اردو‌ها تلاش کردند و بی هیچ شرط‌و‌شروطی برای تیم ملی جنگیدند تا بتوانند مسیر موفقیت تیم را هموار سازند. من در‌برابر وجود پرمهرتان تعظیم می‌کنم و از شما سپاسگزارم برای این معرفت.

بازگشت «خانم کاپیتان» و «خانم گل»

با گذر از روز‌های طولانی مصدومیت، حالا خانم گل فوتبال ایران آماده درخشش در مقدماتی جام ملت‌ها و خط حمله تیم ملی است. یکی از خبرهای خوش در آستانه اعزام تیم ملی فوتبال زنان به تاشکند، رسیدن زهرا قنبری، کاپیتان تیم ملی و خانم گل فوتبال ایران، به شرایط ایدئال بازی بود و مریم ایراندوست نیز نام وی را در فهرست ۲ اردوی اخیر تیم ملی قرار داد تا قنبری با دیگر‌ملی‌پوشان بتواند هماهنگی لازم را به دست بیاورد و آماده حضور در ۲ مسابقه حساس مرحله مقدماتی جام ملت‌ها شود.


این مهاجم سی‌ساله اهل کنگاور که بهترین گل‌زن تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان ایران است و به‌همین‌علت هم عنوان «خانم‌گلی» را به دوش می‌کشد، تجربه زیادی در عرصه ملی دارد؛ چرا‌که او از پانزده‌سالگی و پس از آنکه در تیم ملی جوانان درخشید، جواز پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگ‌سالان را به دست آورد و روز‌های تلخ‌و‌شیرین بسیاری را نیز در پیراهن تیم ملی تجربه کرد.


قنبری حالا مقابل بنگلادش و اردن هم امید اول گل‌زنی تیم ملی فوتبال زنان ایران است و هم اینکه علاقه زیادی دارد تا برای اولین‌بار طعم شیرین صعود به جام ملت‌های آسیا را بچشد؛ آن‌هم در کسوت کاپیتان تیم ملی. مطمئنا زهرا قنبری نقشی کلیدی در ترکیب تیم ملی داشته و دارد و با توجه به حضور بازیکنان جوان در فهرست تیم ملی فوتبال زنان، حضور وی در ترکیب می‌تواند وزنه سنگینی به شمار بیاید و همچنین انتقال تجارب مفید و مثبتی از وی به بازیکنان جوان صورت پذیرد.

برنامه بازی فوتبالیست‌ها

مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا شهریور‌۱۴۰۰ در ۴ گروه چهار‌تیمی و ۴ گروه سه‌تیمی برگزار می‌شود که تیم‌های اول هر گروه به مرحله نهایی مسابقات صعود می‌کنند. تیم ملی فوتبال زنان ایران که با اردن و بنگلادش در گروه «جی» قرار دارد، کار خود را از ۳۰‌شهریور آغاز خواهد کرد. روز سه‌شنبه ۳۰‌شهریور از ساعت‌۱۵ به وقت محلی و در استادیوم بنیادکار تاشکند، ایران برابر بنگلادش به میدان می‌رود و شنبه سوم مهر نیز حریف اردن خواهد بود. مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا هم ۳۰‌دی تا ۱۷‌بهمن‌۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. ژاپن، استرالیا، چین و هند میزبان از قبل به مرحله نهایی صعود کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->