تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید
سرخط خبرها

مخالفان تزریق واکسن کرونا چطور فکر می‌کنند؟

  • کد خبر: ۸۰۶۴۳
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
  • ۱
مخالفان تزریق واکسن کرونا چطور فکر می‌کنند؟
«معلوم نیست توی اینا چی ریختن» جمله عمومی و به ظاهر معترضانه تمام آن‌هایی است که دست کم در ایران نمی‌خواهند به هیچ وجه واکسن بزنند. از ابتدای شروع واکسیناسیون عمومی در دنیا، عده‌ای از تزریق آن خودداری کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «معلوم نیست توی اینا چی ریختن» جمله عمومی و به ظاهر معترضانه تمام آن‌هایی است که دست کم در ایران نمی‌خواهند به هیچ وجه واکسن بزنند. از ابتدای شروع واکسیناسیون عمومی در دنیا، عده‌ای از تزریق آن خودداری کردند.

همین موضوع باعث شد دولت‌ها به فکر راهکاری برای ترغیب شهروندانشان برای شرکت در واکسیناسیون شوند و حتی در برخی کشور‌ها کار به هدایای نقدی و غیرنقدی هم کشید، اما وضع فرق چندانی نکرد، چراکه برخی والدین در آن کشور‌ها بسیاری از خطرات پزشکی را با دریافت واکسن در کودکانشان مرتبط می‌دانند، از جمله می‌گویند؛ اوتیسم یکی از تبعات احتمالی واکسینه شدن است. از آن طرف، برای قطع زنجیره کرونا باید بیش از ۷۰ درصد جمعیت آن کشور واکسینه شوند. اعتراض ها، اما کم کم به خیابان‌ها کشیده شد و جمعیت مقابله با واکسن در دنیا شکل گرفت که می‌خواستند همه را از به اصطلاح عوارض آن آگاه کنند.

نکته دیگر اینکه برخی از دولت‌های اروپایی ناچار شدند از قوه قهریه استفاده کنند و برای افرادی که واکسن نمی‌زنند مقررات سفت و سختی اعمال کنند. این موضوع کار را بدتر کرد و حالا شاهد اعتراض‌ها و حتی زد و خورد با مأموران امنیتی در پاریس هستیم. اعتراض‌ها به واکسن کرونا در داخل کشور هم ادامه دارد و محدود به قشر خاصی هم نیست. در میان معترضین هم تحصیل کرده‌ها وجود دارند و هم مردم عادی، اما مهم‌تر از هر چیز دلایل مخالفان با تزریق واکسن است؛ حرف‌هایی که روشن نیست به کدام منبع استناد می‌کند و بر پایه کدام تحقیقات است.

 

گاهی حتی دلایل رنگ وبوی فانتزی و طنازانه به خود می‌گیرند آن هم در شرایطی که تا همین چند وقت پیش، مطالبه گری زیادی برای تهیه و تزریق واکسن وجود داشت. مثلا یکی از مخالفان تزریق واکسن در گفتگو با روزنامه «همشهری» گفت می‌خواهد فرزند دیگری هم داشته باشد و دوست ندارد عقیم شود! عده‌ای هم که منتظر اثربخشی واکسن‌های کرونا هستند و عده‌ای هم منتظر آمدن واکسن‌های بهتر و مؤثرتر، اما رئیس انجمن ویروس شناسی ایران مدتی قبل در گفتگو با رسانه‌ها به همه توصیه کرد: «هر واکسنی که در دسترس بود، حتما بزنند.»

 

برخی از مخالفت‌ها با واکسن به طور مستقیم ناشی از اعتماد نداشتن به علم است. این عده به علمی که بر آن آگاهی ندارند، مظنون هستند و به مواد شیمیایی مورد استفاده در واکسن‌ها شک دارند. هرچند برخی به دلیل حساسیت از دریافت واکسن سر باز می‌زنند برخی دیگر به دلایل شخصی یا به دلیل اهمیتی که برای سلامت فرزندانشان قائل هستند با آن مخالفت می‌کنند، اما این مخالفت‌ها بدون تبعات نخواهد بود. در گذشته مخالفت با دریافت واکسن در ظهور دوباره بیماری عفونی ریشه کن شده نقش داشته است. مثلا سرخک یک بیماری مرگبار است و کارشناسان بهداشتی توضیح می‌دهند که خودداری والدین از واکسینه کردن کودکانشان باعث شیوع دوباره آن خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
معلوم نیست با چه یقینی از علمی که هر از چندگاهی از لزوم توقف در مصرف دارویی خاص به دلیل عواقب آن اطلاعیه می هد، دفاع می کنید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->