سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

قیمت خودرو «تارا ایران خودرو» دنده دستی در بازار مشخص شد + قیمت و مشخصات فنی (۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۶۸۰
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
  • ۴
قیمت خودرو «تارا ایران خودرو» دنده دستی در بازار مشخص شد + قیمت و مشخصات فنی (۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰)
تارا خودرو تارا جدیدترین محصول ایران خودرو است که نمونه دستی آن بتازگی وارد بازار شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، خودرو تارا ایران خودرو جدیدترین محصول ملی بزرگترین خودروساز کشور است که در قالب بدنه سدان‌ جمع‌وجور طراحی شده و پلتفرم آن اساسا با ساخته کمپانی فرانسوی پژو یعنی مدل ۳۰۱ مشابهت فراوانی دارد.

شرکت ایران خودرو در اواسط دهه 90 شمسی پس از بازگشت مجدد کمپانی پژو به بازار ایران تصمیم گرفت تا یکسری از تولیدات جدید این خودروساز مطرح فرانسوی را در کشورمان به تولید برساند که از جمله آنها می‌توان به پژو ۳۰۱ ، پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ اشاره کرد. متاسفانه از این میان تنها پژو ۲۰۰۸ ، آن هم به صورت نسبتا محدود روی خط تولید شرکت ایرانی قرار گرفت و نمونه‌هایی از آن در بازار کشورمان به فروش رسید. پژو ۳۰۱ نیز تنها به صورت بسیار محدود و در قالب نمونه‌های وارداتی در اختیار مشتریان داخلی گذاشته شد و هیچ‌گاه اثری از نمونه‌های مونتاژی آن مشاهده نشد.

قیمت خودرو تارا دنده دستی در بازار مشخص شد

اما شرکت ایران خودرو که امتیاز استفاده و توسعه پلتفرم این محصولات را از کمپانی فرانسوی خریداری کرده بود، در همین راستا تصمیم گرفت خودش به ارائه نمونه‌های داخلی‌سازی شده پژو ۳۰۱ بپردازد. بر این اساس مدتی پس از شروع تحریم‌های جدید و خروج دوباره کمپانی پژو از بازار ایران، شرکت ikco خبر از تولید پژو ۳۰۱ ایرانی داد و حتی خط تولید آن را هم به صورت آزمایشی افتتاح کرد. اما گویا تولید پژو ۳۰۱ ایرانی چندان باب میل مسئولان ایران خودرو نبود و آنها که مالکیت معنوی استفاده از پلتفرم پژو ۳۰۱ را در اختیار داشتند، تصمیم گرفتند تا یک محصول با نام و نشان ایرانی به بازار کشور ارائه دهند تا دیگر اثری از لوگوی شریک فرانسوی بدعهدشان روی محصولات ایرانی دیده نشود.

قیمت خودرو تارا دنده دستی در بازار مشخص شد

با پیروی از چنین فلسفه‌ای، در بهمن 1398 شرکت ایران خودرو یک محصول سدان جدید با طراحی چهره متفاوت رونمایی کرد که به اختصار با کد کی ۱۳۲ شناخته می‌شد. مدتی بعد و پیش از شروع فرایند رسمی تولید کی ۱۳۲ ، شرکت ایران خودرو نام « تارا » را برای سدان جدید خود در نظر گرفت و پیش‌فروش آن را از سال ۹۹ آغاز کرد تا اینکه در شهریورماه 1400 شاهد عرضه و تحویل نمونه های دنده دستی این خودرو در بازار هستیم.

این خودرو هم اکنون در زمان نگارش خبر (۲۳ شهریور ۱۴۰۰) در بازار بستگی به رنگ خودرو بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری میشود.

منبع: اخبارخودرو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
می شه منو درقرعکشی شرکت کنید گوشی گدیمیه لینکو بالا نمییاره
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
0
5
خدا ایران خودرو و سایپا رو از ریشه برداره که بی کیفیت ترین خودروهای جهان رو تولید میکنند و دولت هم تمام قد حمایت شون میکنه ...بدبخت مردم بیچاره هستن که مجبور هستن این محصولات شون رو سوار بشن ....حتی یک نفر هم از خودشون از مدیر تا کارگر ماشین های تولید خودشون رو سوار نمیشن ......این خودرو بی کیفیت رو هم با هزار التماس و قرعه کشی به ما نمیدن ... بخدا خجالت داره این همه ظلم بسه دیگه
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
2
ملتو بیچاره کردن سایپانامطمئن و ایران خودرو
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
1
1
خیلی خیلی خوبه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->