تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

نگاهی به اخبار افغانستان (۲۳ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۷۱۰
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
نگاهی به اخبار افغانستان (۲۳ شهریور ۱۴۰۰)
یکی از مقامات طالبان اخبار مربوط به کشف پول و طلا از خانه امرالله صالح در پنجشیر را تکذیب کرد، در همین حال سازمان ملل از اختصاص بیش از یک میلیارد دلار کمک به افغانستان خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نگاهی به اخبار افغانستان در ساعت‌های گذشته؛

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ آمریکا گفت که گروه طالبان نتوانسته حکومت فراگیر با معیارهای بین‌المللی را تشکیل دهند.

 

وی که در برابر نمایندگان کنگره آمریکا در نخستین حضور خود پس از خروج آمریکا از افغانستان سخن می‌گفت ادامه داد: طالبان برای کسب مشروعیت حکومت‌شان، نیازمند عملی‌کردن انتظارات و تعهدات در زمینه‌ی حقوق بشری هستند.

 

کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل به تازگی گفته است: اگرچه طالبان بیانیه‌هایی درباره عفو کارکنان سابق امنیتی و دولتی، ممنوعیت بازرسی منازل و تأمین حقوق زنان صادر کرده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد این موارد با تعهدات اعلام شده، در تضاد است.

 

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه از آمادگی ایران برای تسهیل ارسال کمک‌های انسان دوستانه کشورهای مختلف به افغانستان خبرداد و برضرورت تامین کمک‌های فوری انسان دوستانه و همچنین کمک به مردم این کشور و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کرد.

 

سازمان ملل در یک نشست اضطراری درباره افغانستان اعلام کرد که کشورهای حامی بیش از یک میلیار دلار کمک فوری انسان دوستانه به افغانستان کمک خواهند کرد.

 

معاون کمیسیون فرهنگی طالبان کشف ۶.۵ میلیون دلار پول نقد و انبار سلاح از خانه‌ امرالله صالح در ولایت پنجشیر را رد کرد.

 

رسانه‌های محلی افغانستان درباره طرح جدید وزارت تحصیلات نوشته‌اند، دانشجویان ملبس با جامه‌ی اسلامی از پیش تعیین شده باشند.

 

دانشکده‌های که در صنف‌های آن دانشجویان دختر کمتر از ۲۰ درصد باشند، دانشجویان دختر باید به دیگر دانشکده‌ها منتقل شوند. صنف‌ها (کلاس‌) باید توسط شیشه‌های دودی جدا شوند و تا زمانی‌که استاد در صنف نیاید، دانشجویان پسر حق ورود به صنف را ندارند. پسران باید طرف دروازه صنف بنشینند.

 

اگر دختران و پسران در پهلوی هم درحال صحبت دیده شوند، مورد بازپرس قرار می‌گیرند؛ اگر بین شان رابطه‌ی نامشروع بود به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌شوند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->