کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

وزیر ارتباطات برای سازمان فناوری اطلاعات سرپرست منصوب کرد

  • کد خبر: ۸۰۷۱۹
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
وزیر ارتباطات برای سازمان فناوری اطلاعات سرپرست منصوب کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی محسن نادری‌منش را به عنوان سرپرست سازمان فناوری اطلاعات منصوب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - کمتر از یک ماه از شروع کار عیسی زارع‌پور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گذرد و او هنوز معاونت‌ها و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه خود را مشخص نکرده است؛ اما او امروز (۲۳ شهریور) به دلیل کناره‌گیری امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم، محسن نادری‌منش را که عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات بود به سمت سرپرستی این سازمان انتخاب کرد. در حکم نادری‌منش آمده است:

نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندتان در امور مدیریتی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به استناد ماده‌های ۱۶ و ۱۵ اساسنامه به سمت «سرپرست سازمان فناوری اطلاعات ایران» منصوب می‌کنم.


زارع‌پور در حکم نادری‌منش ابراز امیدواری کرده است که سرپرست جدید سازمان فناوری اطلاعات در چارچوب اساسنامه، ضوابط و مقررات مربوطه برای تحقق اهداف «دولتی مردمی، ایرانی قوی» موفق ظاهر شود. در کارنامه کاری نادری‌منش که از آذر ۹۷ عضو هیئت عامل این سازمان مشغول به کار بوده، ریاست هیئت مدیره اندیشگاه آتی‌نگار و نایب رئیسی هیئت مدیره زیست‌فناوری دارویی نادری هم دیده می‌شود.


سازمان فناوری اطلاعات در دوره وزارت محمدجواد آذری جهرمی با توجه به اهمیت اکوسیستم استارت‌آپی، به سازمانی توسعه‌ای در زمینه کمک به حل مشکلات و مسائل استارتاپ‌ها تبدیل شده بود. امیر ناظمی در زمان ریاستش در سازمان فناوری اطلاعات، آن‌طور که خودش باور دارد، با تهیه و تصویب طرح نوآفرین و همچنین تصویب شیوه‌نامه ساماندهی و کاهش شکایت دستگاه‌های اجرایی از کسب‌وکار‌های نوپا، از سال ۹۷ تا حدود زیادی فیلترینگ کسب‌وکار‌های نوپا را به صفر رساند.

در ۴ سال وزارت جهرمی در وزارت ارتباطات این سازمان با برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های توسعه‌ای، تعداد نصب اپلیکیشن‌های ایرانی را که در شروع وزارت ارتباطات دولت دوازدهم (سال ۹۶) زیر ۱۰۰ میلیون بود، به ۷۵۰ میلیون بار نصب فعال در کشور رساند. طبق برآورد‌های که او در گفتگو با ماهنامه پیوست داشته است، اگر تعداد کاربران تلفن همراه در کشور را ۸۴ میلیون نفر در نظر بگیریم، روی هر گوشی بیش از ۹ اپلیکیشن ایرانی نصب شده است. ناظمی در این گفتگو تأکید کرده بود که در دولت یازدهم با آزادسازی نسل ۴G و ۳G تلفن همراه و پا گرفتن کسب‌وکار‌های نوپا شروع شد؛ اما رشد اصلی آن‌ها بر اساس آمار‌هایی که خود شرکت‌های استارت‌آپی منتشر می‌کنند، از سال ۹۶ اوج گرفته است. طبق اعلام نظر او، رشد اکوسیستم استارت‌آپی یعنی پا گرفتن اقتصاد دیجیتال در کشور؛ اقتصادی که در سال ۹۶ تأثیرش در رشد تولید ناخالص ملی صفر بوده و در سال ۹۸ به ۶٫۵ درصد رسیده است.

با اینکه بعد از چند هفته به‌تازگی وزیر ارتباطات برای سازمان فناوری اطلاعات سرپرست مشخص کرده است؛ اما از جمله نامزد‌های ریاست برای این سازمان نام‌های، چون علی‌اصغر انصاری، مشاور امیر ناظمی در دوره گذشته که از جمله مدیران تأثیرگذار در توسعه شبکه ملی اطلاعات است و همچنین محمد شریف خانی، معاون سابق فضای مجازی سازمان صداوسیما هستند.

 

منبع: زومیت

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->