۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رتبه‌بندی معلمان با افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی حقوق، تغییر شکل خواهد داشت (۲۴ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۸۰۷
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
  • ۱۱
رتبه‌بندی معلمان با افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی حقوق، تغییر شکل خواهد داشت (۲۴ شهریور ۱۴۰۰)
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: اجرای رتبه‌بندی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ظاهراً شدنی نیست، رتبه بندی معلمان تغییر شکل خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: ۱۰ سال است براساس قوانین برنامه‌های پنج ساله کشور و سند تحول بنیادین هدف‌گذاری شده است که رتبه‌بندی بین معلمان انجام شود و تا سال گذشته اتفاق نیفتاده بود تا اینکه مجلس یازدهم آغاز شد و بنده به تقاضای همه اعضای کمیسیون آموزش مجلس از دولت پیگیر وضعیت رتبه‌بندی شدم.

وی افزود: ۲۵ اسفند ۹۹ لایحه رتبه‌بندی از سوی رئیس جمهور سابق به صورت عادی به مجلس فرستاده شد و در کمیسیون آموزش بررسی اولیه را انجام دادیم. همچنین ۹۶ درصد نمایندگان مجلس به کلیات رتبه‌بندی در صحن مجلس رأی دادند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شاکله رتبه‌بندی ایراداتی داشت که آن را اصلاح کردیم و این اصلاحات در مفاد لایحه دولت تغییراتی ایجاد کرد؛ به ویژه در ماده ۷ لایحه و ۵ گروهی که از یک تا پنج پیش‌بینی کرده بودند؛ در کمیسیون آموزش برای این رتبه‌ها عناوینی را انتخاب کردیم که برگرفته از رتبه‌های دانشگاهی بود از جمله آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم و حقوقی که برای این رتبه‌ها باید پرداخت می‌شد، مشخص کردیم.

منادی همچنین اضافه کرد: طبق قانون، مجلس نمی‌تواند بالاتر از آنچه که دولت پیش‌بینی کرده است تغییراتی در لایحه ایجاد کند و اگر یک ریال بار مالی داشته باشد شورای نگهبان آن را رد می‌کند. در کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد دادیم و ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی را مبنا قرار دادیم، آقای نوبخت با بنده تماس گرفتند و به دفتر او رفتم و اسامی ۵ گروه که حقوقشان متناظر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بود، ارائه شد.

وی درباره اهداف رتبه‌بندی مطرح کرد: با آقای نوبخت که صحبت کردیم تأیید کرد اعتبار رتبه‌بندی را تأمین می‌کنیم، اما یک باره نامه محرمانه آقای نوبخت برای آقای قالیباف آمد که ما این پول را نداریم! اهداف رتبه‌بندی بدین شرح است: کیفیت‌بخشی به فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی و توسعه نظام‌مند شایستگی‌های حرفه‌ای و تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه قرار بود رتبه‌بندی معلمان از ابتدای سال اجرایی شود، مانع چیست؟ متذکر شد: از زمانی که لایحه تصویب و ابلاغ شود اجرا خواهد شد. قبل از اینکه دولت شروع به کار کند لایحه رتبه‌بندی را تصویب کردیم و آقای نوبخت به ما قوّت قلب داد که پول آن تأمین خواهد شد و بعد از آن آقای نوبخت را به کمیسیون دعوت کردیم که در تماس تلفنی با اعضای کمیسیون اطمینان داد که این پول تأمین می‌شود و چند روز بعد بنده به صورت مکتوب نامه نوشتم تا بدانیم هزینه رتبه‌بندی چقدر می‌شود.

منادی درباره اینکه اعلام شد رتبه‌بندی معلمان متناسب با بودجه ۱۴۰۰ تغییر می‌کند به چه معناست؟ متذکر شد: نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه سابق برای ما آمد که براساس جزء یک بند و تبصره قانون بودجه امسال، ۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان منبع برای رتبه‌بندی قابل استفاده است، اما این ۲۰ هزار میلیارد در بودجه خواهر و برادر دارد و اگر حاصل شود و اموال به فروش برود دستگاه‌های دیگر نیز از این بودجه سهم دارند.

وی بیان کرد: در جایی از لایحه رتبه‌بندی گفته است حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق متوسط تمام کارکنان دولت شود؛ وزیر آموزش و پرورش قبلاً گفته بود رتبه‌بندی را در بودجه ۱۴۰۰ با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی لحاظ کردیم که بنده گفتم ۱۵ هزار میلیارد تومان و معلمان درخواست داشتند که با ۳۰ هزار میلیارد تومان، رتبه‌بندی را امسال اجرا کنیم. اگر کمیسیون مجلس بر همان رتبه‌بندی متناظر با هیئت علمی بایستد، آقای نوبخت گفت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و آقای قالیباف و سایرین گفتند ۱۶۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و کل بودجه وزارت آموزش و پرورش ۱۱۶ هزار میلیارد تومان است؛ ظاهرا این شدنی نیست، ولی اگر کمیسیون بر روی این موضوع ایستاد به صحن علنی مجلس برای رأی‌گیری می‌رود.

 

تغییر شکل رتبه‌بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: روش دیگری که بیان کردند این است که اولین کاری که رتبه‌بندی می‌کند این است که قد معلمان را به لحاظ کیفیت، مهارت و علم می‌سنجد و اگر حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق متوسط کارکنان دولت که الآن حدود ۶ و نیم میلیون تومان است، باشد، حقوق معلمان یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و اگر ۵۰ درصد اِعمال شود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد که این نیز خوب است و برای معلمان حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان افزایش حقوق رقم می‌زند. پیشنهاد این است معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم کارامد و استاد معلم را داشته باشیم که استاد معلم بالاترین افزایش حقوق را خواهد داشت.

منادی متذکر شد: درباره این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصمیم‌گیری خواهد شد و در قبال کیفیت معلمان حقوق آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و منبع اعتبار آن بودجه ۱۴۰۰ است و رئیس سازمان برنامه و بودجه حق جابه‌جایی دارد. بند و تبصره دو می‌گوید اعتبار لازم از محل فروش اموال تأمین شود، اما الآن اموال فروخته نشده است و می‌توانند محل اعتبار آن را جابه‌جا کنند.

وی درباره اینکه اگر بودجه رتبه‌بندی مشروط به بودجه سنواتی شود انتقاد‌هایی انجام می‌شود، بیان کرد: وقتی اسم ردیف در بودجه است می‌توانیم در سقف بودجه ۱۴۰۰ اعتبار آن را تأمین کنیم و اگر حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق کارکنان دولت باشد به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و اگر ۵۰ درصد باشد به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این کار باید با هر عددی که باشد، شروع شود و در آینده آن را ارتقا دهیم و حتی برای کارکنان بخش اداری که معلم هستند و بازنشسته‌ها نیز پیش‌بینی‌هایی داریم و باید منتظر مصوّبه کمیسیون آموزش مجلس باشیم.پ

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
1
فقط ۸۰ درصد هیئت علمی دانشگاه.وسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
1
خبر تکراری نگذارید
ه.ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
1
با سلام چون بودجه نیست نمی شود بخشی از حقوق فرهنگیان را حذف کرد با توجه به بودجه ی موجود مثلا یک چهارم را تصویب و اجرا کنید سه چهارم دیگر را بگذارید با بودجه جدید که کسری 200000 میلیارد را در نظر گرفتید اجرا کنید حذف حق الناس مسئولیت ایجاد میکند وهرکس که انجام دهد باید روز قیامت جوابگو باشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
1
تکلیف معلم باید مشخص شود اگر کارمند هست پس طبق سایر کارمندان حقوق و مزایا بگیرد

اگر معلم است پس طبق هشتاد درصد هیت علمی حقوق بگیرد

معلمان نه حقوق ومزایای کارمندان را دارند نه مکفی استادان

این بلتکلیفی معلمان دیگه باید به اخر برسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
1
این طور مجددا به قشر فرهنگیان ظلم خواهد شد یکبار برای همیشه مبنا را بر اساس حقوق اساتید قرار دهید و مشکل را حل کنید یک دکتری در آموزش عالی 30-50 میلیون حقوق ولی در آموزش و پرورش بین 5-8 میلیون با کلی سابقه خدمت ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
1
یک زمانی با مبلغ 45 تومان یارانه میشد یک زندگی را چرخاند الان بعد از ده. سال یک سطل ماست میشود ، مبنای حقوق فرهنگیان را درست کنید « تاکید می کنم مبنا را درست کنید »و برای همیشه مشکل را چاره کنید نه هر سال و هر روز وعده پوچ افزایش حقوق به آنها بدهید ، زحمت معلمان بیش از استادان دانشگاه نباشد کمتر نیست
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
0
1
بنام خدا 25و50درصد با این تورم دردی از معلمان دوانمیکند حالا که میخواهند درصدی افزایش دهند لطف کنند 80درصد به بالا افزایش دهند تا فاصله حقوقی بادیگر ادارات هم کم بشه هم دردی از معلمان بعد از مدتها انتظار واسترس دوا کند ولطف کنند معلمان را واقعا ناامید نکنند
معلم م ج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
1
1
امیدواربودیم دولت رییسی واسمون کاری بکنه ولی فکر همش وعده های پیشینیان داره تکرار میشه ومعلم همچنان زیرخط فقر
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
1
0
سلام برای حقوقهای نجومی و با حق ماموریت‌های آنچنانی که حتی طرفها ۵سانتی هم از محل کارشان دور نمی شوند بودجه هست وقتی نوبت به فرهنگیان کشور می‌رسد همه معلمان سنگ آوار سنگینی میشوند بر سرشان ودر ثانی چطور است که این کارد اداری دور از محضر تعداد اقل شریف آن موقعی که میخواهند یه چیزی به معلمان داده بشود معلم میشوند اما بقیه ایام وقتی یک فرهنگ در اداره برای کارش مراجعه می‌کند با افاده و پز و افاده بی احترام و بی محلی در حق فرهنگیان عزیز میکنند که جای بسی سئوال است
رایج
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
1
0
موظفی تدریس استاد یار بین 10 تا 15 واحد است..در حالی که معلمان اکثرا 30 ساعت تدریس دارند...اگر دولت پول ندارد دلیل افزایش ده میلیونی حقوق هیات علمی هایی که بازدهی انها هم دقیقا در نظام اموزشی مشخص نیست چیست؟ دهها نفر دکتر متخصص از بهترین دانشگاهها اماده پر کردن جای افرادی هستند که حاضر نیستند با حقوق قبلی وزارت علوم کار کنند
با انصاف
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
سلام به دوستان.
واقعا تا حالا با یک استاد جوان دانشگاه صحبت کرده اید که پس از ۳۵ سال سن، و بیست سال درس خوندن، بدون هیچ گونه منزل و ماشین و پس انداز، چطور باید زندگی کنه؟ اصلا اگر بخواهید شغل ها را قیاس کنید، بهتر است دنبال پزشکان باشید و بگوئید حقوق معلمین گرامی به حقوق پزشکان نزدیک شود یا به حقوق نمایندگان مجلس نزدیک شود. معلمان عزیز فقط یک کتاب درسی مشخص را به تعدادی محصل تدریس می کنند. چگونه قرار است که ارتقا بگیرند؟ چه روشهایی برای ارتقا مگر وجود دارد؟ اساتید دانشگاه باید تولید علم کنند، پژوهش کنند، محقق تربیت کنند. مگر این کارها را معلم می تواند انجام دهد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->