افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

تجهیز ناوگان اتوبوس رانی مشهد به سامانه «پرداخت موبایلی»

  • کد خبر: ۸۰۸۶۶
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
تجهیز ناوگان اتوبوس رانی مشهد به سامانه «پرداخت موبایلی»
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد: تا پایان سال ناوگان اتوبوس رانی شبکه حمل ونقل عمومی مشهد به روش پرداخت هزینه سفر با تلفن همراه تجهیز می‌شود.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ با شیوع کرونا و با هدف حذف تبادل پول کاغذی در بین شهروندان و تاکسی رانان در حوزه حمل ونقل عمومی نرم افزار و زیرساخت تحقق این هدف از دو سال قبل به همت سازمان فاوای شهرداری مشهد و با همکاری سازمان تاکسی رانی آغاز شد.

بستر اجرایی کار هم از ابتدای امسال بر روی تعداد زیادی از خطوط تاکسی در مشهد راه اندازی شد و بدین ترتیب کار پرداخت هزینه سفر درون شهری با تلفن همراه از سوی شهروندان و با پیشنهاد تاکسی رانان قوت بیشتری گرفت. روز گذشته درهمین راستا و با هدف ایجاد انگیزه در نوع پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی از سه تاکسی ران پیشرو در تحقق این هدف قدردانی شد.

تجهیز اتوبوس‌ها تا پایان سال

در حاشیه این مراسم مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد به خبرنگار ما گفت: تا پایان سال ناوگان اتوبوس رانی شبکه حمل ونقل عمومی مشهد به روش پرداخت هزینه سفر با تلفن همراه تجهیز می‌شود.


محمدجواد رجائیان افزود: یکی از نکات مهم حوزه حمل ونقل که همواره مورد توجه رانندگان و مسافران بوده موضوع پرداخت هزینه سفر است. در تاکسی و به ویژه تاکسی‌های خطی و گردشی، به دلیل اینکه کرایه برحسب مسافت متفاوت است همواره مشکل پول خرد وجود دارد.

وی ادامه داد: برهمین اساس روش پرداخت مناسبی برای حوزه استفاده از پرداخت تلفن همراه مبتنی بر کیوآرکد برای ناوگان تاکسی رانی مشهد تعریف شد.

تجهیز کامل ایستگاه‌های مترو به سامانه پرداخت موبایلی

وی یادآور شد: برای کل حوزه حمل ونقل عمومی مشهد این برنامه وجود دارد تا پرداخت از طریق تلفن همراه میسر باشد. اکنون تجهیز ایستگاه‌های مترو به طور کامل انجام شده است و روزانه بیش از چندهزار تراکنش موبایلی در حوزه پرداخت هزینه سفر قطارشهری توسط شهروندان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: شهروندان از هر پرداخت خود به این روش در باشگاه شهروندی جایزه می‌گیرند. این ابزار در نهایت جایگزین من کارت خواهد شد و کیف پول موبایلی برای شهروندان خواهد بود. رجائیان ادامه داد: درهمین راستا طی مراسمی در حوزه تاکسی رانی از سه راننده تاکسی که بیشترین آمار تراکنش موبایلی را در دریافت هزینه سفر خود از شهروندان به ثبت رسانده اند قدردانی شده است.

حذف آبونمان تاکسی‌ها با حداقل ۶۰ تراکنش موبایلی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان فاوا منعقد کردیم قرار شد در حوزه تاکسی رانی اگر هر تاکسی ران در هر ماه دست کم ۶۰ تراکنش از طریق کیوآرکد تعریف شده داشته باشد، از پرداخت هزینه آبونمان معاف و این هزینه توسط شهرداری پرداخت شود.


احمد محبی بیان کرد: سازمان فاوا با همکاری تاکسی رانی کیوآرکدی تعریف کرد که توسط آن شهروند هزینه سفر خود در تاکسی را از طریق گوشی همراه پرداخت کند.

وی ادامه داد: امکان استفاده از این کیوآرکد توسط کیف پول‌های الکترونیک دیگر وجود دارد. نزدیک ۵ ماه است که کیوآرکد «شهر من» بر روی تاکسی‌ها تکمیل و اجرایی شده است.

تجهیز ۹۰ درصد تاکسی‌های مشهد به کیوآرکد

وی اظهار کرد: اکنون ۹۰ درصد تاکسی‌های مشهد به این کیوآرکد تجهیز شده اند.
در این مراسم از علیرضا‌هاشم خانی شاه نظری، مجتبی‌صبوری نژاد و رضا نوروزی ضرابی، سه تاکسی ران پیشرو برای دریافت کرایه سفر با تلفن همراه، قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->