۴ مشکل پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی| چالش الهلال!

  • کد خبر: ۸۱۰۳۰
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
  • ۱
۴ مشکل پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی| چالش الهلال!
۴ مشکل بزرگ پرسپولیس برای تقابل با تیمی که استقلال را از آسیا حذف کرد، نشان می دهد که شاگردان گل محمدی کار سختی برای شکست الهلال دارند.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ با انجام قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند و در‌این‌میان الهلال عربستان بار دیگر حریف نماینده ایران شد. تیم پرقدرت و پرستاره عربستانی بعد از حذف استقلال در مرحله قبل مسابقات در این مرحله به پرسپولیس رسیده است تا چالش الهلال برای فوتبال ایران ادامه داشته باشد؛ تیمی که با ۳ قهرمانی و ۴ نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان، از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی امسال نیز هست و این موضوع، کار پرسپولیس را مثل استقلال سخت می‌کند.

همه این‌ها در‌حالی است که پرسپولیس سوای قدرت الهلال ۳ مشکل عمده دیگر هم برای مقابله با این تیم محبوب سعودی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. گفتنی است در دیگر دیدار این مرحله الوحده امارات به‌مصاف النصر عربستان خواهد رفت. در شرق آسیا هم طبق قرعه‌کشی دیروز اولسان و چونبورک‌موتورز کره‌جنوبی با هم بازی می‌کنند و ناگویای ژاپن با پوهانگ‌استیلرز، دیگر‌نماینده کره‌جنوبی، بازی خواهد کرد.

مشکل اول/ تماشاگران

پرسپولیس برای مصاف با الهلال باید به عربستان برود. سعودی‌ها موفق شده‌اند نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای میزبانی این مرحله از مسابقات جلب کنند و حالا هر ۲ بازی این مرحله در غرب آسیا به میزبانی سعودی‌ها برگزار می‌شود. این مسئله به‌خودی‌خود یک فاکتور مثبت برای الهلال محسوب می‌شود، اما با صدور مجوز حضور تماشاگران، حالا تبدیل به یک امتیاز برای آبی‌های ریاض شده است.

بدون‌شک برگزاری بازی در ورزشگاه خالی از تماشاچی به سود پرسپولیس بود، اما حالا وزنه روحی سعودی‌ها به‌شدت سنگین‌تر از سرخ‌پوشان شده است. بنا بر اعلام رسمی باشگاه الهلال، دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در استادیوم امیر فیصل‌بن‌فهد در شهر ریاض برگزار خواهد شد؛ استادیومی قدیمی که در سال‌۱۹۷۱ ساخته شده است و برای نزدیک به ۲۳ هزار تماشاگر ظرفیت دارد.

طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدار‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، با حضور تماشاگران سعودی برگزار می‌شود و هواداران می‌توانند ۶۰‌درصد از ظرفیت ورزشگاه‌ها را پر کنند. به‌این‌ترتیب ۱۴‌هزار هوادار سعودی می‌توانند به استادیوم بیایند و بازی ۲ تیم را که در تاریخ ۲۴‌مهر برگزار می‌شود، ببینند. البته طبق قانون، ۵۰‌درصد ظرفیت ورزشگاه به پرسپولیس اختصاص داده خواهد شد، اما بعید است با توجه به دشواری‌های صدور روادید از‌سوی عربستان، تماشاگران زیادی بتوانند حامی پرسپولیس در این بازی باشند.

مشکل دوم / تعطیلی لیگ

مشکل دیگر بزرگ پرسپولیس برای بازی با الهلال، تعطیلی لیگ است؛ مشکلی که خیلی‌ها می‌گویند علت اصلی شکست استقلال برابر تیم الهلال و پیروزی ضعیف پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان بود. اکنون لیگ داخلی تمام ۴ تیم حاضر در این مرحله مسابقات چند‌هفته‌ای است که آغاز شده و تنها‌لیگی که هنوز شروع نشده، لیگ برتر ایران است. نبودن تیم در شرایط مسابقه آفت بزرگی است که پیامد‌های آن را در بازی‌های مرحله قبل تیم‌های ایرانی دیدیم، جایی که ۲ نماینده از ۳ نماینده ایران از دور بازی‌ها حذف شدند.

مسئله تعطیلی لیگ مورد‌توجه رسانه‌های سعودی هم بوده و روز گذشته بعد از معلوم‌شدن برخورد پرسپولیس و الهلال، چند رسانه عربستان به این موضوع اشاره کردند. مثلا وب‌سایت سعودی‌اسپورت با ابراز‌خرسندی نسبت به حضور‌نداشتن پرسپولیس در رقابت‌های لیگ ایران تا زمان دیدار با الهلال، این اتفاق را یک نوع لطف بزرگ از‌سوی لیگ ایران به الهلال نامیده و نوشته است که پرسپولیس به‌مدت یک‌ماه هیچ دیدار رسمی را برگزار نمی‌کند که این مسئله ممکن است به افزایش هماهنگی میان بازیکنان الهلال کمک کند، چرا‌که آن‌ها درگیر رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان هستند.

مشکل سوم/ زمان برگزاری بازی

بازی پرسپولیس و الهلال دقیقا ۴ روز بعد از بازی ایران و کره‌جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی برگزار می‌شود و این اصلا خبر خوبی برای کادر فنی پرسپولیس نیست. یحیی گل‌محمدی در اردو‌های قبلی پرسپولیس هم چند بازیکن ملی‌پوش خود را نداشت و برای این بازی هم دست‌کم ۲ هفته قبل از بازی چند بازیکن کلیدی خود مثل مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری و شاید چند بازیکن دیگر را در اختیار نخواهد داشت.

آن بلافاصله بعد از بازی با کره‌جنوبی به اردوی پرسپولیس خواهند آمد و غیر از اینکه چندین جلسه تمرینی مهم را از دست داده‌اند، اگر در بازی‌های تیم ملی مصدوم نشده باشند، احتمالا خسته خواهند بود و در مدت باقی‌مانده به بازی با الهلال شاید جز ریکاوری کار دیگری نکنند.

مشکل چهارم/ انتقام و تاریخ

چهارمین مسئله پرسپولیس برای بازی با الهلال، فاکتور‌های روحی روانی است که کفه آن هم به نفع سعودی‌ها سنگین است. قرمزپوشان سال گذشته در فینال غرب آسیا النصر عربستان را شکست دادند که برای آن‌ها بسیار سخت بود، آن‌چنان‌که هنوز بعد از گذشت نزدیک به یک‌سال پیگیر شکایت خود از پرسپولیس در فیفا هستند.

شکست آن‌ها از سرخ‌پوشان در‌حالی‌که از هر جهت نسبت به پرسپولیس برتری داشتند، نه‌تن‌ها سران النصر بلکه عربستانی‌ها را هم خشمگین کرده است و آن‌ها با انگیزه انتقام به‌مصاف پرسپولیس می‌روند؛ موضوعی که مورد‌توجه بسیاری از روزنامه‌نگاران عربستانی و رسانه‌های این کشور قرار گرفت و به‌عنوان‌نمونه عیسی الروقی، منتقد ورزشی و طرف‌دار الهلال، در توئیتر خود نوشت: الهلال باید مقابل پرسپولیس پیروز شود و انتقام خون النصری را که در نسخه سال قبل به دست پرسپولیس حذف شد، بگیرد.

همان‌طوری که الهلال در سال‌۲۰۱۹ با پیروزی برابر السد، انتقام النصری را که به دست تیم قطری حذف شده بود، گرفت. سوای این، آنچه قوت‌قلب و انگیزه به الهلالی‌ها می‌دهد، تاریخچه برگزاری بازی‌های ۲ تیم است. پرسپولیس آخرین‌بار در سال‌۲۰۱۷ الهلال را شکست داده و این در‌حالی است که تیم عربستانی در آخرین برد خود برابر پرسپولیس، تیم آماده برانکو را ۴‌بر ۱ در‌هم کوبید. در کل، الهلال در ۸ تقابل قبلی ۲ تیم فقط یک‌بار باخته که این بدون‌شک نکته امیدوار‌کننده و روحیه‌بخشی برای سعودی‌ها‌ست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
بسبار تحلیل ضعیف و خبیثانه و غیر علمی است.‌یعنی طرفداری از فوتبال رنگی حتی به ضرر تیم داخلی هم برای شما خوشحال کنندست؟؟؟؟؟!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->