آدرس محل‌های برگزاری احیای شب‌های قدر در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| سیاه پوش شدن حرم مطهر رضوی همزمان با ایام شهادت امیرالمومنین(ع) اعمال شب ۱۹ ماه مبارک رمضان + ادعیه و نماز میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر اعزام ۳۵۰۰ مبلغ به مساجد و تکایا در خراسان رضوی ویژه شب‌های قدر خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند
سرخط خبرها

جزئیات برگزاری مراسم دهه آخر صفر در مشهد | صادر نشدن مجوز برای کاروان‌ های پیاده

  • کد خبر: ۸۱۱۳۴
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
جزئیات برگزاری مراسم دهه آخر صفر در مشهد | صادر نشدن مجوز برای کاروان‌ های پیاده
پیشنهاد ممانعت از سفر به مشهد و بستن ورودی‌های شهر برای جلوگیری ورود مسافر به مشهد در دهه آخر صفر از سوی ستاد استانی به تهران فرستاده شده است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ روند کاهشی شیوع کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد که از حدود ۲ هفته قبل آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و براساس آخرین گزارش نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، شمار شهر‌های قرمز استان که در هفته گذشته ۷ شهرستان بود، به ۳ شهرستان کاهش یافته است و از میان ۳۳شهرستان خراسان رضوی، هم اکنون ۱۸شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۲شهرستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

بااین همه، اما دغدغه این روز‌های مسئولان بهداشتی مشهد، ورود حجم زیادی از مسافران و زائران به مشهد در دهه آخر صفر است که می‌تواند زمینه بروز موج ششم را فراهم کند.

آن طور که دبیر ستاد مقابله با کرونای استان در نخستین نشست خبری این ستاد بعد از ۳ هفته تعطیلی گفت، پیشنهاد ممانعت از سفر به مشهد و بستن ورودی‌های شهر مشابه هفته آخر مرداد برای جلوگیری ورود مسافر به مشهد از سوی ستاد استانی به تهران فرستاده شده و ستاد ملی قرار است در یکی‌دو روز آینده پاسخ این نامه را بدهد.

سیدحمید موسوی با اشاره به تدوین دستورالعملی برای دهه آخر صفر از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این شیوه نامه امروز به دست ستاد استانی کرونا رسید و باتوجه به ایرادات جزئی که دارد، قرار است در کمیته امنیتی بازبینی و ایراد‌ها رفع شود و به‌محض تأیید به سازمان‌های مربوط فرستاده خواهد شد؛ این دستورالعمل به دلیل شرایط خاص مشهد در روز‌های پایانی ماه صفر، ویژه این روز‌ها و مختص مشهد نوشته شده است.

امسال هم زائر پیاده نخواهیم داشت

وی از صادرنشدن مجوز برای کاروان‌های پیاده سفر به مشهد خبر داد و افزود: امسال هم مثل سال گذشته زائر پیاده‌ای به مشهد نمی‌آید و مجوز و اعتباری برای این کار صادر نمی‌شود؛ ضمن اینکه به فرمانداران شهر‌های استان و سازمان تبلیغات اعلام شده است که کاروان‌ها را از مبدأ سفر درباره منع سفر پیاده به مشهد توجیه کنند.


موسوی تصریح کرد: برگزاری مراسم مذهبی نیز با همان شیوه نامه‌ای که برای دهه اول محرم تدوین و ابلاغ شد، ممکن است و همچنان برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع است و همان طور که گفته شد، مجوزی هم برای کاروان‌های پیاده صادر نخواهد شد؛ ضمن اینکه نظارت‌ها در روز‌های آینده به دلیل کاهش رعایت شیوه نامه‌ها تشدید می‌شود.

اتوبوس واکسیناسیون

دبیر ستاد کرونای استان با اشاره به افزایش ظرفیت واکسیناسیون در مشهد بیان کرد: ورود واکسن کرونا به خراسان رضوی افزایش پیدا کرده است و در هفته گذشته تا ۸۰ هزار دز هم به صورت روزانه تزریق شده است و باتوجه به اهمیت واکسیناسیون، قرار است فرهنگ سرا‌های شهرداری به پایگاه تجمیعی تبدیل شوند و یک اتوبوس هم به پایگاه سیار واکسیناسیون تبدیل می‌شود؛ با این پیش بینی ها، احتمالا در هفته‌های آینده تا ۱۰۰ هزار دز هم واکسن تزریق می‌کنیم.


آمار‌ها کاهشی است، اما شاید موج ششم از اواخر مهر آغاز شود

رئیس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا نیز با تأکید بر اینکه شیوع کرونا در مشهد و استان اکنون کاهشی شده و شرایط ثابت است، گفت: موج پنجم اکنون در استان به انتها رسیده و نگرانی ما این است که نتوانیم این شرایط را پایدار نگه داریم و همه تلاشمان این است که نگذاریم موج جدیدی آغاز شود.

دکتر محمود شبستری ادامه داد: پیش بینی می‌شود که موج جدید از اواخر مهر و از شرق کشور آغاز شود و گونه غالب «مو» یا «لامبدا» است؛ همچنان که گونه لامبدا هم اکنون در هند، ترکیه و قطر مشاهده شده و البته هنوز این گونه‌ها در ایران یافت نشده است.

۷۰ درصد جمعیت استان باید در دوسه ماه آینده واکسینه شوند

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون گسترده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راه جلوگیری از موج بعدی است، افزود: واکسیناسیون هم اکنون سرعت خوبی گرفته است و باید در دوسه ماه آینده ۷۰ درصد جمعیت مشهد و استان واکسینه شوند تا چرخش قطع شود و در مراسم مذهبی دهه آخر صفر نیز باید مراقبت‌های همگانی انجام شود تا شرایط فعلی پایدار بماند و درگیر موج جدیدی نشویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->