٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره پویش تازه خوزستانی ها برای تأمین هزینه نان مردم محروم

  • کد خبر: ۸۱۱۴۹
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
درباره پویش تازه خوزستانی ها برای تأمین هزینه نان مردم محروم
حالا دیگر نانِ نسیه به خانه بردن محله‌ها چنان درد فراگیری شده است که در چند سال اخیر تعدادی از سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی بخشی از اعتباراتشان برای فعالیت‌های عام المنفعه و خیریه را صرف صاف کردن حساب نسیه مردم می‌کنند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ خرداد امسال، نانوایی‌ها در مرکز توجه مردم و رسانه‌ها قرار گرفتند. روز‌هایی که همه اقلام و اسباب اساسی زندگی با سرعت افسار گسیخته‌ای در حال افزایش بود. در این بین بعضی نانوایی‌ها هم ساعت کارشان را کاهش داده اند. از آن طرف در حاشیه شهر‌های بزرگ، صحنه‌های ناخوشایندی منتشر می‌شد. اینکه برخی هاحالا دیگر پول نان شبشان را هم ندارند. برای همین ناچار هستند نان به نسیه ببرند و سر ماه گروهی پولش را تسویه کنند. برای همین نانوایی‌ها حساب دفتری برای آن‌ها باز می‌کنند. چیزی که تا به حال اتفاق بی سابقه‌ای قلمداد می‌شد به امر معمولی و عادی تبدیل شده بود.

مثلا در گزارشی که یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرده است نشان داد فقر چگونه توانسته روی خرید اساسی‌ترین قوت آدم‌ها تأثیر بگذارد: «هزارتومان می‌آورند می‌گویند سه تا ما هم نمی‌گوییم که این پول دو تا نان است، سه تا نان می‌دهیم با اینکه ضرر ما می‌شود. الان هم که شده ٧٠٠ تومان خیلی‌ها نمی‌دانند گران شده با همان قیمت قدیم می‌آیند می‌خرند. این کاغذ را از دیروز که زدیم خیلی‌ها دعوا کردند. گفتند حلالتان نباشد... غیرقانونی می‌فروشید... از گلویتان پایین نرود... ما هم دیدیم وضع این طور است، گفتیم هر چقدر می‌خواهید بدهید اصلا همان ٥٠٠ تومان را بدهید.»

البته که حالا قیمت نان نسبت به ماه‌های گذشته افزایش زیادی پیدا کرده و به رقم هر قرص ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان برای هر نان سنگک رسیده است. حالا مردم خوزستان که یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است با کمک نانوایی‌ها با ایجاد پویشی با شعار «هیچ کس نباید گرسنه بخوابد» می‌خواهند هزینه خرید نان مردم مناطق محروم را تأمین کنند. این پویش ابتدا از شهر‌های اهواز و ایذه آغاز شد با نصب بنر بر سر در هر نانوایی با جمله «اگر به هر دلیل پول همراه ندارید ۵ نان رایگان هدیه بگیرید.»

وسعت این پویش حالا دارد به تمام شهر‌های خوزستان می‌رسد و نشان می‌دهد مردم ایران همچنان در روز‌های سخت و مشقت بار اقتصادی همچنان به فکر یکدیگر هستند. از آن طرف از استان ایلام خبر رسیده است که خیران شهر‌های محروم سراغ حساب‌های دفتری نانوایان رفته اند و هزینه تمام دفتر‌ها را بدون نام و نشان پرداخت کرده اند. حالا دیگر نانِ نسیه به خانه بردن محله‌ها چنان درد فراگیری شده است که در چند سال اخیر تعدادی از سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی بخشی از اعتباراتشان برای فعالیت‌های عام المنفعه و خیریه را صرف صاف کردن حساب نسیه مردم می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->