رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

کمک تهران به بیروت برای تقویت جبهه مقاومت

  • کد خبر: ۸۱۱۵۳
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کمک تهران به بیروت برای تقویت جبهه مقاومت
بازخوانی واکنش ها به ورود دومین کاروان حامل سوخت ایران به لبنان.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به دنبال بحران سوخت در لبنان، روز گذشته، دومین کاروان کامیون‌های حامل مازوت ایرانی از مرز‌های سوریه عبور کردند و به سوی لبنان در حال حرکت هســـتند. نخـــســتین کـــاروان کامیون‌های سوخت ایرانی نیز روز پنجشنبه ۲۵ شهریور وارد لبنان شد که با جشن و استقبال مردم این کشور همراه بود. این محموله ابتدا با کشتی به بندری در سوریه رفت و سپس ازآنجا با کامیون به لبنان حمل شد.

اما این نقل و انتقال کاروان‌های سوخت از ایران به سوی لبنان با واکنش‌های مختلفی همراه شده است. ازجمله هادی بیگی نژاد، نماینده ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس، در این باره در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «‏ارسال سوخت به لبنان علاوه بر آشکار کردن ابعاد نوینی از قدرت منطقه‌ای ایران، ثابت کرد به جای پیوستن به FATF و دقیق‌تر کردن تحریم‌ها می‌توان با افزایش مبادلات تجاری با کشور‌های تحت تحریم آمریکا، به ظرفیت‌های جدیدی برای تقویت اقتصاد دست یافت.»

کمک‌های ایران با هدف سلطه سیاسی بر لبنان نیست

اما واردات سوخت از ایران، با مخالفت‌ها و انتقاداتی نیز در لبنان همراه شده است. از جمله، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، در گفتگو با شبکه «سی ان ان» واردات سوخت ایران به لبنان را نقض حاکمیت این کشور خواند؛ زیرا این عملیات بدون اجازه دولت انجام شده است. اما در مقابل، صلاح فحص،  نماینده جنبش امل در تهران، در گفتگو با «ایلنا» در پاسخ به انتقادات با محوریت کمک‌های ایران به لبنان از جمله درمورد اخیر انتقال سوخت به این کشور، گفت: برای برخی گروه‌ها در لبنان و همچنین برخی کشور‌های غربی، ایران همیشه متهم است. می‌خواهند مواردی را به تهران تحمیل کنند، اما زیر بار هیچ کدام از فشار‌ها نمی‌رود در نتیجه متهمش می‌کنند؛ زیرا ایران دشمن رژیم صهیونیستی است.

ایران به لبنان کمک می‌کند و بار‌ها هم اعلام آمادگی کرده است که در موارد متعدد به لبنان کمک کند، اما متاسفانه گروه‌هایی در لبنان و حتی خارج از لبنان از این موضوع واهمه دارند و فکر می‌کنند ایران درصدد تسلط سیاسی بر لبنان است و این د رحالی است که من معتقدم ایران تنها کشوری است که در پس کمک‌های خود دید استعماری ندارد. هدف ایران در مرحله اول تقویت مقاومت ضدصهیونیستی و در مرحله دوم کمک به مردم لبنان است و من فکر نمی‌کنم که ایران خواسته دیگری را دنبال کند، زیرا تاکنون و بیش از ۴۰سال پس از انقلاب این چنین بوده است.

همچنین نماینده فراکسیون وابسته به حزب‌ا... در پارلمان لبنان گفت که ارسال سوخت ایران در راستای حفظ کرامت لبنان و شکست تحریم‌های آمریکاست. به گزارش پایگاه خبری «العهد»، ایهاب حماده تأکید کرد: اقدام حزب‌ا... در واردات سوخت در راستای خدمت به مردم و حفظ کرامت آن‌هاست. همه می‌دانند که آمریکا ممانعت می‌کند، اما ایران دست یاری به‌سوی مقاومت دراز می‌کند تا تحریم‌ها علیه ملت لبنان را بشکند؛ بنابراین سوخت را از ایران به سمت سوریه و لبنان می‌فرستد تا علی‌رغم نارضایتی واشینگتن، مرحله جدیدی در سطح سوخت و دارو ایجاد کند و به محدودیت‌های آمریکا هیچ توجهی نکند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->