جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

مراسم روز «شعر و ادب پارسی» هم زمان با سالروز درگذشت سیدمهدی شهیدزاده در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۸۱۱۵۹
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
مراسم روز «شعر و ادب پارسی» هم زمان با سالروز درگذشت سیدمهدی شهیدزاده در مشهد برگزار شد
مراسم «روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی» با عنوان «شعر ایثار» هم زمان با نخستین سالروز درگذشت مرحوم سیدمهدی‌شهیدزاده، از شاعران معاصر که سال‌ها در مشهد زندگی کرده بود، در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز - مراسم «روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی» با عنوان «شعر ایثار» هم زمان با نخستین سالروز درگذشت مرحوم سیدمهدی‌شهیدزاده، از شاعران معاصر که سال‌ها در مشهد زندگی کرده بود، در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضا (ع) مشهد برگزار شد. مرحوم شهیدزاده متولد ۱۳۱۵ در کرمان بود و احداث «انجمن ادبی و فرهنگی پویا» در مشهد از جمله اقدامات فرهنگی او در این شهر است.

در این رویداد که مدیران فرهنگی و جمعی از شاعران و نویسندگان خراسانی حضور داشتند سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شعر از اولین هنر‌هایی است که با دفاع مقدس پیوند خورده است.

به گفته امینی، شعر و ادب فارسی، جوهره و چکیده فرهنگ غنی ایران محسوب می‌شود. بین زبان فارسی و فرهنگ فارسی پیوند دو جانبه‌ای وجود دارد و این دو وام دار یکدیگر هستند و فرهنگ ایران در قالب زبان فارسی ماندگار شده است.

او گفت: هر کجا از زبان فارسی سخن می‌گویند زبان فارسی را به شعر می‌شناسند: اشعار حکیم سخن، فردوسی بزرگ کسی که همه ما افتخار میزبانی او را داریم، همچنان هیجان، حماسه و غرور را منتقل می‌کند، وقتی شعر «بوی موی جولیان» رودکی را می‌خوانیم حس اشتیاق به وطن در درونمان ایجاد می‌شود، اشعار عرفانی مولانا را از شرق آسیا تا غرب اروپا می‌خوانند و تحسین می‌کنند، اشعارا عطار، خیام، حافظ و سعدی و ... در اعصار مختلف پرچم دار فرهنگ و ادب فارسی هستند و به احترام تمامی این شاعران ۲۷ شهریور به عنوان روز شعر و ادب فارسی به صورت نمادین نام گذاری شده است.

به گفته این مقام مسئول وظیفه همه ماست از زبان فارسی مراقبت کنیم، درست نویسی زبان مورد تأکید و وظیفه همه ماست، بی مبالاتی و غلط نویسی به ویژه در فضای مجازی این زبان را تهدید می‌کند باید از ظرفیت این زبان در دیپلماسی فرهنگی استفاده شود، استفاده از ظرفیت دیپلماسی فرهنگی در روابط فرهنگی و بین المللی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین شعر را جزو اولین هنر‌هایی دانست که با دفاع‌مقدس پیوند خورده است: اشعاری که شعرا سرودند تبدیل به سروده‌هایی شد که در دفاع مقدس، اعزام به جبهه و خطوط مقدم خوانده می‌شد و با انتقال روح حماسه به جامعه نقش تأثیرگذاری داشت که برکات آن را نیز دیدیم. وظیفه ما در قبال دفاع مقدس به پایان نرسیده است. یک زمانی جنگ بود و وظیفه داشتیم در جبهه‌ها حاضر شویم و از کشور دفاع کنیم اکنون نیز وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان روز به نسل جدید منتقل کنیم.

در پایان این مراسم آرامگاه مرحوم سیدمهدی شهیدزاده و شهید سروی‌ها و مرحوم قاسم سروی ها، گلباران شد. سید محسن مصطفی زاده و راضیه رجایی نیز اشعاری را با مضمون ارزش‌های انقلاب اسلامی خواندند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->