جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

دختران خراسانی فاتح اولین «فیتنس‌چلنج»| اعزام تیم ملی به اسپانیا

  • کد خبر: ۸۱۱۶۱
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
دختران خراسانی فاتح اولین «فیتنس‌چلنج»| اعزام تیم ملی به اسپانیا
اولین تیم ملی زنان ایران در این رشته برای اعزام به اسپانیا تشکیل شده و دختران خراسانی نیز در این تیم عضویت دارند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ اولین دوره مسابقات فیتنس‌چلنج که یک رشته نوپا و جذاب به حساب می‌آید، با عنوان قهرمانی کشور در بخش بانوان برگزار شد تا مدعیان بر سر تصاحب پیراهن تیم ملی و قرار‌گرفتن در اولین تیم اعزامی بانوان فیتنس‌چلنج نبرد نفس‌گیری را به اجرا بگذارند. گفته می‌شود نفرات برتر برای شرکت در رقابت‌های جهانی اسپانیا انتخاب خواهند شد.

رقابت بانوان در ۴ رده سنی

این رقابت‌ها به میزبانی سالن دوازده‌هزار‌نفری آزادی تهران با حضور نمایندگان استان‌های مختلف کشور در ۴ رده سنی برگزار شد که یک اتفاق بزرگ در تاریخ فدراسیون بدن‌سازی به‌شمار می‌رفت. در‌نهایت خراسان رضوی فاتح نخستین دوره مسابقات فیتنس‌چلنج کشور شد.

در رده نوجوانان هستی تبریزی از خراسان رضوی با ۱۸۸‌امتیاز در رده سوم جای گرفت، اما در رده بزرگ‌سالان شیرین تولایی، ورزشکار تیم خراسان رضوی، با ۳۰۱‌امتیاز قهرمان کشور شد. در پایان رقابت‌های فیتنس‌چلنج و مجموع امتیازات شرکت‌کنندگان، در رده‌بندی تیمی خراسان رضوی به مقام قهرمانی دست یافت و تهران و لرستان به‌ترتیب دوم و سوم شدند. به‌این‌ترتیب باید شاهد حضور ورزشکاران بانوی استان در اولین تیم ملی زنان این رشته بود.

حضور پررنگ خراسانی‌ها

پیش‌از‌این هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام استا‌ن، اعضای تیم خراسان رضوی را به فدراسیون معرفی کرده بود. تیم باشگاه تن‌تاپ از خراسان رضوی متشکل از نفرات برتر استان عازم این رقابت‌ها شد. در ماه‌های گذشته رقابت‌های انتخابی تیم استان در مشهد برگزار و برترین‌ها معرفی شده بودند. شمیم یعقوبیان‌فر، جمیله نخلی نژاد، شیرین تولایی، صدیقه مهدوی، هستی تبریزی، یگانه یحیایی، مریم محمدی، غزاله عبداللهی، نیره کاظمی، ملیحه معصوم‌بیگی، ترانه خورشیدی، فائزه گرمابی، بهاره تقی‌آبادی، اکرم یساقی، عطیه حسین‌زاده و زهرا درگاهی در قالب ۲ تیم «الف» و «ب» از استان خراسان رضوی با نام باشگاه تن‌تاپ برای اعزام به مسابقات معرفی شدند. همچنین هدی بختیاری به‌عنوان سرپرست، عطیه‌ثاقب تقی‌پور به‌عنوان مربی و نسیم خسروی به‌عنوان داور از خراسان رضوی به این مسابقات اعزام شدند.

رشته‌ای جذاب و سالم

در فیتنس‌چلنج پارامتر‌هایی لحاظ می‌شود که فیتنس و آمادگی بدنی و توانایی‌های ورزشی فرد سنجیده می‌شود. از پارامتر‌های مهم در این مسابقات، داشتن توان و استقامت عضلانی مناسب، استقامت قلبی و عروق مناسب، چابکی و سایر پارامتر‌های فیتنس و آمادگی بدنی مبتنی بر مهارت است.

صادق هاشمی، سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام، پیش‌از‌این گفته بود که پدیداری چنین‌رشته‌هایی موجب می‌شود علاوه بر ورزشکاران مرد، به‌دلیل نوع مسابقه و امکان استفاده از پوشش‌های اسلامی مشابه رشته پاورلیفتینگ بانوان که به رشته‌های بانوان در فدراسیون بدن‌سازی و پرورش‌اندام اضافه شده است، در آینده و با اندیشیدن تمهیدات و هماهنگی‌ها، شرایط حضور بانوان نیز در این مسابقات فراهم شود و ورزشکاران ایرانی بتوانند حائز مقام‌های بین‌المللی معتبر در آسیا و جهان شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->