«مرغ» و «نان» بیشترین تخلفات صنفی در خراسان رضوی | طی روز‌های آینده نظارت بر بازار میوه بیشتر می‌شود

  • کد خبر: ۸۱۱۹۵
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
«مرغ» و «نان» بیشترین تخلفات صنفی در خراسان رضوی | طی روز‌های آینده نظارت بر بازار میوه بیشتر می‌شود
مدیر بازرسی و اصناف خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۰هزار بازرسی در استان انجام شده است که ۵۴۹۰فقره فرم گزارش بازرسی به تعزیرات ارسال کردیم که ارزش ریالی این فرم‌ها ۱۷۶میلیارد ریال بوده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امیر دلداری، مدیر بازرسی و اصناف خراسان رضوی، درباره میزان تخلفات و نظارت در ۶ ماه ابتدایی امسال اظهار کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۰هزار بازرسی در استان انجام شده است که ۵۴۹۰فقره فرم گزارش بازرسی به تعزیرات ارسال کردیم که ارزش ریالی این فرم‌ها ۱۷۶میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: تعداد تخلفات شناسایی‌شده ۶۳۰۰تخلف بوده که گران‌فروشی با ۲۸۴۰، درج‌نکردن قیمت و نرخ‌نامه با ۱۶۳۴، کم فروشی با ۵۰۹ و تقلب با ۴۱۹تخلف بوده است.

 

بیشترین تخلفات حوزه نان گران‌فروشی است

وی با بیان اینکه نانوایی‌ها و فروش مرغ بیشترین تخلف را داشته‌اند، اظهار کرد: در بحث نانوایی‌ها از ابتدای سال ۸۷۰۰بازرسی انجام دادیم که ۱۶۴۰فقره به تعزیرات حکومتی به ارزش ریالی ۲۵میلیارد و ۷۱۰میلیون ریال ارسال شده است. گران‌فروشی با ۸۵۴تخلف بیشترین میزان تخلفات بوده و همچنین عرضه خارج از شبکه هم با ۱۰۴تخلف مسئله بعدی بوده است.
دلداری در ادامه اضافه کرد: در بازرسی در سطح بازار گوشت مرغ،۴۷۵۰بازرسی از صنوف انجام شده و ۴۲۵فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۵میلیارد و ۷۳۳میلیون ریال ثبت شده است. برای گران‌فروشی ۲۹۸تخلف، درج‌نکردن قیمت ۸۵تخلف و عرضه خارج از شبکه هم ۲۹تخلف گزارش شده است.

 

۱۲۸۰ پرونده در ۶ ماه اول سال منجر به رضایت شاکی شده است

مدیر بازرسی و اصناف خراسان رضوی درباره اعلام میزان شکایات مردم گفت: در واحد شکایت در این ۶ ماه ۲۴۰۵شکایت کتبی مردمی دریافت کرده‌ایم که۱۲۸۰پرونده منجر به رضایت شاکی شده است. از این میان ۵میلیارد و ۲۰میلیون ریال پول برگشتی به شاکی داشتیم و۷۷۰پرونده هم به تعزیرات ارسال شد. همچنین ۱۰هزار و ۵۰۶گزارش ستاد خبری از طریق سامانه‌های مختلف که مردم با ما در ارتباط هستند، و ۱۰هزار و ۲۰گزارش مردمی هم دریافت کردیم.

دلداری با اشاره به اینکه با شروع کرونا و نظارت‌ها در بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ۴۰درصد نظارت‌ها بر این بخش اختصاص یافته است، یادآور شد: در بحث کرونا ۴۱۶۰گشت مشترک با اداره بهداشت و اماکن انجام دادیم. تعداد تذکرات شفاهی یا همان بازرسی‌ها ۲۴هزار و ۸۰۰مورد بوده است. تعداد اخطار کتبی نیز ۳۸۵۸اخطار بوده است.
به گفته وی جریمه‌ها و پلمب‌ها مربوط به مشاغلی است که نکات بهداشتی را رعایت نکردند یا شلوغ بودند یا در زمان محدودیت‌ها تعطیل نکردند.

 

۳۵ پلمب اصناف در ۶ ماه اول سال

مدیر بازرسی و اصناف خراسان رضوی در ادامه گفت: بیشتر پلمب‌ها در نانوایی‌ها و بحث گوشت و مرغ بوده است که ۳۵پلمب در این ۶ ماه داشتیم.

دلداری با اشاره به اینکه در روز‌های آینده نظارت در بخش بازار میوه بیشتر می‌شود، ادامه داد: اولویت ما در ۶ ماه دوم سال کالای اساسی و تنظیم بازار خواهد بود. در ۶ ماه دوم سال اولویت نظارت‌ها هرسال تمرکز بر بازار لوازم‌تحریر بود، اما به‌دلیل کرونا دوسالی است که از حساسیت این بازار کاسته شده است.

وی افزود: همچنین، چون در دهه آخر صفر هستیم و ممکن است دسته‌های عزاداری به مشهد وارد شوند، بازهم تمرکزمان روی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. در کنار این موضوع نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی هم پابرجاست. امیدواریم کرونا تمام شود و امکان حضور زائران را به‌طور کامل داشته باشیم. درنهایت اگر شهروندان هم تخلفی دیدند، به شماره ۱۲۴‌یا ۳۱۷۳۰ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->