اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد
سرخط خبرها

استقلال روز خوش ندارد!| وضعیت عجیب تیمِ مجیدی

  • کد خبر: ۸۱۴۱۱
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
استقلال روز خوش ندارد!| وضعیت عجیب تیمِ مجیدی
با‌وجود شروع تمرینات آبی‌پوشان از دیروز بحران در این باشگاه همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست مددی رفتنی است؟ مجیدی رفتنی است؟ یا هر دو!

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ باشگاه استقلال که یکی از عجیب‌ترین پیش فصل‌های خودش را سپری می‌کند، از دیروز تمرینات خودش برای فصل جدید لیگ برتر را با حضور فرهاد مجیدی و گابریله پین شروع کرد. بعد از حذف شاگردان فرهاد مجیدی از آسیا و بازگشت این تیم به ایران، هواداران آبی‌پوش پایتخت، خواهان برکناری احمد مددی از مدیرعاملی این تیم شدند؛ اتفاقی که در‌نهایت با استعفای این چهره همراه شد. البته استعفای مددی مورد‌تأیید وزارت ورزش قرار نگرفته است و به‌همین‌خاطر مدیرعامل مستعفی استقلال هنوز هم در این باشگاه رفت‌و‌آمد دارد.

بازگشت مغضوبان به استقلال!

بعد از استعفای مددی به نظر می‌رسد وضعیت استقلال از لحاظ روحی‌روانی تا حدودی ترمیم شده است. اولین پالس مثبت را رشید مظاهری، سنگربان جداشده این تیم، با انتشار یک استوری داد و شائبه‌های بازگشتش به این تیم را تقویت کرد. در دومین اقدام هم فرشید اسماعیلی که در فهرست مازاد هیئت‌مدیره! قرار داشت، مجوز حضور در تمرینات استقلال را به دست آورد.

«آجرلو» محتمل‌ترین گزینه مدیرعاملی آبی‌ها

حتی قبل از آنکه احمد مددی به‌صورت رسمی استعفای خود را از مدیریت استقلال اعلام کند، با توجه به قابل‌پیش‌بینی‌بودن جدایی قریب‌الوقوع وی از این باشگاه، رایزنی‌هایی با مصطفی آجرلو به‌منظور پذیرفتن این مسئولیت آغاز شده بود. احمد مددی سرانجام و در‌پی فشار حداکثری هواداران استقلال و نارضایتی عمومی از وی، استعفای خود را تقدیم هیئت مدیره کرد تا عمر مدیریتی او نیز در این باشگاه به یک سال نرسد. مصطفی آجرلو گزینه مد‌نظر برای مدیریت استقلال است و او فقط یک‌قدم تا این منظور فاصله دارد.

البته عنوان شده بود که او مشکل بازنشستگی دارد و باشگاه استقلال باید از وزارت دفاع و سازمان بازرسی استعلام کند و تأیید‌های لازم را بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد گزینه مدیرعاملی استقلال مشکل بازنشستگی ندارد. براین‌اساس معرفی مدیرعامل باشگاه استقلال باید پس از معرفی اعضای هیئت‌مدیره صورت بگیرد و به‌همین‌خاطر ابتدا باید وزارت ورزش اعضای هیئت‌مدیره را معرفی کند و سپس آن‌ها مدیرعامل را انتخاب کنند. وزارت ورزش اعتقادی به حضور سرپرست در باشگاه استقلال ندارد و می‌خواهد از همان ابتدا مدیرعامل باشگاه مشخص شود.

آبی‌ها در انتظار بیست ودومین مدیر

با کنار‌رفتن احمد مددی از مدیرعاملی باشگاه استقلال، بیست‌و‌دومین مدیرعامل تاریخ این باشگاه به‌زودی معرفی و مشغول‌به‌کار خواهد شد. احمد مددی که به‌دنبال انتقاد‌های مطرح‌شده از مسئولیتش در باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد، بیست‌و‌یکمین مدیرعامل باشگاه استقلال بود که در عمر هفتادوشش‌ساله این باشگاه بر این مسند نشست که نخستین مدیرعامل این باشگاه پرویز خسروانی و آخرین آن احمد مددی بود.

پرویز خسروانی، پرویز شیخان، عنایت‌ا... آتشی، عباس کردنوری، نادر فریاد‌شیران، عباس نکویه، علی آقامحمدی، کاظم اولیایی، علی فتح‌ا... زاده، محمد‌حسین قریب، منوچهر صالحی، مقداد نجف‌نژاد، محمدرضا بهمنی، امیر واعظ آشتیانی، بهرام افشارزاده، رضا حسنی‌خو، رضا افتخاری، امیر‌حسین فتحی، اسماعیل خلیل‌زاده، احمد سعادتمند و احمد مددی، بیست‌ویک‌نفری بودند که در نقش مدیرعامل یا سرپرست از حداقل ۳روز تا حداکثر ۲۹ سال مدیریت این باشگاه را بر‌عهده داشته‌اند.

خسروانی اولین مدیرعامل و عنایت‌ا... آتشی اولین سرپرست موقت این باشگاه بودند. آتشی در سال‌۵۷ و پس از شیخان مدیریت این باشگاه را برعهده گرفت و کمتر از یک‌سال در نقش سرپرست بر این باشگاه مدیریت کرد. به‌جز آتشی که اولین سرپرست این باشگاه بود، منوچهر صالحی، محمدرضا بهمنی، اسماعیل خلیل‌زاده و علی فتح‌ا... زاده هم نفراتی بودند که در مقاطعی سرپرست این باشگاه شدند.

شیخان و فتح‌ا... زاده با‌ثبات‌ترین مدیران

پرویز شیخان از سال‌۱۳۲۸‌تا‌۱۳۵۷ مدیر باشگاه استقلال بود تا با ۲۹‌سال مدیریت بر این باشگاه بیشترین میزان مدیریت را داشته باشد و رضا حسنی‌خو با تنها ۳ روز مدیریت (در نقش سرپرست) کمترین میزان مدیریت را در این باشگاه داشت. علی فتح‌ا... زاده که با ۷ سال مدیریت پی‌در‌پی بعد از شیخان بیشترین میزان مدیریت را در این باشگاه تجربه کرده و همچنین در تاریخ پس از انقلاب این باشگاه، بیشترین مدت مدیریت را دارد، تنها‌مدیری است که در ۴ مقطع بر مسند مدیریت این باشگاه نشسته است.

به‌جز فتح‌ا... زاده، کاظم اولیایی نیز در ۲ مقطع عهده دار مدیریت این باشگاه بوده تا این ۲ نفر تنها‌مدیرانی باشند که بیشتر از یک مقطع بر این مسند نشسته باشند. احمد مددی در روز ۲۶‌آذر‌۹۹ و بعد از برکناری احمد سعادتمند توسط هیئت‌مدیره وقت باشگاه به‌عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد و در روز ۲۷‌شهریور‌۱۴۰۰ پس از ۹‌ماه و یک‌روز از این سمت کنار رفت تا وی نیز یکی از مدیرانی باشد که عمر حضورش در این باشگاه به یک‌سال نرسیده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->