خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

پایانی خونین برای گوشی قاپی‌های سریالی

  • کد خبر: ۸۱۵۱۰
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
پایانی خونین برای گوشی قاپی‌های سریالی
اعضای یک شبکه سرقت در مشهد به ضرب گلوله پلیس زمین گیر و دستگیر شدند

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

روایت اول: گزارش‌های سرقت روی میز پلیس

پرونده و گزارش‌های زیادی مبنی بر گوشی قاپی‌های سریالی و زورگیری‌های خیابانی با چاقو و قمه به دست پلیس رسیده بود و هر بار که مأموران خود را به محل ارتکاب جرم می‌رساندند نه خبری از سارقان بود و نه اثری از آن ها. اظهارات ده‌ها مال باخته در این پرونده نشان از این داشت که سارقان ۲ جوان موتورسوار بوده اند که در ساعات اولیه روز مرتکب سرقت شده اند. گوشی‌های تلفن همراهی که هیچ وقت ردزنی نشد و دست صاحبانشان هم به آن‌ها نرسید.

رشته گزارش‌های این پرونده همچون کلافی در خود پیچیده بود و مأموران قانون برای اینکه بتوانند ردی از متهمان پیدا کنند از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کردند. بررسی‌های میدانی ضابطان قضایی درباره این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی شهر مشهد موفق شدند تا ردی از ۲ سارق موتورسوار به دست آوردند.

رصد میدانی و کنترل نامحسوس مأموران سرانجام نتیجه داد و مأموران توانستند ۲ سارق موتورسوار را پس از شناسایی در یکی از خیابان‌های مرکزی مشهد، تا مخفیگاه یکی از مال خران اموال مسروقه مورد تعقیب قرار دهند.
همین سرنخ زمینه اجرای یک عملیات همه جانبه پلیسی را رقم زد و مأموران با اخذ مجوز قضایی وارد عمل شدند و در اقدامی غافل گیرانه ۲ سارق موتورسوار و یک مال خر اموال مسروقه را دستگیر کردند.

روایت دوم: اعترافات یک مال خر

متهمان به دام افتاده حاضر به همکاری با مأموران نبودند و حقیقت سرقت و زورگیری‌های اخیر در خیابان‌های مشهد را انکار می‌کردند. از آنجا که مأموران پلیس امنیت مشهد با دست پر به میدان آمده بودند این افراد را با مستندات تصویری موجود که در همگی نقش آن‌ها پررنگ بود، روبه رو کردند.

همین شواهد موجود موجب شد تا متهمان دست از انکار حقیقت بردارند و به حرف بیایند. در تحقیقات بعدی این پرونده مشخص شد که مال خر اموال مسروقه به دام افتاده به تازگی ده‌ها گوشی تلفن همراه سرقتی را از سوی چند رابط خود به کشور همسایه ارسال کرده و به فروش رسانده است. همچنین در بررسی‌های بعدی پلیس مشخص شد که این فرد در آخرین اقدام مجرمانه خود ۹۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه را به کشور همسایه ارسال و بابت آن ۲۳۷ میلیون تومان دریافت کرده است که این وجوه به چند حساب بانکی متهم واریز شده است.

مال خر اموال مسروقه که دیگر راهی برای کتمان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و یکی از همدستان خود که در این زمینه با او همکاری می‌کرد را به پلیس لو داد. متهمی که تبعه خارجی است و گوشی‌های تلفن همراه را برای این مال خر سرقت می‌کرده‌است.

روایت سوم: قمه کشی روی پلیس

تحقیقات این پرونده هرچه جلوتر می‌رفت حقایق تازه تری را برای مأموران می‌گشود. سرنخ‌هایی نشان می‌داد سارق تبعه خارجی سرشاخه اصلی این باند سرقت و زورگیری است. مأموران پلیس امنیت عمومی مشهد با در دست داشتن این سرنخ و دیگر اطلاعاتی که داشتند موفق به ردزنی متهم شدند و به سراغ وی رفتند.
متهم و همدستش در حالی که سوار بر یک دستگاه خودرو سواری بودند و قصد داشتند تا گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان را سرقت کنند در برابر مأموران قانون قرار گرفتند. سارق تحت تعقیب که یک قبضه قمه در دست داشت برای اینکه بتواند از چنگ قانون بگریزد به سمت یکی از مأموران حمله برد و ضربه‌ای به این ضابط قضایی زد و او را از ناحیه دست مجروح کرد.

تیم بررسی کننده این پرونده بلافاصله با مشاهده این صحنه دل خراش وارد عمل شد و برای اینکه مانع از فرار متهم و همدستش شود به او اخطار ایست داد، اما سارق مسلح بدون توجه به اخطار قانون پا به فرار گذاشت. در حالی که مجرمان فراری قصد تسلیم شدن در برابر ضابطان قضایی را نداشتند، مأموران برای متوقف ساختن آن‌ها دست به اسلحه برده و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردند. شلیک هوایی تیر هم مانع از فرار متهمان نشد و در این لحظه سرتیم گروه پلیس به سمت پایین تنه سارق قمه به دست نشانه روی کرد و او را با یک شلیک از ناحیه پا زخمی کرد.

روایت آخر: سرقت و زورگیری بین ۶ تا ۱۰ صبح

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: مأمور پلیس که از ناحیه دست مجروح شده بود و متهم به بیمارستان منتقل شدند. طبق گزارش پزشکان حال عمومی پلیس زخمی شده مطلوب است و این مأمور قانون به زودی از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

سرهنگ حسین دهقان پور ادامه داد: متهم پرونده، اما در تحقیقات اولیه پلیس ضمن اعتراف به جرمش اظهار کرد که سرقت هایشان را بین ساعت ۶ بامداد تا ۱۰ صبح انجام می‌داده‌اند و سپس تلفن‌های همراه مسروقه را به مال خر دستگیر شده می‌فروخته‌اند. اگرچه تحقیقات این پرونده همچنان ادامه دارد، اما متهم به دام افتاده تاکنون به ده‌ها فقره گوشی قاپی و زورگیری اعتراف کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->